![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag funderar på att uppgradera min dator processor från en e6300 (1,8 GHz Core 2 Duo) till en e8400 3,0 GHz Core 2 Duo. Mitt moderkort är ett MS-7301, PC har en Packard Bell lager som byggts som jag har lagt till ett 500W PSU till och har beställt ett 8800GTS 512MB för. Kommer mitt mobo vara förenligt? Hur är det med BIOS? Jag, en total nybörjare på processorer och var bara ute efter några råd! Tack på förhand. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Din styrelse är förenligt med E8400 så det skulle bara vara en rak SWOP
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| |||
| |||
| Kommer jag behöva uppgradera BIOS? Bättre säker än ledsen? Dess en Phoenix 3.03 atm. Senaste uppgraderingen 3.7. |
|
| |||
| |||
| Tja enligt dina specifikationer Det sägs att du kan köra anE8400 men nämner inte med att uppgradera bios, så i detta mo InTime id säga nej
__________________ Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| MS-7301 direkt stöder 1066 FSB. Bör fungera bra ur lådan.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jag har här exakt samma setup och har precis uppgraderat från Core 2 Duo 6600 (2.4mghz) till en e8400. Så snart sätta e8400 och startar systemet låser sig omedelbart. Jag sätter 6600 tillbaka och allt är bra. Är detta ett chip problemet tror du, eller en grundläggande oförenlighet problem? tack för din hjälp Bob |
|
| |||
| |||
| Oförenlighet, troligen. Kasta i 6600, flash-BIOS och se om du inte kan köra 8400.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det kommer inte att köras i moderkortet utan några Messing om. Blinkande BIOS i detta fall kommer att sortera vrm inställningar för CPU (förmodligen - kontakta tillverkaren), men det kommer inte att fungera utan att FSB är overclocked från det lager 266mhz (quad pumpas - 1066MHz) till 333mhz (quad pumpas - 1333MHz ). Så som det ser ut, nej, det kommer inte att fungera på moderkortet.
|
| |||
| |||
| Citat:
De 6600 är en 1066MHz FSB CPU. Moderkortet direkt körningar, max, en 1066MHz FSB. Den E8400 kan köras på en 1333MHz FSB. Därför är det inte fungerar. Om möjligt måste du överklockning FSB från 266mhz till 333mhz.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Jag håller med Alex. |