mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Upgrade Ram Help!

Reply

Thread Tools
Old 30 apr 2009, 04:05
Nieuw Lid Fractie

Default Upgrade Ram Help!

Hoi, Dit is mijn eerste keer proberen te upgraden van mijn hardware (iedere keer is mijn broer doet alles). Dus heb ik beslist om mijn ram maar ik heb weinig tot geen kennis van computer hardware.I twee com te upgrade.The eerste moederbord is P5B-E-Plus en het heeft een 1gb ram.The tweede moederbord is 865PE Neo2-P en hij heeft 2 512mb ram.I ben na te denken over de upgrade naar 3Gb ram omdat Windows XP kan alleen gebruik zo veel.

Ik ben onzeker over veel dingen graag doet mijn moederbord te installeren ram in bijpassende paren? of is zij ondersteuning van dual-channel geheugen en wat voor soort DDR heb ik nodig?
Old 30 apr 2009, 13:20
Donor Groep

Windows XP 32-bit (x86) zal gebruiken approximatley 3.5GB RAM.

Windows XP 64-bit (x64) zal gebruik maken van meer dan je ooit zou willen, en je meer kans te worden beperkt door uw moederbord. (zie hieronder)

De Asus P5B-E ondersteunt Dual-Channel DDRII Ram. Slechts tot 800MHz hoewel, dat is het vermelden waard.

De MSI 865PE Neo2-Platinum ondersteunt een maximum van 4GB. DDRIII Ram wordt ondersteund, maar niet goed - blijf bij DDRII.

Niet besteden veel op het RAM-geheugen, met name niet voor de MSI - het is niet een groot merk comaperd naar andere toonaangevende fabrikanten, en is erg verouderd.

Als u nog enige hulp bij het merken van RAM te gaan voor - Carbon is uw man, zie zijn Hardware keuzes draad hier.

Mijn Systeem: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Moederbord:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Geheugen:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Sound Card:
Hard Drive (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optische Drive (s):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Koeling:
Voorraad
Netwerk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old De 1 mei 2009, 05:23
Nieuw Lid Fractie

Heeft Dual-Channel betekent dat ik moet kopen ram in identieke paren of zal het niet werken? indien niet kan ik alleen maar koop een DDR2 2GB 800MHz RAM voor mijn Asus P5B-E als mijn raam XP 32bit?

Ik moest naar een site oproep crucial.com en doe een scan voor het moederbord 865PE Neo2-P en zij zeggen dat het alleen gebruiken DDR1 ram?

thx voor het snelle antwoord btw
Old De 1 mei 2009, 08:45
Donor Groep

Als je alleen van plan om gebruik 1 stick dan is dat prima.

Maar als je gebruik 2 sticks van 1GB zeggen, dan kon je lopen in de problemen als ze anders zijn. (dwz u koopt 2GB nu, maar in de toekomst je nog een 2GB stick)

De cruciale tester is over het algemeen redelijk respectabele .. maar toen keek ik op een paar verschillende locaties ze allemaal aangegeven werd DDR2.

Gebaseerd op dat al als ik jou was zou ik kopen DDR, want het is een oude mobo, en is niet echt de moeite waard besteedt veel op. Ga maar eens voor een aantal generieke DDR .. zij zullen hetzij inpakken allemaal samen of zo verouderd is is het helemaal niet de moeite waard binnenkort.

Als u zin dat je kan upgraden van de mobo tegelijk.
Old 1 mei 2009, 13:25
Donor Groep

DDR is veel duurder dan DDR2 ...
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 1 mei 2009, 17:18
Nieuw Lid Fractie

Citaat:
Als je alleen van plan om gebruik 1 stick dan is dat prima.

Maar als je gebruik 2 sticks van 1GB zeggen, dan kon je lopen in de problemen als ze anders zijn. (dwz u koopt 2GB nu, maar in de toekomst je nog een 2GB stick)

De cruciale tester is over het algemeen redelijk respectabele .. maar toen keek ik op een paar verschillende locaties ze allemaal aangegeven werd DDR2.

Gebaseerd op dat al als ik jou was zou ik kopen DDR, want het is een oude mobo, en is niet echt de moeite waard besteedt veel op. Ga maar eens voor een aantal generieke DDR .. zij zullen hetzij inpakken allemaal samen of zo verouderd is is het helemaal niet de moeite waard binnenkort.

Als u zin dat je kan upgraden van de mobo tegelijk.
ok thx voor je hulp!

Citaat:
DDR is veel duurder dan DDR2 ...
huh? Waarom is dat? i al haar langzamer en ouder?
Old 1 mei 2009, 17:34
Donor Groep

Het feit dat niemand het meer heeft aangestuurd op de prijzen voor dubbele drievoudige van de prijs van DDR2. Het kan niet de moeite waard.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "
Old 2 mei 2009, 10:32
Donor Groep

Ja, maar u kunt vinden gebruikt DDR gemakkelijk en goedkoop uit mensen die niet echt beseffen dat.

Maar mijn punt was dat het niet de moeite waard gaan voor DDR2 of zelfs iets afstand moderne, zou je beter af opwaardering mobo voordat u dat doet, of je moet het allemaal weer heel snel.

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.