mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Uppgradering av mina RAM

Reply

Thread Tools
Old 6 september 2007, 15:20
New Member Group

Default Uppgradering av mina RAM

Mina systrar laptop är mycket långsam och jag menar sakta taeks över 30 minuter för Windows att ladda. Jag ursprungligen om det var för att hon hade en massa saker om det men vi tog bort allt det och det var fortfarande mycket långsamt. Nu im undrande är det bäst att uppgradera RAM-minne som den enda för närvarande har 128 MB RAM. Så hon vill uppgradera till ungefär en 1GB. Jag talade med en ganska kunnig vän som sa att jag måste kolla vad som är förenligt med proccesor. Så im bassically undrar om ni kan rekommendera mig några minnen av ramma preoccsor är en Intel Pentium 4-processor. Ive fick samma processor i min stationära dator så det bör kunna ta 1GB som ive got 1GB i gruvan. Så im bara undrar vad gör är kompatibla och vilka som är bäst kan jag ha ett par alternativ sorta thing ett lågt pris på medellång priser och en mer exspensive en.

IM bra på datorer men im inte bra med de flesta tekniska sidan.

En
Old 6 september 2007, 19:29
Givargruppen

Ashley Hej och välkommen!

30 minuter är en väldigt lång tid för Windows att ladda. Jag har haft långsam bärbara datorer i det förflutna med låga mängder RAM-minne men aldrig tog den här länge. Har du kontrollerat maskinen för virus och spionprogram? Det möjligt att det kan vara ett problem i denna fråga er varför start-up time is så länge. Även om du inte redan har en bra idé att defragmentera hårddisken och även att ladda ner och köra CCleaner - köra både "renare" och "frågor" alternativ. Jag tror att du kan ladda ner den från download sektionen här.

Mer RAM är definitivt en bra idé, men observera att bärbara datorer har olika minne till stationära datorer - den fysiska storleken är annorlunda. Först måste du veta vilken typ av RAM som det tar - du bör kunna ta reda på detta från manualen som följde med datorn. Handledningen bör kunna tala om för dig hur många RAM-minnesplatser som finns och hur stor den maximala mängden RAM-minne är. Till exempel om du har två RAM-kortplatser är det likley att de befintliga 128MB sitter på ett av facken så om du måste antingen köpa en enda käpp av 1GB gå på andra plats, vilket skulle ge dig 1128MB eller ta att befintliga 128MB och lägga två pinnar i 512MB minne. Ett annat alternativ är att behålla den befintliga 128MB och lägga till ytterligare 512.

Om du går till http://www.crucial.com/uk/ då även de har ett verktyg för att få reda på vilket minne du har. Jag fann det verkligen bra när jag var i Storbritannien. Du kan sedan ta reda på priser och jämför när du vet vad du letar efter. Men definitivt (om du inte redan har) kör ett virus och spyware / malware check.

Det är ett mycket användbart program som kallas "HijackThis" (igen jag tror att det är i nedladdningssektion här). Du kan också köra det och sedan klistra in loggen som den skapar i ett inlägg på "Anti-virus och spionprogram" i forumen här. Du kommer då att kunna få lite råd om huruvida det finns några saker som det borde inte vara och hur man bli av med det.

Det möjligt att du redan gjort en hel del sånt här, men jag tänkte att det värt att nämna i fall att du inte har.

Hoppas det hjälper.

Mitt System: The Elephant

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600
Moderkort:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM Minne:
2GB Corsair XMS
Grafikkort (s):
Asus EN8600GT Silent
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Samsung HD501
Optisk enhet (er):
Asus drw-1814BLT
Mål / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Kylning:
Thermalright Ultra-120 extrem
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Dell 2005FPW 20 tum
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 6 september 2007, 21:13
Moderator-gruppen

Kör spyware / virus scans också.

Old 7 September 2007, 02:23
New Member Group

Jag hittade den faktiskt har skrivbord vädur i det har en plats kvar och det är DIMM. IM gör ett spionprogram Search and Destroy sök på det nu. Så jag ska se vad det dyker upp.

