mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Opgradering af min ram

Reply

Thread Tools
Old 6 september 2007, 15:20
Ny Medlem Gruppen

Default Opgradering af min ram

Mine søstre laptop er meget langsom, og jeg mener langsom det taeks over 30 minutter for vinduer til last. Jeg oprindelig selv om det var fordi hun havde masser af ting om det, men vi tog alt ud for det, og det var stadig meget langsom. Nu im gad vide er det bedst at opgradere ram, da det kun har i øjeblikket 128 MB RAM. Så hun ønsker at opgradere til omkring en 1 GB. Jeg talte med en rimelig knowledgable ven, der sagde, at jeg har brug for at kontrollere, hvad der er foreneligt med proccesor. Så im bassically spørger ifyou kan anbefale mig nogle pinde af ram de preoccsor er en Intel Pentium 4 processor. Ive fik den samme processor i min stationære pc, så det bør være i stand til at tage 1GB som ive fik 1GB i minen. Så im gerne vide, hvad der gør er kompatible, og der er de bedste, kan jeg har et par muligheder sorta thing en billig en pris på mellemlang og en mere exspensive en.

IM godt på pc'er, men im ikke godt med det meste af den tekniske side.

En
Old 6 september 2007, 19:29
Donor-Gruppen

Hej Ashley og velkommen!

30 minutter er meget lang tid for vinduer til last. Jeg har haft langsomme bærbare computere i fortiden med lave mængder af RAM, men det aldrig har taget så lang tid. Har du tjekket maskinen for virus og spyware? Det er muligt, at der kunne være et problem i denne henseende Thats hvorfor start-up tid er så lang. Også hvis du havent allerede dens en god idé at defragmentere harddisken og også til at downloade og køre CCleaner - køre både 'renere' og 'spørgsmål' muligheder. Jeg tror, du kan hente det fra download-sektionen her.

Mere RAM er absolut en god idé, men bemærk, at bærbare computere har forskellige hukommelse til desktop - den fysiske størrelse er forskellige. Først skal du vide, hvilken type RAM, at det tager - du skal være i stand til at finde ud fra den vejledning, der fulgte med computeren. Manualen bør være i stand til at fortælle dig, hvor mange RAM slots der er, og hvad den maksimale mængde RAM er. For eksempel hvis du har to RAM-slots, så er det likley, at den eksisterende 128MB sidder på et af felterne, så hvis du ville være nødt til enten at købe en enkelt pind på 1GB til at gå i den anden rille, som vil give dig 1128MB eller tage ud af de eksisterende 128 og tilføje to stokke af 512 MB hukommelse. En anden mulighed er at holde de eksisterende 128MB og tilføje en anden 512MB.

Hvis du gå til http://www.crucial.com/uk/ da de også har et redskab til at finde ud af, hvad hukommelse, du har. Jeg fandt det virkelig nyttigt, da jeg var i UK. Du kan derefter finde ud af priser og sammenligne når du ved hvad du leder efter. Men absolut (hvis du havent allerede) køre en virus og spyware / malware check.

Der er et meget nyttigt program, der hedder 'Hijackthis' (igen jeg tror, det er i download sektionen her). Du kan også køre det og derefter indsætte den logfil, som det skaber i et indlæg om »Anti-virus og spyware 'i de fora her. Du vil derefter kunne få nogle råd om, hvorvidt der er nogen ting der, der skulle ikke være, og hvordan man kan komme af med det.

Det er muligt, at du allerede har gjort en masse af disse ting, men jeg regnede med sit værd at nævne bare i tilfælde af at du ikke har.

Håber det hjælper.

Mit system: Elefanten

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600
Bundkort:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM Hukommelse:
2GB Corsair XMS
Grafikkort (r):
Asus EN8600GT Silent
Lydkort:
Harddisk (e):
Samsung HD501
Optisk drev (r):
Asus drw-1814BLT
Sag / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Køling:
Thermalright Ultra-120 ekstreme
Network / Internet:
Monitor (s):
Dell 2005FPW 20 tommer
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 6 september 2007, 21:13
Redaktør Gruppen

Kør spyware / virus scanner også.

Old 7 September 2007, 02:23
Ny Medlem Gruppen

Jeg fandt det faktisk har desktop ram i det den har en slot tilbage, og det er DIMM. IM gør en spyware Search and Destroy søgning på det nu. Så jeg vil se, hvad det dukker op.

