mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Vad min MB måste få arbeta

Reply

Thread Tools
Old 13 oktober 2008, 17:30
Ledamot Gruppen

Jag har ASUS Intel 850 Chipset P4T-E Moderkort Socket 478 P4.
Jag har nyligen har försökt att bygga upp en dator ur detta, men stötte på några problem. Im nya webbplatsen slags ... men då kör vi.

Jag undrar hur man kan ta reda på vilken typ av PS, RAM och andra behov för styrelsen att få igång. Jag har mestadels äldre delar. Men det fanns en punkt i tid där jag fick det igång. Men om 2 dagar senare det bara stänga av, och jag startade upp företaget igen och det var fastnat i efterhand. Bara en svart skärm. I tryed oräkneliga saker, som ... Byta PS, Ram, Koppla av HDS, CD och Diskett.

Så tillbaka till min fråga. Finns det något sätt att se vilken typ av PS, och andra komponenter som behövs. Jag hoppas att jag sagt allt rätt så ni alla kan förstå vad mitt problem är.

Tack så mycket, och im verkligen ser fram emot att få rådgivning / hjälp.
Old 13 oktober 2008, 17:32
Givargruppen

om det stoped arbets-och du försökt med alla de olika saker så det låter som sin döda Förutom detta är en gammal kartong och förmodligen inte worht det att köpa nya delar för

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 13 oktober 2008, 17:46
Ledamot Gruppen

och som kan vara sant, men en vän till mig sa till mig att det kunde vara PS, och han hade rätt, eftersom jag testat det. Så jag försökte hitta ett sätt att se vilken typ av PS moderkortet stöder. Och dessutom finns det en grön lampa på MB, och det lyser upp, skulle det betyda något?
Old 13 oktober 2008, 18:09
Givargruppen

alla primära urvalsenheter bör arbeta bara köper rätt typ för det fall
Old 13 oktober 2008, 18:13
Ledamot Gruppen

Jag har aldrig haft det ursprungliga målet. Min vän gav mig en hel del delar, och MB var en av dem. Jag byggde en dator med det och som jag sa att det gjorde arbetet, men jag tror PS bränt ut eller något. Finns det en certin wattal att MB behov? eller kan det vara något?
Old 13 oktober 2008, 18:45
Givargruppen

det kan vara ganska mycket varje im Shure alla dagens primära urvalsenheter wioll finnas gott
Old 14 oktober 2008, 00:07
Givargruppen

Skaffa dig något som liknar ett Corsair 450W Unit, de ar bra enheter och bör senaste du ett tag, även mellan bygger.

RAM: Prova

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.