![]() |
|
| |||
| |||
| Mine søstre bærbar PC er veldig treg og jeg mener langsom det taeks over 30 minutter for windows å laste. Jeg opprinnelig om det var fordi hun hadde massevis av ting på det, men vi tok alt av det og det var fremdeles meget langsom. Nå im undrer er det best å oppgradere ram som det eneste øyeblikket har 128 MB RAM. Så hun ønsker å oppgradere til om en 1GB. Jeg snakket til en rimelig knowledgable venn som sa at jeg må sjekke hva som er kompatibel med proccesor. Så im bassically undrer ifyou kan anbefale meg noen stikker av ram på preoccsor er en Intel Pentium 4 prosessor. Ive fikk den samme prosessoren i min stasjonære PC så det burde være i stand til å ta 1gb som ive fikk 1GB i min. Så im rettferdig undrer hva som gjør er kompatible, og som er de beste kan jeg ha et par alternativer sorta ting lavt priset en middels priset og en mer exspensive én. IM god på datamaskiner, men im ikke bra med det meste av den tekniske siden. ![]() ![]() ![]() En |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ashley Hei og velkommen!
30 min er en veldig lang tid for Windows å laste. Jeg har hatt treg pc'er i det siste, med lave mengder med RAM, men det tok aldri så lenge. Har du sjekket maskinen for virus og spyware? Dens mulig at det kan være et problem i denne sammenheng dvs hvorfor oppstartstid er så lang. Også hvis du har ikke allerede sine en god idé å defragmentere harddisken og også å laste ned og kjøre CCleaner - kjøre både "renere" og "problemer" alternativer. Jeg tror du kan laste den ned fra download seksjonen her. Les mer RAM er absolutt en god ide, men merk at laptoper ta ulike minne til stasjonære - den fysiske størrelsen er forskjellig. Først må du vite hvilken type RAM som det tar - du skal kunne finne dette ut fra manualen som fulgte med datamaskinen. Manualen skal kunne fortelle deg hvor mange minne slotter er det og hva den maksimale mengden RAM er. For eksempel hvis du har to RAM-plasser så er det likley at eksisterende 128 sitter på en av spaltene, så hvis du må enten kjøpe en enkelt stokk med 1GB å gå i det andre sporet, noe som vil gi deg 1128MB eller ta ut de eksisterende 128 og legge to pinner med 512MB minne. Et annet alternativ er å beholde de eksisterende 128 og legge til 512MB. Hvis du går til http://www.crucial.com/uk/ da også de har et verktøy for å finne ut hvilket minne du har. Jeg fant det veldig nyttig når jeg var i Storbritannia. Du kan da finne ut priser og sammenligne når du vet hva du leter etter. Men definitivt (hvis du har ikke allerede) kjøre en virus og spyware / malware sjekk. Det er et svært nyttig program som heter 'Hijackthis' (igjen tror jeg det er i download seksjonen her). Du kan også kjøre den og deretter lime inn loggen at det skaper i et innlegg på "Anti-virus og spionprogram delen av forumet her. Du vil da kunne få noen råd om hvorvidt det er noen ting der som burde ikke være og hvordan bli kvitt den. Dens mulig at du allerede har gjort mye av slike ting, men jeg fant det verdt å nevne bare i tilfelle du ikke. Håper det hjelper. Min System: The Elephant
|
|
| |||
| |||
| Kjør spyware / virus skanner også. |
|
| |||
| |||
| Jeg fant det faktisk har desktop ram i det den har ett spor igjen og det er DIMM. IM gjør en spyware Search and Destroy søk på det nå. Så jeg får se hva det dukker opp. Takk for hjelpen. Også im vet im a bit off topic i denne tråden, men bevare meg å starte et nytt. Er det noen grunn til at det ville være å bli svært varm og switiching utenfor sitt på et skrivebord med en bok under tilbake for å gi mer luft i, og når det blir svært varmt det bare slukker hennes laptop har noen alvorlige problemer normalt hun wont let meg i nærheten av det, men hun skal uni i noen uker, så foreldrene mine ha meg til å sortere det ut for henne ![]() En |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| prøv RegCure kanskje, reg nøkler bremse den opp kanskje jobbet godt for meg!
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Sitat:
Det kommer til å bli veldig treg (spyware etc side) fordi du prøver å kjøre Windows med kun 128MB RAM. XP krever minst 256 MB for å kjøre, så du trenger mer for eventuelle programmer du kjører. P4 chips kjøre veldig toasty i stasjonære PC-er enn si på en bærbar datamaskin. Min gamle HP hadde en P4 3 GHz og cpu konstant kjørte over 60C, noen ganger treffer 70C. Jeg vil foreslå at 1) Få mer RAM vil avhjelpe problemet fordi cpu er å måtte jobbe ekstra hardt med tanke på mangel på båndbredde (RAM) i systemet. 2) Hvis du har Norton på det slette den og laste ned Avast. Gjøre både ved å gå her . Som Norton går konstant i bakgrunnen og spiser cpu kjøring. 3) Hvis du føler deg komfortabel nok til å gjøre det fjerne baksiden av kabinettet og se etter gunk / støv. Bærbare datamaskiner er mer susceptable for støv bygge opp enn stasjonære på grunn av det lille kabinettet området, egentlig en bærbar PC chassis er fylt til randen med komponenter i umiddelbar nærhet som betyr noe gunk er at mye mer av et problem. Hvis du gjør Thia og det er gunk deretter kjøpe noen komprimert luft (ca £ 5) og gi det en sprut. 4) Du kan også prøve å få en bærbar kjøligere, for det aktive utvalg (som betyr den har fans bygget i. Disse aktive kjølere vanligvis blåse luft på undersiden av den bærbare datamaskinen så før du kjøper (og hvis din bærbar PC har en avtrekksvifte) sikre at kjøleren ikke viften skal være i samme posisjon som den avtrekksvifte fordi det ville forstyrre laptop bli kvitt spillvarme Jeg vil foreslå det nedleggelse på grunn av varmen, prøv opplysningen gitt ovenfor og se om det aleviates problemet. Godt valg om å gå for 1GB RAM, thats the sweet spot for XP.
|
| |||
| |||
| kanne u gir meg bærbar PC merke og type? |