Tak for alle jeres hjælp.

Også im know im a bit off topic i denne tråd, men gemme mig at starte en ny. Er der nogen grund til, at det ville få meget varm og switiching afvikle sin på et bord med en bog under den tilbage at give mulighed for mere luft i, og når det bliver meget varmt den bare slukker sin laptop har nogle alvorlige problemer, der normalt hun plejer lad mig i nærheden af det, men hun vil uni i et par uger, så mine forældre vil have mig til at sortere det ud for hende

En
Old 7 September 2007, 14:25
Donor-Gruppen

prøv regcure måske, reg nøgler bremse det op måske fungeret godt for mig!

Mit system: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Bundkort:
Winfast 6600
RAM Hukommelse:
3 GB
Grafikkort (r):
MSI 8600GT
Lydkort:
nogle billige dx9 5.1
Harddisk (e):
Optisk drev (r):
Sag / PSU:
Køling:
Network / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 8 september 2007, 01:35
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Ashley Williams View Post
Jeg fandt det faktisk har desktop ram i det den har en slot tilbage, og det er DIMM. IM gør en spyware Search and Destroy søgning på det nu. Så jeg vil se, hvad det dukker op.

Tak for alle jeres hjælp.

Også im know im a bit off topic i denne tråd, men gemme mig at starte en ny. Er der nogen grund til, at det ville få meget varm og switiching afvikle sin på et bord med en bog under den tilbage at give mulighed for mere luft i, og når det bliver meget varmt den bare slukker sin laptop har nogle alvorlige problemer, der normalt hun plejer lad mig i nærheden af det, men hun vil uni i et par uger, så mine forældre vil have mig til at sortere det ud for hende

En
Jeg vil foreslå det DDR400 (PC3200) RAM kræves overvejer det er en P4.

Det vil være meget langsom (spyware osv. bort), fordi du prøver at køre Windows med kun 128MB RAM.

XP kræver et minimum af 256 MB til at køre, så har du brug for mere for alle programmer, du kører.

P4 chips kører meget Toasty i desktop PC's endsige i en bærbar computer. Min gamle HP havde en P4 3GHz og CPU konstant løb over 60C, undertiden rammer 70c.

Jeg vil foreslå, at 1) Få mere RAM vil afhjælpe problemet, fordi den CPU er nødt til at arbejde ekstra hårdt i betragtning af den manglende båndbredde (RAM) i systemet. 2) Hvis du har Norton om der ikke slette det og hente Avast. Gøre begge ved at gå her . Som Norton konstant kører i baggrunden, spiser cpu runtime.

3) Hvis du føler dig tryg nok til at gøre det fjerne den bageste del af chassiset og kontrollere for gunk / støv. Bærbare computere er mere susceptable til støv opbygge end stationære computere på grund af de små chassis område, dybest set en bærbar's chassis er fyldt til randen med komponenter i meget tæt nærhed betyder ethvert gunk er, at langt mere af et problem. Hvis du gør thia og der er gunk derefter købe nogle komprimeret luft (ca. 5 £) og give den en sprøjte.

4) Du kan også prøve at få en bærbar køler, af de aktive sort (og det har fans bygget i.

Disse aktive kølere normalt blæse luft ud på bunden af den bærbare computer, så før køb (og hvis din laptop har en udstødning fan) sikre, at de køligere ventilatoren ikke vil være i samme situation som de udstødningen fan, fordi det ville forstyrre laptop komme af spildvarme

Jeg vil foreslå det er at lukke ned på grund af varme, kan du prøve den info ovenfor og se om det aleviates problemet.

Godt valg om at gå til 1 GB RAM, thats sweet spot til XP.

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 8 september 2007, 04:32
Medlem Gruppen

kunne u indrømme mig den bærbare mærke og type?
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Ville gerne have noget hjælp med opgradering af PC xioner General Hardware Chat 16 22 april 2008 06:57
Opgradering af en gammel pc natty General Hardware Chat 3 7 december 2007 10:13
Opgradering af min CPU gazzzwp General Hardware Chat 3 14 oktober 2007 03:20
Opgradering Hjælp Fish and chips Laptops, Mobiles & PDA'er 6 6. sep 2007 05:24
Opgradering Min RAM mxmad32 CPU, bundkort og RAM 8 26 august 2007 10:11
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.