![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Dette er min første gang forsøger at opgradere min hardware (hver gang er min bror gør alt). Så jeg har beslutte at opgradere min ram men jeg har meget lidt at intet kendskab til edb hardware.I har to com til upgrade.The første bundkort er P5B-E-Plus og den har en 1GB ram.The anden bundkort er 865PE Neo2-P og den har 2 512MB ram.I am tænke opgradering til 3 GB ram, fordi Windows XP kan kun bruge så meget. Jeg er i tvivl om en masse ting som gør mit bundkort skal installere ram i matchende par? eller gør det støtter dobbelt kanal hukommelse, og hvilken type DDR skal jeg bruge? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Windows XP 32-bit (x86) vil udnytte approximatley 3.5GB RAM. Windows XP 64-bit (x64) vil bruge mere end du nogensinde ville ønsker, og du er mere tilbøjelige til at være begrænset af dit bundkort. (se nedenfor) Den Asus P5B-E understøtter Dual-Channel DDRII Ram. Kun op til 800 MHz selvom, der er værd at bemærke. Den MSI 865PE Neo2-Platinum støtter et maksimum på 4 GB. DDRIII Ram støttes, men ikke godt - holder sig til DDRII. Må ikke bruge meget på RAM, især ikke for MSI - det er ikke en stor brand comaperd til andre førende producenter, og er meget forældede. Hvis du stadig har brug for hjælp med mærker RAM for at gå til - Carbon er din mand, se hans Hardware valg tråd her.
|
| |||
| |||
| Må Dual Channel betyder, at jeg skal købe RAM i identiske par eller vil det ikke virke? hvis ikke kan jeg bare købe en DDR2 2GB 800 MHz RAM til mit Asus P5B-E som min Windows XP er 32bit? Jeg måtte gå til et websted kalder crucial.com og gøre en scanning for bundkortet 865PE Neo2-P og den siger, at det kun bruge DDR1 ram??? thx for hurtigt svar btw |
|
| |||
| |||
| Hvis du kun har til hensigt at bruge 1 stick derefter that's fine. Men hvis du bruger 2 sticks af 1GB sige, så du kan løbe ind i problemer, hvis de er forskellige. (dvs. du køber 2GB nu, men i fremtiden du køber en anden 2GB stick) Det afgørende testeren er generelt ret respektabelt .. men når jeg kiggede på et par forskellige steder, de alle har tilkendegivet, at den DDR2. Baseret på, at selv hvis jeg var dig ville jeg købe DDR, da det er et gammelt mobo, og er egentlig ikke værd at bruge meget på. Bare gå til nogle generiske DDR .. Det vil enten pack op alle sammen eller være så forældet det er slet ikke det værd snart. Hvis du har lyst til det, du kan opgradere mobo på samme tid.
__________________ "Hvorfor har de [PS3 Slim] stick med ufo-landing på en rektangel se" --- NILAY Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| DDR er langt dyrere end DDR2 ...
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " Mit system: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Citat:
|
|
| |||
| |||
| Det faktum, at ingen gør det længere har drevet op priserne til dobbelt-tredobbelte af prisen på DDR2. Det kan ikke være det værd.
__________________ "Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " |
|
| |||
| |||
| Ja, men du kan finde brugt DDR nemt og billigt fra folk, der ikke rigtig klar over, at. Men min pointe var, at det ikke er værd at gå til DDR2 eller noget endnu fjernidentifikation moderne, du gerne være bedre stillet opgradering mobo, før du gør det, eller du bliver nødt til at gøre det hele igen meget snart.
__________________ "Hvorfor har de [PS3 Slim] stick med ufo-landing på en rektangel se" --- NILAY Patel; Engadget Ep. 160 |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| RAM opgradering | awear2002 | CPU, bundkort og RAM | 5 | 14 juni 2008 15:57 |
| At opgradere, eller undlade at opgradere ..., at det er spørgsmålet | cheesepuff | CPU, bundkort og RAM | 3 | 22 januar 2008 20:45 |
| Skal jeg opgradere ...? | dmdougie | Grafikkort & Monitors | 4 | 18 oktober 2007 06:10 |
| CPU Upgrade | boyler | CPU, bundkort og RAM | 13 | 2 oktober 2007 16:07 |
| Kan du opgradere?? | nsood3 | Windows-operativsystemer | 1 | 1 august 2007 02:50 |
| Thread Tools | |
| |