![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla - Jag funderar på att uppgradera mitt moderkort. Det är en AM2-moderkort för närvarande bostad en AMD 64 x 2 6000 + @ 3.0GHz med 4GB 677 RAM och ett 8500GT. Jag är inte en spelare, så grafikkortet är helt bra för mina behov - SecondLife, aero, compiz mm Dock har mitt moderkort bara 2 DIMM-platser för RAM, och jag är van vid att ha 4 ... [do videoredigering. effekter] och Kinda är benägen att få ett AM2 + moderkort så att om jag uppgradera till en Phenom någon gång jag inte behöver ett nytt moderkort. Vad jag undrar jag antar är, är det säkert / enkelt att ta CPU ur ett moderkort och stcik det i en ny? |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Ja, se bara till att den nya mobo stöder både den gamla och nya processorn och att du är jordad när man rör komponenter. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Den enda fiddly lite ansluter rätt sladdar mellan mobo och ärendet främre on / off / reset växlar och fall högtalare. Uttag är vanligtvis trängs ihop och otillgänglig!
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| och du skulle förmodligen bäst att köpa en ny tub med termisk pasta när du får ditt forum för CPU, eftersom det kommer att slå nytt usuing vad som för närvarande på CPU.
| |||
| |||
| Jag byggde datorn Jag funderar på att uppgradera så vet allt om trånga mobo's! på denna punkt, kom min cpu med en termisk "pad" typ sak att så redan på kylflänsen inte behövde använda termisk pasta. skulle det ändå vara okej, eller ska jag få lite termisk pasta för att se. penom's are AM2 + Har jag rätt? och AM2 + mobo's tenderar att stödja AM2 ... och några AM2 dem stöd AM2 +, men i reducerad hastighet eller toppmöte. |
|
| |||
| |||
| Dynan är allt du behöver.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp Uppgradering PC! | chronicatm | General Hardware Chat | 8 | 17 december 2008 16:38 |
| Uppgradering moderkort | mrdaveyk | Processorer, moderkort & RAM | 20 | 24 august 2008 14:57 |
| Skulle vilja ha hjälp med att uppgradera st | xioner | General Hardware Chat | 16 | 22 april 2008 06:57 |
| Uppgradering av en gammal dator | prydlig | General Hardware Chat | 3 | 7 december 2007 10:13 |
| Uppgradering av någon? | alex | Processorer, moderkort & RAM | 7 | 21 juli 2007 13:03 |
| Thread Tools | |
| |