![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej alla, och min fråga är ganska enkel, jag vill uppgradera min CPU till en Phenom Quad Core, eller en Triple core eller kanske till och med en Phenom 2 skulle jag om Phenom skulle fungera på mitt moderkort, det är ett ASUS M2N32 - SLI Deluxe (Wireless Edition), den har en AM2 socket, så om jag köper en Phenom kommer det att fungera på mitt moderkort? så behöver jag för att uppdatera min BIOS? och kommer man förlora hastighet? (kan mitt moderkort hålla jämna steg med den snabba processorn?) Mitt BIOS-versionen är Phoenix - AwardBIOS v6.00PG (från Everest) Och här är mitt moderkort specifikationer .. Jag hoppas någon kan hjälpa mig .. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Såvitt jag vet att du kommer bli bra med någon Phenom AM2 och AM2 + chip. http://www.ebuyer.com/search?sort=pr...imit=10&page=1 Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Det är bra, men kommer processorn köras på den högsta hastighet som möjligt? och behöver jag för att uppdatera min BIOS? Tack för svaret ... |
|
| |||
| |||
| Inte säker på vad BIOS du har, din version är inte vad du postat ovan. http://support.asus.com/download/dow...2-SLI% 20Deluxe Öppna BIOS träd och du kan få alla BIOS info där. |
|
| |||
| |||
| Jag tror att jag fick "M2N32-SLI Deluxe BIOS 0603 Uppdatering NVMM version 4.062.19 " Jag tittade på den dagen, Everest, 06/27/06 |
|
| |||
| |||
| så måste jag uppdatera mitt BIOS? |
|
| |||
| |||
| Möjligen, deras handlingar är inte klart, säger de i styrelsen kommer att pågå några AM2 + eller AM2 chip. Köp den och se om det går, om inte flash BIOS. Eller e-post ASUS. |
|
| |||
| |||
| Ok, tack för din hjälp, en sista sak, är det svårt att blinka en BIOS och finns det någon chans något skulle gå rally fel och jag måste köpa ett nytt moderkort? |
|
| |||
| |||
| Det är ganska rakt fram, ASUS kommer att erbjuda några instruktioner med BIOS nedladdning. Ja det kan gå fel och om de gör det kommer att döda mobo, som sagt jag har aldrig haft ett problem. |
|
| |||
| |||
| ok thnk så mycket för din hjälp (Jag hoppas att jag inte dödar mitt moderkort) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Kommer Q8200 processor med min Foxconn PT8907MB-2,0-8ERS2H Moderkort | Martyok | Processorer, moderkort & RAM | 0 | 4 juni 2009 05:44 |
| CPU beslut - AMD Phenom 9950 / Phenom 720 | xZoDiACx | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 26 maj 2009 18:32 |
| Moderkort Inte vill arbeta med Nvidia-kort Anymore! | dmdougie | Processorer, moderkort & RAM | 22 | 6 maj 2009 08:22 |
| Kommer Nvidia Geforce 8500 GT Arbetet på en Asus M3A78 EM Moderkort? | P5200 | Grafikkort & Skärmar | 8 | 18 mars 2009 20:10 |
| Kommer 680i Volt Förordn Water Block arbeta med en 780i moderkort? | Compasky | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 9 mars 2008 11:41 |
| Thread Tools | |
| |