![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar, jag har en AMD Phenom 9550 Quad Core 64 bitar med vista premium och 2 gig ram, jag har läst en del på nätet att det behövs minst 4 gig, några förslag om detta tack. |
|
| |||
| |||
| beror 2GB är okej för en Standarduppställning men 4GB kommer att vara väl värt pengarna eftersom det kommer att eliminera all användning av växlingsfilen på hårddisken därmed eliminera nedgångar helt. också renember grafikkort använder tilldelningarna av systemets ram så mer RAM bidrar med kraftfulla och flera grafikkort. Men detta är ingenting att göra med Phenom |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du kör 32bit Vista, Windows kommer bara att se om 3.25gb av 4GB Ram.
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Du kanske tänker på integrerade styrenheter men nej, det system RAM är inte något videokortet handen.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Vad du kan tänka är att Vista (och XP för den delen, de flesta 32-bitars OSS) trests grafikkort RAM som systemet RAM därför sänka mängden system RAM kan det faktiskt ustilise och rapportera. 64 bitars Oss inte lider av detta problem.
|
| |||
| |||
| mabey jag hörde fel då soz 4 ifrågasätta u |
|
| |||
| |||
| Inga problem. Vi måste alla börja någonstans.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Tack killar för att komma tillbaka till mig, men jag är fortfarande inte bättre, kan någon tala om för mig om min dator kommer att gå bättre med 4 gig än med 2 gig tack |
|
| |||
| |||
| Om du använder en 32bit OS, som nämnts, kommer du inte att kunna använda 4 GB. Om du kör CPU intensiva program / spel, du kan märka en liten skillnad .... beror på vad du kör. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| 64 X 2 Dual Core Processer? Quad Core | scooby180169 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 28 september 2009 09:28 |
| Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race | cheesepuff | Processorer, moderkort & RAM | 11 | 29 augusti 2009 09:31 |
| Core 2 duo eller quad core för grafisk design arbete | metalface | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 28 maj 2009 10:58 |
| Single Quad-Core eller Dual Quad Core Processor? | Anonimouse | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 29 juni 2007 00:33 |
| Dual Core Vs Quad Core Processor? | ong_1988 | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 18 mars 2007 22:22 |
| Thread Tools | |
| |