Tack för all din hjälp.

Också IM vet im lite off topic i denna tråd men rädda mig starta en ny. Finns det någon anledning till att det skulle bli mycket varm och switiching upp sina på ett skrivbord med en bok under baksidan för att möjliggöra mer luft i och när det är mycket varmt det bara stänger av sin laptop har allvarliga problem normalt hon wont låta mig nära det men hon kommer att UNI i ett par veckor så mina föräldrar vill att jag ska lösa det för henne

En
Old 7 September 2007, 14:25
Givargruppen

prova Regcure kanske, reg nyckel bromsa upp det kanske fungerat bra för mig!

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 8 September 2007, 01:35
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Ashley Williams View Post
Jag hittade den faktiskt har skrivbord vädur i det har en plats kvar och det är DIMM. IM gör ett spionprogram Search and Destroy sök på det nu. Så jag ska se vad det dyker upp.

Tack för all din hjälp.

Också IM vet im lite off topic i denna tråd men rädda mig starta en ny. Finns det någon anledning till att det skulle bli mycket varm och switiching upp sina på ett skrivbord med en bok under baksidan för att möjliggöra mer luft i och när det är mycket varmt det bara stänger av sin laptop har allvarliga problem normalt hon wont låta mig nära det men hon kommer att UNI i ett par veckor så mina föräldrar vill att jag ska lösa det för henne

En
Jag skulle föreslå det DDR400 (PC3200) RAM krävs med tanke på att det är en P4.

Det kommer att vara mycket långsam (spyware etc träda) för att du försöker köra Windows med bara 128MB RAM.

XP kräver minst 256 MB för att köra, då behöver du mer för de program du kör.

P4 chips köra mycket Toasty i desktop PC's ännu mindre i en bärbar dator. Min gamla HP hade en P4 3GHz och cpu konstant körde över 60C, ibland slår 70C.

Jag skulle föreslå att 1) Skaffa mer RAM-minne kommer att minska problemet, eftersom processorn är tvungen att arbeta extra hårt med tanke på bristen på bandbredd (RAM) i systemet. 2) Om du har Norton på det bort den och ladda ner Avast. Göra både genom att gå här . Som Norton körs konstant i bakgrunden, äter cpu runtime.

3) Om du känner dig bekväm nog gör det ta bort den bakre delen av chassit och kolla om gunk / damm. Dessa datorer är mer susceptable att damm bygga upp än stationära datorer på grund av den lilla chassit område, i princip en bärbar dator chassi är fylld till brädden med komponenter i mycket nära vilket förstås gunk är så mycket större problem. Om du gör tia och det finns gunk sedan köpa några komprimerad luft (ca £ 5) och ge den en skvätt.

4) Du kan också försöka få en laptop kylare, av den aktiva sorten (vilket betyder att den har fans inbyggda

Dessa aktiva kylare vanligtvis blåser luft på basen av den bärbara datorn så innan köpet (och om din laptop har en frånluftsfläkt) se till att kylaren fläkten inte kommer att vara i samma situation som frånluftsfläkt eftersom det skulle störa Laptop bli av spillvärme

Jag skulle föreslå det är avstängning på grund av värme, prova info ovan och se om det aleviates problemet.

Bra val för att satsa på 1 GB RAM, thats the sweet spot för XP.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 8 September 2007, 04:32
Ledamot Gruppen

kanna fullständig ge mig den bärbara datorn märke och typ?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Skulle vilja ha hjälp med att uppgradera st xioner General Hardware Chat 16 22 april 2008 06:57
Uppgradering av en gammal dator prydlig General Hardware Chat 3 7 december 2007 10:13
Uppgradering av min CPU gazzzwp General Hardware Chat 3 14 oktober 2007 03:20
Uppgradering Hjälp Fisk och Chips Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 6 6:e sep 2007 05:24
Uppgradering Min RAM mxmad32 Processorer, moderkort & RAM 8 26 august 2007 10:11
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.