![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nu har jag för närvarande har en AMD Athlon 64 X2 Dual-Core Pro, 3800, 2GHz processor, de flesta spel som kommer ut nu kräver mer än 2GHz,
Måste jag byta hela moderkortet för att få en snabbare processor? denna omständighet thats dess dual core jag menar har 2GHz två gånger? (Jag tvivlar på det) och slutligen inte ersätter moderkortet alls påverka min hårddisk, sparade filer etc etc? ![]() Skål grabbar! Mitt System: Min
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Såvitt jag vet att ni har 4GHz som du har dual core.
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
De flesta moderkort stödja en snabbare processor, men inte vet om du är s939 och AM2 Jag tror inte att du måste uppgradera din CPU, men kanske ditt grafikkort istället Vilken typ av grafikkort du själv?
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Jag äger för närvarande en gefroce 7600-serien, jag vet ett faktum att nu inaktuell jämfört med nya utgåvor, ive har tänkt köpa en ny men inte säker på om itd göra en skillnad, IM tänker stänk mitt studielån på ett 8.400 ultra serie |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Beträffande stänka ut på en 8400 serie. Err .... inte. En 7.600 kommer att torka av golvet med en 8400. Om du inte sysslade om DX10 spel sedan titta på ett 7900GT eller X1950XT. Om du vill ha ett DX10-kort (kör Vista eller planerar för det?) Titta på ett 8600GTS eller 320MB 8800GTS. Din cpu kommer, när det paras ihop med något av dessa kort (och på ett res på 1280x1024), kör ganska mycket valfritt spel kastades på det. Det är fortfarande en bra chip, skulle jag oroa mer (socialdemokrater säger) om uppgradering av grafikkortet. Om du spelande med en högre upplösning än den jag har sagt kommer de kort som fortfarande gör, med undantag av 8600GTS, men du då kanske vill tänka på en snabbare processor så kommer man att börja orsakar flaskhalsar vid höga detaljerade inställningar / AA. Med tanke på de priser som idag kommer det inte att bli ett dyrt inköp av en AMD-chip.
|
| |||
| |||
| hhhmmm väl Jag har för närvarande vista, fick det med en bunt com like ...... I cant play spel som BioShock inte dess på minimala inställningar och en 1024 res .... infact I dont know några spel jag kan köra i höga inställningar på en 1024 res ..... Vista äter upp den? Min processor är ovan och min ram är 2GB ... där am going wrong lol |
|
| |||
| |||
| Ram belopp är bra, det sweet spot för XP var 1GB, för Vista är det 2GB. Vista gör, som du misstänker, kräver mer systemresurser. Som du har problem med att köra över 1024x768 Jag skulle starkt rekommendera en, åtminstone, 8600GTS eller helst ett 320MB 8800GTS. Och uppgradera cpu. Vet du vad sockel det är? (939, AM2)
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| höger, om du inte har patienter med min, frågar mig om uttag, IM borta, fick ive datorn rätt infront av mig med locket på så ive blitt lurar runt med mina RAM-minnen |
|
| |||
| |||
| Kör Everest från den vecka avsnittet och efter CPU info här. |