![]() |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Tja jag får den XFX 780i moderkort och jag tänker om detta RAM, och få en annan uppsättning när jag får ett OS som stödjer det. Men efter att titta på Corsair forum, det verkar som folk har problem med att använda alla 4 RAM vikar, de behövde underclock minnet att få det att fungera. Så här är mina frågor:
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
På en sida notera är du planerar att köra ett 64bit OS? Eftersom du kommer att behöva.
|
|||
|
|||
|
inte först (har inte råd med det) men jag blir när jag har råd med det, jag som att säger att i efterhand, men kanske det inte var tydligt nog, tyvärr.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det RAM 2x2 som endast kommer att använda 2 tider!
Människor har problem när de använder 4x1's fylla alla RAM slots 2x2 = 4 är mycket
Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
|
|||
|
|||
|
även för Vista 64?
|
|
|
|||
|
|||
|
Japp
|
|||
|
|||
|
Hmm, jag kan hålla fast vid det då, och om några konstiga Anledningen till att jag känner att jag behöver mer, jag kan alltid få mer, men kommer inte att vara ett tag, så det ska bli billigare och kan även få andra saker uppgraderas genom sedan.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Som en allmän regel 64 inte är värt det om inte du kör 6GB eller äldre. Men det är ditt samtal ..
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Mitt System: 日夏子
|
|
|
|||
|
|||
|
Hmm, ja jag skulle få den här 4GB, så har jag mitt GFX kort (ett annat 768MB (Jag tror att det är inom den gräns)) och eventuellt har 8GB efteråt för att se om god performace, eftersom jag tänkte på 2 GB kan för lite för Vista, och mer och jag behöver 64-bitars.
|
|
|
|||
|
|||
|
Lol jag kör mitt på 1gig delas med ombord GPU och jag har ca 300-400 vänster hela tiden!
Jag planerar att sätta en annan spelning på det, men bara för spel