![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, jeg vurderer å oppgradere min PC's CPU fra en e6300 (1,8 Ghz Core 2 Duo) til en e8400 3,0 Ghz Core 2 Duo. Mitt hovedkort er en MS-7301, PC var en Packard Bell lager bygget som jeg har lagt til en 500W PSU til og har bestilt en 8800GTS 512MB for. Vil mobo være kompatibel? Hva med BIOS? Jeg, totalt nybegynner på CPUer og var bare ute etter noen råd! Takk på forhånd. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Deres bord er kompatibelt med E8400, så det bør være en rett SWOP
Dersom byggherrer bygde bygninger måten programmerere skrev programmer, da den første hakkespett som kom ville ødelegge sivilisasjonen. En datamaskin gang slo meg i sjakk Men det var ingen match for meg på kickboksing. ![]() Min System: redden137
|
|
| |||
| |||
| Må jeg oppgradere BIOS? Bedre føre var? Dette er en Phoenix 3.03 minibank. Siste oppgradering 3.7. |
|
| |||
| |||
| Vel i henhold til dine spesifikasjoner det at du kan kjøre anE8400 men gir ingen omtale for å måtte oppgradere bios, så på dette mo intime id si nei
__________________ Dersom byggherrer bygde bygninger måten programmerere skrev programmer, da den første hakkespett som kom ville ødelegge sivilisasjonen. En datamaskin gang slo meg i sjakk Men det var ingen match for meg på kickboksing. ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| MS-7301 innebygd støtte for 1066 FSB. Skal fungere fint ut av boksen.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jeg har det samme oppsett og har nettopp oppgradert fra Core 2 Duo 6600 (2.4mghz) til en e8400. Så snart sette e8400 og starte, systemet henger straight away. Jeg satte 6600 igjen og alt er bra. Er dette en chip problem tror du, eller en grunnleggende inkompatibiliteten problem? takk for hjelpen Bob |
|
| |||
| |||
| Uforlikelighet, mest sannsynlig. Kast i 6600, flash BIOS og se om du ikke kan kjøre 8400.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det vil ikke kjøre i hovedkort uten noen får ca. Flashing av BIOS i dette tilfellet vil sortere vrm for CPU (sannsynligvis - sjekk med produsenten), men det vil ikke fungere uten fsb blir overclocked fra det lager 266mhz (quadkjerne pumpes - 1066MHz) til 333mhz (quadkjerne pumpes - 1333mhz ). Slik som det står, nei, det vil ikke fungere i hovedkort.
|
| |||
| |||
| Sitat:
The 6600 er en 1066MHz fsb CPU. Hovedkortet innebygd kjøres, maks en 1066MHz fsb. Den E8400 kjører på en 1333mhz fsb. Derfor er det ikke. Hvis mulig, må du overclock på fsb fra 266mhz til 333mhz.
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Jeg er enig med Alex. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Overclocking Intel E8400 - Core fart og multiplikatormetoder varierende | Juan Bueno | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 6 juni 2009 15:45 |
| Asus P5Q Pro Intel E8400 overoppheting Hjelp | krazor | CPUer, Hovedkort & RAM | 9 | 10 oktober 2008 04:21 |
| E8400 | Gazmondo | CPUer, Hovedkort & RAM | 15 | 10 mars 2008 16:48 |
| Intel E8400 og eVGA nForce 680i BIOS | Aceras | General Hardware Chat | 4 | 25 januar 2008 00:28 |
| Intel-prosessorer - Oppgradering min Intel Pentium 4 2,66 | Svikt | General Hardware Chat | 1 | 21. sep 2006 20:44 |
| Thread Tools | |
| |