mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Vil dette RAM arbeid med denne Mother Board?

Reply

Thread Tools
Old 14nde 2008, 17:41
New Member Group

Default Vil dette RAM arbeid med denne Mother Board?

Før jeg kan kjøpe dette RAM Jeg vil vite om det vil fungere med min mor bord. Det er bare én ting jeg virkelig lurer på.

Dette er min Hovedkort »Gigabyte GA-P35-DS3L LGA 775 Intel P35 ATX Intel Hovedkort":
> http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813128059

Viktige ting
>> http://www.crucial.com/uk/store/list...8rev.% 201,0% 29

Dette er den RAM jeg ønsker "G. SKILL 2GB (2 x 1 GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel":
> http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820231098

Det jeg lurer på er dette:

Minne:
  • Antall Memory Slots: 4 × 240pin
  • Minne Standard DDR2: 1066
  • Maksimalt minne støttes: 8GB
  • Dual Channel Støttede: Ja
Siden Mother bord sier det tar, og ikke 800 vil det fortsatt ta RAM?
Old 14nde 2008, 18:55
New Member Group

Sitat:
Originally Posted by Pyro View Post
Siden Mother Styret sier 1066 for Memory vil det ta 800 vil det fortsatt ta 800 RAM?
Beklager glipp typer. Og for dobbel post, jeg kunne ikke se en edit knapp: /.

* Edit *
Det må være en tidtaker, og jeg savnet det.
Old 14nde 2008, 22:59
Donor Group

Ja. Det vil ta opp til at hastighet, ikke bare at hastigheten. Hvis du er en overclocker og vil kjøre på et høyere FSB uten å bekymre deg RAM trykke på veggen, kan du få den høyeste hastigheten RAM, men hvis ikke, gå for det 800.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 15th 2008 Jan, 05:31
New Member Group

Ya, jeg er ikke noe å bekymre seg OCing denne datamaskinen. Jeg er bare 18, og kan ikke bare rett ut penger til nye deler hvis jeg blåse en: /.

Takk for conformation.
Old 15 januar 2008, 05:50
Donor Group

Eh, kan du ikke virkelig "blåse" deler OCing. Den beste analogi er å Skydiving. Folk ser det som en stor risiko, men hvis du kjenner de grunnleggende ferdigheter (å trekke en jævla ledningen!) Det er mindre risikabelt enn mange andre ting. Faktisk øke FSB innebærer nesten null risiko - det er bare når du starter får rundt med spenning at du risikerer å gjøre skade, og det er relativt sikkert også. Jeg fikk en gratis ,8 GHz bare ved å heve min FSB, tar ca 30 minutter totalt, og gi meg en prosessor som vil koste måte mer hadde jeg kjøpte den lager. Den eneste aktive risikoen er at du ikke oppstart i Windows eller den låses mens du spiller et spill - og i dette tilfellet, alt du trenger å gjøre er tilbake ned FSB om 10mhz og prøv igjen.

Uansett, håper det funker for deg. Jeg ser dette G-Skill RAM i vårt avsnitt på NewEgg nyhetsbrev mye, og mens jeg først avvist det som budsjett ram du spesifikasjoner og vurderinger se overbevisende. Jeg skal ta en titt på mitt nyhetsbrev og se om jeg finner ikke en markedsføringskode for litt penger av sak som er ganske vanlig med RAM. Hvis jeg gjør, jeg skal redigere dette innlegget.

EDIT: Nei, det er noen 1066 for $ 75, men ingen rabatt på at RAM. Likevel, det er ganske billig - kjør hog wild:)
Old 15th 2008 jan 17:47
New Member Group

Sitat:
Originally Posted by Carbon View Post
Eh, kan du ikke virkelig "blåse" deler OCing. Den beste analogi er å Skydiving. Folk ser det som en stor risiko, men hvis du kjenner de grunnleggende ferdigheter (å trekke en jævla ledningen!) Det er mindre risikabelt enn mange andre ting. Faktisk øke FSB innebærer nesten null risiko - det er bare når du starter får rundt med spenning at du risikerer å gjøre skade, og det er relativt sikkert også. Jeg fikk en gratis ,8 GHz bare ved å heve min FSB, tar ca 30 minutter totalt, og gi meg en prosessor som vil koste måte mer hadde jeg kjøpte den lager. Den eneste aktive risikoen er at du ikke oppstart i Windows eller den låses mens du spiller et spill - og i dette tilfellet, alt du trenger å gjøre er tilbake ned FSB om 10mhz og prøv igjen.

Uansett, håper det funker for deg. Jeg ser dette G-Skill RAM i vårt avsnitt på NewEgg nyhetsbrev mye, og mens jeg først avvist det som budsjett ram du spesifikasjoner og vurderinger se overbevisende. Jeg skal ta en titt på mitt nyhetsbrev og se om jeg finner ikke en markedsføringskode for litt penger av sak som er ganske vanlig med RAM. Hvis jeg gjør, jeg skal redigere dette innlegget.

EDIT: Nei, det er noen 1066 for $ 75, men ingen rabatt på at RAM. Likevel, det er ganske billig - kjør hog wild:)
Jøss, jeg var ikke klar over at om OCing. Jeg har alltid trodd at noen ødela deres deler / mor boards prøver å OC sin datamaskin ved overoppheting sine riggen. Jeg tror ikke jeg skal prøve å rote med det, fordi min far er villig til å kjøpe meg deler til å bygge maskiner med noen år, så jeg skal bare ta det jeg kan komme og lære hvordan OC med noen erfarne i den.

Og det er fortsatt en god avtale for 1066, men jeg tror ikke du kan slå 2GB i 45, og at G. Skill har mange gode anmeldelser, så jeg skal ta det: D.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Hva Mother Board er bra for meg? sunnyatscot CPUer, Hovedkort & RAM 5 19 nov 2008 05:56
Mor STYRET HJELP! lights0ut56 CPUer, Hovedkort & RAM 3 28 januar 2008 21:45
Ny mor bord marsay001 CPUer, Hovedkort & RAM 7 18 januar 2008 10:37
Mor bord spørsmål evoriot CPUer, Hovedkort & RAM 4 18 januar 2008 04:23
Mor bord anwar_auctions CPUer, Hovedkort & RAM 1 20 mai 2007 22:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.