mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Upgrade Ram Hjelp!

Reply

Thread Tools
Old 30 april 2009, 04:05
New Member Group

Default Upgrade Ram Hjelp!

Hei, Dette er min første gang prøver å oppgradere hardware (hver gang er broren min gjør alt). Så jeg velger å oppgradere ram Men jeg har liten eller ingen kunnskap om datamaskinen hardware.I ha to no i upgrade.The første hovedkort er P5B-E Plus, og den har en 1GB ram.The andre hovedkort er 865PE Neo2-P og den har 2 512MB ram.I am Vurderer du å oppgradere til 3GB RAM fordi Windows XP kan bare bruke så mye.

Jeg er usikker på mange ting som gjør min hovedkort må installere ram i matchende parene? eller gjør det støtter dual-channel minne og hvilken type DDR trenger jeg?
Old 30 april 2009, 13:20
Donor Group

Windows XP 32-bit (x86) vil utnytte approximatley 3.5GB RAM.

Windows XP 64-bit (x64) vil bruke mer enn du noensinne vil ha, og du er mer sannsynlig å være begrenset av hovedkortet. (se nedenfor)

Den Asus P5B-E støtter Dual Channel DDRII RAM. Bare opp til 800MHz skjønt, som er verdt å merke seg.

MSI 865PE Neo2-Platinum støtter maksimalt 4GB. DDRIII Ram er støttet, men ikke bra - hold deg til DDRII.

Ikke tilbringer mye på RAM, særlig ikke for MSI - det er ikke en stor merkevare comaperd til andre ledende produsenter, og er veldig gammel.

Hvis du fremdeles trenger hjelp med merkevarer RAM for å gå på - Karbon er din mann, se sin Maskinvare valg tråden her.
Old 1 mai 2009, 05:23
New Member Group

Har Dual Channel betyr at jeg må kjøpe ram i identiske parene eller vil det ikke fungere? hvis ikke kan jeg bare kjøpe en DDR2 2GB 800MHz ram for mitt Asus P5B-E som mitt vindu XP 32bit?

hadde jeg gå til et webområde kaller crucial.com og gjøre et søk på hovedkortet 865PE Neo2-P og det si at den bare bruker DDR1 ram??

thx for raskt svar btw
Old 1 mai 2009, 08:45
Donor Group

Hvis du bare har tenkt å bruke 1 pinne så er det helt greit.

Men hvis du bruker 2 pinner av 1GB si, så kan du støte på problemer om de er forskjellige. (ie. du kjøpe 2GB nå, men i fremtiden du kjøpe en ny 2GB pinne)

Det avgjørende tester er generelt ganske respektabelt .. men når jeg så på flere ulike områder de alle indikeres det var DDR2.

Basert på at selv om jeg var deg jeg vil kjøpe DDR, så det er en gammel mobo, og er egentlig ikke verdt å tilbringe mye på. Bare for noen generiske DDR .. det vil enten pakke sammen alle sammen, eller bli så gammel er det ikke i det hele verdt det snart.

Hvis du har lyst på det du kan oppgradere mobo samtidig.
Old 1 mai 2009, 13:25
Donor Group

DDR er måten dyrere enn DDR2 ...
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 1 mai 2009, 17:18
New Member Group

Sitat:
Hvis du bare har tenkt å bruke 1 pinne så er det helt greit.

Men hvis du bruker 2 pinner av 1GB si, så kan du støte på problemer om de er forskjellige. (ie. du kjøpe 2GB nå, men i fremtiden du kjøpe en ny 2GB pinne)

Det avgjørende tester er generelt ganske respektabelt .. men når jeg så på flere ulike områder de alle indikeres det var DDR2.

Basert på at selv om jeg var deg jeg vil kjøpe DDR, så det er en gammel mobo, og er egentlig ikke verdt å tilbringe mye på. Bare for noen generiske DDR .. det vil enten pakke sammen alle sammen, eller bli så gammel er det ikke i det hele verdt det snart.

Hvis du har lyst på det du kan oppgradere mobo samtidig.
ok thx for hjelpen!

Sitat:
DDR er måten dyrere enn DDR2 ...
he? Hvorfor det? jeg skjønt dens tregere og eldre?
Old 1 mai 2009, 17:34
Donor Group

Det faktum at ingen gjør det lenger har drevet opp prisene til dobbel trippel prisen på DDR2. Det er kanskje ikke verdt det.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 2 mai 2009, 10:32
Donor Group

Ja, men du kan finne brukt DDR enkelt og billig fra folk som ikke virkelig innse det.

Men mitt poeng var at det ikke er verdt å gå for DDR2 eller noe enda eksternt moderne, du vil bli bedre oppgradering mobo før du gjør det, eller du må gjøre alt om igjen ganske snart.

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
RAM oppgradering awear2002 CPUer, Hovedkort & RAM 5 14 juni 2008 15:57
Å oppgradere eller ikke oppgradere ... det er spørsmålet cheesepuff CPUer, Hovedkort & RAM 3 22 januar 2008 20:45
Bør jeg oppgradere ...? dmdougie Kabinetter & Skjermer 4 18 oktober 2007 06:10
CPU-oppgradering boyler CPUer, Hovedkort & RAM 13 2 oktober 2007 16:07
Kan du oppgradere? nsood3 Windows-operativsystemer 1 1 august 2007 02:50
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.