mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Hur Memory Standard egentligen?

Reply

Thread Tools
Old 1 november, 2008, 08:57
Ledamot Gruppen

Default Hur Memory Standard egentligen?

Minne standard på moderkort
Hej - Jag är för närvarande att bygga min första dator.

Om jag skulle välja detta moderkort:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813188024
Och detta minne:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820231145

Skulle jag vara slöseri med pengar genom att välja ett moderkort med ett minne som standard DDR2 800 och ett minne hastigheten DDR2 1000?

Istället ska jag gå med detta minne:
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820231122

Tack.
Old 1 november, 2008, 10:32
Givargruppen

bra om en styrelse bara stödjer DDR2 800MHz sedan om du har en 25% överklockning att minnet kommer att köras på 1066MHz. Men detta moderkort är ett av de bästa och im säker på att det stödjer DDR2 1066hmz, mabey sin discryption skrevs i samband med mobo tidiga bios bara stöds 1066hmz eller mabey har just skrivit fel. om du väljer att tillämpa denna överklockning och du dont nessesairly vill överklockning din CPU du kan sänka sina multiplyer.
Old 1 november, 2008, 13:27
Givargruppen

Om du inte verkligen vill överklockning din dator, gå med långsammare saker ändå, det gott om du inte vill överklockning. Dessutom skulle jag inte rekommendera 780i chipset, om du inte verkligen kräver SLI stöd, en P45 är bättre värde, och kommer att löpa mycket svalare.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 1 november, 2008, 18:41
Givargruppen

Om du inte använder en E8400 + och OCing över 4.7ghz eller så, något högre än DDR 800 är ett slöseri med pengar.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 2 november 2008, 03:12
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Carbon View Post
Om du inte använder en E8400 + och OCing över 4.7ghz eller så, något högre än DDR 800 är ett slöseri med pengar.
wow verkligen? Jag tycker synd om dessa mutter jobb som betalar £ 300 + för DDR3 RAM: o
Old 2 november 2008, 04:54
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Spencer2004 View Post
wow verkligen? Jag tycker synd om dessa mutter jobb som betalar £ 300 + för DDR3 RAM: o
DDR3 är en separat fråga. Men det är fortfarande ett slöseri med pengar också. Det bör ge en ganska bra ökning - till slut. Men inte ännu, och klockan hastigheter erbjuds nu kommer att vara skrattretande när i7 rullar runt. Det är inte P4 dagar när hastigheten avgörande & PC-2700 -> PC-3200 var ett stort hopp. Endast överklockning RAM verkligen har någon nytta vid detta skede i spelet - Det handlar om att göra det i kombination med CPU att hålla en 1:1 ratio längre.

I allmänhet är dumma människor kommer alltid att köpa overpriced hårdvara bara för att visa upp. Vi ser det med fyrpar, vi ser det med DDR3, ser vi det med flera TB uppställningar med fruktansvärda tallrik densitet fastnat i RAID 0, dubbel 8800 Ultras när 8800GT presterar bättre än var och en. De är hårdvaran motsvarar de killar som köper skit importera bilar och stick jätte spoilers om dem och vet inte vad vridmoment eller hästkrafter är eller Audiofil som köper $ 599 guld pläterade kablar för hans digitala ljudsystem.

Jag skulle mycket hellre prata med någon som inte vet något om hårdvara och berätta vilka delar som är bäst och varför, än att en av dem som tror att öka deras LCD: s uppdateringsfrekvens och stänga av V-Sync kommer att göra dem en XxxXtReMe Gamer. Dessa människor är bane med hela min existens: att de inte lär de inte hålla käften, och de absolut älskar att lägga pengar på onödiga Gizmos.

Därför är det viktigt att ge råd av hög kvalitet till människor börjar liksom OP, som om du lägger upp den här sortens saker om överklockning forum eller en myriad av andra webbplatser människor kommer att plocka upp några tokiga idéer.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 2 november 2008, 07:15
Givargruppen

För att vara ärlig, jag är lite sådär Carbon Men jag vet att det inte kommer att bli mycket bättre, men jag vill fortfarande ha det, men jag har lyckats carm själv ner mycket och inte ta dumma grejer, men råd jag ger är alltid bäst värde saker, utan att läggas till "jag är bättre än du" element till den.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.