![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, här är min första Temne försöker uppgradera min hårdvara (allting är min bror gör allt). Så jag har besluta att uppgradera mitt RAM men jag har liten eller ingen kunskap om datorn hardware.I har två com till upgrade.The första moderkort är P5B-E Plus och det har ett 1GB ram.The andra moderkort är 865PE Neo2-P och har 2 512 ram.I am Funderar du på att uppgradera till 3 GB RAM, eftersom Windows XP kan bara använda så mycket. Jag är osäker på en hel del saker som gör mitt moderkort behöver installera RAM i matchande par? eller krävs det stöd för dual-channel minne och vilken typ av DDR behöver jag? |
|
| |||
| |||
| Windows XP 32-bitars (x86) kommer att använda approximatley 3.5GB RAM. Windows XP 64-bitars (x64) kommer att använda mer än du någonsin skulle vilja, och ni är mer sannolikt att vara begränsad på grund av ditt moderkort. (se nedan) ASUS P5B-E stödjer Dual-Channel DDRII Ram. Endast upp till 800MHz men som är värt att notera. MSI 865PE Neo2-platina stöder maximalt 4GB. DDRIII Ram stöds men inte bra - håll dig till DDRII. Inte spendera mycket på RAM, särskilt inte för MSI - det är inte ett stort märke comaperd till andra ledande tillverkare och är mycket föråldrade. Om du fortfarande behöver hjälp med märken av RAM för att gå till - Carbons din man se hans Maskinvara val tråd här.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Har Dual-Channel innebär att jag måste köpa RAM i identiska par eller kommer det inte att fungera? Om inte kan jag bara köpa ett DDR2 2GB 800MHz RAM för mitt Asus P5B-E som mina fönster XP 32bit? Jag fick gå till en webbplats samtal crucial.com och göra en scan för moderkort 865PE Neo2-P och det säger att det bara använda DDR1 RAM??? thx för snabbt svar btw |
|
| |||
| |||
| Om du bara tänker använda 1 pinne så fina. Men om du använder 2 pinnar av 1GB säga, så du kan stöta på problem om de är annorlunda. (dvs. du köper 2GB nu, men i framtiden du köper en annan 2GB stick) Den avgörande provaren är generellt ganska respektabel .. men när jag tittade på några olika platser de alla ansåg DDR2. Baserat på att även om jag var du jag skulle köpa DDR, eftersom det är ett gammalt mobo, och egentligen inte är värt att utgifterna mycket på. Gå bara för vissa generiska DDR .. Det blir antingen packa upp alla tillsammans eller så föråldrade det är inte alls värt det snart. Om du lust att du kan uppgradera mobo samtidigt.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| DDR är så mycket dyrare än DDR2 ...
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Citat:
|
|
| |||
| |||
| Det faktum att ingen gör det längre har drivit upp priserna till dubbla tredubbla priset på DDR2. Det kanske inte är värt det.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Ja, men du kan hitta användas DDR enkelt och billigt från människor som inte riktigt inser det. Men min poäng var att det inte är värt att satsa på DDR2 eller något ännu fjärrsystem modern, du skulle ha det bättre uppgradering mobo innan du gör det, eller måste du göra det igen snart.