mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

Hvad betyder Memory Standard Really Mean?

Reply

Thread Tools
Old 1 november 2008, 08:57
Medlem Gruppen

Default Hvad betyder Memory Standard Really Mean?

Hukommelse Standard om Bundkort
Hej - jeg er fuld gang med at opbygge min første computer.

Hvis jeg skulle vælge dette bundkort:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813188024
Og denne hukommelse:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820231145

Ville jeg være spild af penge ved at vælge et bundkort med en hukommelse standard DDR2 800 og en hukommelse hastighed DDR2 1000?

I stedet skal jeg gå med denne hukommelse:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820231122

Tak.
Old 1 november 2008, 10:32
Donor-Gruppen

godt, hvis et bord kun understøtter DDR2 800 MHz så hvis du anvende en 25% overclock at hukommelsen vil køre på 1066mhz. Men dette bundkort er en af de bedste og im sikker på, at den understøtter DDR2 1066hmz, mabey sin discryption blev skrevet på det tidspunkt med mobo's tidlige bios kun støttes 1066hmz eller mabey sin netop skrevet forkert. Hvis du vælger at anvende denne overclock og du dont nessesairly vil overclock CPU'ens du kan sænke sine multiplyer.
Old 1 november 2008, 13:27
Donor-Gruppen

Medmindre du rent faktisk ønsker at overclock din computer, skal du gå med den langsommere stuff anyway, er det rigeligt, medmindre du ønsker at Overclock. Også ville jeg ikke anbefale 780i chipsæt, medmindre du er faktisk kræver SLI støtte, en P45 er bedre værdi, og vil køre en masse køligere.

Mit system: Første OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Bundkort:
Gigabyte GA-35.-DS3L
RAM Hukommelse:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (r):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (e):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk drev (r):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Sag / PSU:
Corsair VX450
Køling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Network / Internet:
om bord / angiveligt 10Meg jomfrupulp kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 1 november 2008, 18:41
Donor-Gruppen

Medmindre du bruger en E8400 + og OCing det over 4.7ghz eller deromkring, noget højere end DDR 800 er spild af penge.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 2 november 2008, 03:12
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Carbon View Post
Medmindre du bruger en E8400 + og OCing det over 4.7ghz eller deromkring, noget højere end DDR 800 er spild af penge.
wow virkelig? Jeg har ondt af disse skalfrugt job som betaler £ 300 + for ddr3 ram: o
Old 2 november 2008, 04:54
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Spencer2004 View Post
wow virkelig? Jeg har ondt af disse skalfrugt job som betaler £ 300 + for ddr3 ram: o
DDR3 er et særskilt spørgsmål. Men det er stadig et spild af penge også. Det bør give en temmelig god stigning - i sidste ende. Men ikke endnu, og uret udbudte hastigheder nu bliver latterligt, når i7 ruller rundt. Det er ikke det P4 dage når hastigheden afgørende & PC-2700 -> PC-3200 var et stort spring. Udelukkende overclocking RAM virkelig har ingen nytte på dette tidspunkt i spillet - Det handler om at gøre det i kombination med CPU'en at holde en 1:1 ratio længere.

I almindelighed, dumme mennesker vil altid købe overpris hardware bare for at vise. Vi ser det med quads, vi ser det med DDR3, vi ser det med multi-TB opsætninger med forfærdelig severingsbræt massefylde stak i RAID 0, dobbelt 8800 ultra når 8800GT udkonkurrerer hver en. De er hardware svarende til de fyre, der køber crappy importere biler og stick gigant spoilere om dem og ikke ved, hvad drejningsmoment eller hestekræfter er, eller de Audio, der køber $ 599 guld belagte kabler for hans digitale lyd system.

Jeg vil meget hellere tale med en person, der ikke ved noget om hardware og fortælle ham, hvilke dele er bedst og hvorfor, end at en af de mennesker, der tror, at øge deres LCD's opdateringshastighed og slukke V-Sync vil gøre dem en XxxXtReMe Gamer. Disse mennesker er de onde i min eksistens: De lærer ikke, de gør ikke lukke op, og de absolut elsker at bruge penge på unødvendige Gizmos.

Derfor er det vigtigt at sikre kvaliteten råd til folk, der starter ud som OP'et, som hvis du sender denne slags ting på overclocking fora eller et utal af andre sites folk vil afhente nogle skøre idéer.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
Old 2 november 2008, 07:15
Donor-Gruppen

At være ærlig, jeg er lidt ligesom at Carbon, men jeg ved det ikke vil være langt bedre, men jeg stadig ønsker det, men jeg har formået at carm mig ned et parti og ikke få dumme ting, men rådgivning, jeg giver, er altid bedst værdi ting, uden at der tilføjes "Jeg er bedre end dig" element til det.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Rapporteret Memory Er Ikke Match Beløb af Installed Memory weedan_ash CPU, bundkort og RAM 3 13 januar 2009 17:18
Små standard printer pest79456 Digital Imaging & Printere 1 28th Dec 2008 05:26
Hjælp i at se på video's overføres fra standard kamera ashmehta Multimedia & Codecs 4 25th Apr 2008 05:39
Downloadede en DVD, ikke i standard-format, ikke sikker på, hvilket program gladrock Multimedia & Codecs 1 2 januar 2008 11:52
Standard Naming Convention DrWatson General Software Chat 3 23 november 2007 18:19
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.