![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har precis köpt en MSI K9A2 CF moderkort. Måste jag lägga ett ATI CrossFire-kort eller kan jag använda en SLI .... Jag hoppas att jag ställde denna rättighet. Jag är ganska ny på detta. Jag vet att det finns två typer av grafikkort ...." rätt ????" |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ATI CrossFire och SLI är inte perticular typer av kort, i ett skal, de är två olika sätt att konfigurera två eller flera grafikkort att fungera som en. Crossfire endast fungerar med ATI-kort fungerar SLI bara med Nvidia-kort. Du kan du några enstaka kort med alla moderkort så länge moderkortet har rätt kontakt, och din PSU är kraftfull nog och har rätt kontakter. Att styrelsen i perticular styrelse kommer inte att stödja SLI eftersom det är en AMD Northbridge chip. Men det kan stödja crossfire om du så önskar, men det kommer att kräva ytterligare undersökning för att se om det eller inte.
| |||
| |||
| ..... så Betyder det att jag skulle behöva få ett kort som är "ATI" CrossFire .... jag kan inte använda ett kort som är SLI???? Jag tyckte detta moderkort fungerar med anycard???? hmmmmm >???? .... man Jag är förvirrad .... tack för all din hjälp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nej du kan använda antingen ATI eller Nvidia, men om du vill sätta 2 kort i det de måste ATI Så länge kortet är PCI-e du duger Hoppas det är logiskt
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Ja, som SW sa, ledsen om jag inte var tillräckligt klart i mitt förra inlägg. |