mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Hva betyr Minne Standard Really Mean?

Reply

Thread Tools
Old 1ste Nov 2008, 08:57
Medlem Group

Default Hva betyr Minne Standard Really Mean?

Minne Standard på Hovedkort
Hei - jeg er for tiden å bygge min første datamaskin.

Hvis jeg skulle velge dette hovedkortet:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813188024
Og dette minnet:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820231145

Ville jeg være å kaste bort penger ved å velge et hovedkort med et minne standard DDR2 800 og et minne hastighet DDR2 1000?

I stedet skal jeg gå med dette minne:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820231122

Takk.
Old 1ste Nov 2008, 10:32
Donor Group

godt hvis et styre bare støtter DDR2 800mhz så hvis du bruker en 25% overclock at minnet vil kjøre på 1066MHz. Men dette hovedkortet er en av de beste og im at den støtter DDR2 1066hmz, mabey sin discryption ble skrevet på den tiden med mobo tidlige bios støttes bare 1066hmz eller mabey sin bare skrevet feil. hvis du velger å bruke denne overclock og du dont nessesairly vil overclock CPU du kan redusere multiplyer.
Old 1ste Nov 2008, 13:27
Donor Group

Med mindre du faktisk ønsker å overclock maskinen, går med langsommere ting likevel, det rikelig med mindre du ønsker å Overclock. Også, jeg vil ikke anbefale det 780i-brikkesett, med mindre du faktisk krever SLI-støtte, en P45 er bedre verdi, og vil kjøre en mye kjøligere.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 1ste Nov 2008, 18:41
Donor Group

Med mindre du bruker en E8400 + og OCing over 4.7ghz eller så, noe høyere enn DDR 800 er en sløsing med penger.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 2nd 2008 nov 03:12
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Carbon View Post
Med mindre du bruker en E8400 + og OCing over 4.7ghz eller så, noe høyere enn DDR 800 er en sløsing med penger.
wow egentlig? Jeg synes synd på disse mutter jobber som betaler £ 300 + for ddr3 ram: o
Old 2nd 2008 nov 04:54
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Spencer2004 View Post
wow egentlig? Jeg synes synd på disse mutter jobber som betaler £ 300 + for ddr3 ram: o
DDR3 er en separat sak. Men det er fortsatt en sløsing med penger også. Det bør gi en ganske god økning - til slutt. Men ikke ennå, og klokken hastigheter tilbys nå kommer til å være latterlig når i7 ruller rundt. Det er ikke P4 dager når hastigheten mattered & PC-2700 -> PC-3200 var et stort hopp. Utelukkende overclocking RAM egentlig ikke har noen nytteverdi på dette stadiet i spillet - Det handler om å gjøre det i kombinasjon med CPU til å holde en 1:1 ratio lenger.

Generelt dumme folk vil alltid kjøpe overpriced maskinvare bare for å briljere. Vi ser det med quads, ser vi det med DDR3, ser vi det med multi-TB oppsett med horrible tallerken tetthet fast i RAID 0, dual 8800 Ultras når 8800GT gir bedre resultater enn hver enkelt. De er maskinvaren tilsvarer de folka som kjøper crappy importere biler og stokk gigantiske spoilers dem og vet ikke hva dreiemoment og hestekrefter er eller audiophile som kjøper $ 599 gullbelagt kabler for sine digitale lydsystem.

Jeg vil mye heller snakke med noen som ikke vet noe om maskinvare og fortelle ham hva delene er den beste og hvorfor, enn blant dem som tror økt sine LCD's oppdateringsfrekvensen og slå av V-Sync vil gjøre dem en XxxXtReMe Gamer. Disse menneskene er bane av min eksistens: de ikke lære, de ikke kjeft, og de absolutt elsker å bruke penger på meningsløse gizmoer.

Derfor er det viktig å levere kvalitet råd til folk som starter ut som OP, som om du legger inn denne typen ting på overclocking fora eller et mylder av andre nettsteder vil folk plukke opp noen sprø ideer.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 2nd 2008 nov 07:15
Donor Group

For å være ærlig, jeg er litt sånn Carbon, men jeg vet det ikke vil være mye bedre, men jeg fortsatt vil ha det, men jeg har klart å carm meg ned mye og ikke så dumme ting, men rådene jeg gir er alltid best value ting, uten ekstra "Jeg er bedre enn deg"-element til det.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Rapportert Memory ikke samsvarer Beløp over installerte Memory weedan_ash CPUer, Hovedkort & RAM 3 13 januar 2009 17:18
Små standard printer pest79456 Digital Imaging & Skrivere 1 28 desember 2008 05:26
Hjelp til å se på videoen overført fra standard kamera ashmehta Multimedia & Kodeker 4 25 april 2008 05:39
Lastet ned en DVD, ikke i vanlig format, ikke sikker på hvilket program gladrock Multimedia & Kodeker 1 2 januar 2008 11:52
Standard Naming Convention DrWatson General Software Chat 3 23 nov 2007 18:19
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.