mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Vad Best kylare för A Intel LGA Socket 775 Q6600 G0

Reply

Thread Tools
Old 20 februari, 2009, 07:40
Givargruppen

Default Vad Best kylare för A Intel LGA Socket 775 Q6600 G0

Hej alla, dam Jag har saknat det här stället

Anyhows har jag beslutat att jag kommer att investera i en ny CPU-kylare för min Q6600 som är trötta på att lyssna på min skit standard Moan så det har några allvarliga frågor.

Är inte ute efter att överklockning som sådan, men kanske jag skulle vilja ta upp det vill säga 2.7Ghz eller kanske till och med 3 GHz ibland, men inte tunga clocking över 3 GHz.

Tja Jag har tillbringat hela förmiddagen på några webbplatser som vill köpa en cpu heatsink och fläkt samt att samköra med alla recensioner jag kan hitta allt från frostytech.com

Jag tror jag har hittat några kylare som skulle kunna arbeta, men det är bara några saker att hålla mig tillbaka från sista klicka för att köpa.

Ok några jag har hittat är bra interms på hur högt de löper under belastning osv, men det återigen de använder dem skit plast fötter

Kan någon styra mig till en bra heatsink att de vet att kommer att minska mina temps mycket så och är fint och lugnt. Några har jag redan tittat på är ....

Akasa AK-961 CPU-kylare Intel LGA 775

Akasa AK-965BL CPU kylare Intel LGA 775

Akasa AK-965 CPU-kylare Intel LGA 775

OCZ BESEGRARE CPU Cooler - OCZTVANQ

OCZ Vendetta CPU Cooler - OCZTVEND

Dessa är några jag har varit att titta på och läsa några recensioner från frostytech. Granskningarna är trevliga, men de gå in på några detaljer och vissa - punkterna sätter mig från att besluta om en viss en.

Så jag undrar har någon här har ett av dessa i börsnoterade eller vet de någon bra kylare som fungerar fint och spelar ingen roll även om det har de plast fötter, aslong som det passar, al vara lycklig

Min nuvarande styrelse isnt mycket bra, men det kommer att ersättas i nästa kommande månaderna.

MSI 7366 P6NGM-FD

Jag har en till som är Asus P5KPL-CM men att dålig sensor jag ställde tillbaka i MSI en.

Dess standard ATX fallet med micro ATX mobo från MSI i den.

Ledsen för det långa inlägget, jag hoppas att någon kan peka mig i rätt riktning, gläder mig att spendera mer än säga £ 30 på max £ 25 eller så om det är möjligt.

Med vänlig hälsning

Mitt System: Fred

Processor (s):
Q6600 G0@2.5GHz 1.088v
Moderkort:
Asus P5B Premium Vista Edition
RAM Minne:
4GB Corsair XMS2 DDR2 @ 280MHz
Grafikkort (s):
Nvidia Gainward GTX260 GoldenSample
Ljudkort:
Snart:)
Hårddisk (s):
WD 250 GB 16MB
Optisk enhet (er):
LG DVD-RW SATA
Mål / PSU:
CM Elite/OCZ780MXS
Kylning:
Xigmatek Dark Knight
Nätverk / Internet:
3.6Mbps ADSL
Monitor (s):
Targa 19 "TFT Widescreen 16:9
Operating System (s):
XP64Bit
Old 20 februari, 2009, 11:09
Givargruppen

Jag förstår inte varför ni inte bara köpa Xigmatek som är på toppen av Frostytech lista och är billigt.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 20 februari, 2009, 13:18
Givargruppen

Jag har aldrig ens tänkt på att kontrollera det faktiska webbplats

Jag hade en titt på det, ser inte alltför dåligt för Jag var i en sådan blind panik efter några timmar, de mest grundläggande svar passerade mig hehe.

Det har plast fötter och flera CPU stöd, inte att ett problem, men jag var ganska söker en CPU-kylare för att endast arbeta med en LGA socket 775 och inget annat. Inte viktig fråga anyhows.

Skål
Old 20 februari, 2009, 18:23
Givargruppen

Det bästa Luftkylning lösning är Thermalright Ultra-120 Extreme.
Letar du efter en CPU kylare som endast stödjer sockel 775 är ingen mening alls.

Mitt System: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Minne:
4x2GB OCZ platina PC8500
Grafikkort (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Ljudkort:
Ombord HDA
Hårddisk (s):
Några lol 1650GB totalt
Optisk enhet (er):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Mål / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Kylning:
Tuniq Tower 120
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 21 februari 2009, 05:48
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Krlll View Post
Det bästa Luftkylning lösning är Thermalright Ultra-120 Extreme.
Letar du efter en CPU kylare som endast stödjer sockel 775 är ingen mening alls.
Varför inte Tja jag dont sinne om det stöder flera inställningar, men jag bara kommer att använda Intel LGA775 anyhows, så jag sett någon mening med att få sådana multifit och kanske drabbats av något bakslag försöker installera det på mobo, LGA775 uttag är svårt nog att få plats ännu mer om budgeten mobo och med multifit heatsink skulle kanske gör mig ännu mer krångel, hehe ..... med mina stora klumpiga händer

Det Xigmatek är tad på kära sida , Men kanske är bäst att investera i en bra kylare och tar bort de billiga saker.

Kommer få kolla på den 120 extrema också, tack
Old 21 februari 2009, 06:29
Givargruppen

Jag dnot vet om de har flera uttag stöd kommer att göra det något svårare att installera heatsink, du kan ha lika mycket problem med en 775 bara HSF.
Ni har rätt om priset för att förbanna TRUE men kanske det är overkill för dig?
Var försiktig oavsett vilken du väljer särskilt när du använder mATX moderkort och några av de bättre Heatsinks är gigantiska.
Bra luick.
Old 21 februari 2009, 23:46
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Krlll View Post
Jag dnot vet om de har flera uttag stöd kommer att göra det något svårare att installera heatsink, du kan ha lika mycket problem med en 775 bara HSF.
Ni har rätt om priset för att förbanna TRUE men kanske det är overkill för dig?
Var försiktig oavsett vilken du väljer särskilt när du använder mATX moderkort och några av de bättre Heatsinks är gigantiska.
Bra luick.

Ja sant, hmm och jag gick vidare och fick en till slut upp, dess billigare än billigt hehe, så om det icke verk ut i maj tar jag och hämtar en korrekt ATX board och sedan få en bra kylare.

Jag fick Kühler CPU Arctic Cooling Freezer 7 Pro PWM Sockel 775 i slutändan inte alltför tungt på fickan, så om det dont utarbeta det brukar vara ett stort bakslag

Bra påpekande om mATX styrelse Jag hoppas att det passar

vänliga hälsningar
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.