mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Kommer detta RAM arbete w / detta moderkortet?

Reply

Thread Tools
Old 14 Januari 2008, 17:41
New Member Group

Innan jag köpa den här RAM Jag vill veta om det kommer att fungera med mitt moderkort. Det finns bara en sak som jag verkligen har en fråga om.

Det här är mitt moderkort "GIGABYTE GA-P35-DS3L LGA 775 Intel P35 ATX Intel Motherboard:
> http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813128059

Avgörande sak
>> http://www.crucial.com/uk/store/list...8rev.% 201,0% 29

Detta är RAM jag vill "G. SKILL 2 GB (2 x 1GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel:
> http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16820231098

Det jag har en fråga om är följande:

Minne:
  • Antal Memory Slots: 4 × 240pin
  • Minne Standard DDR2: 1066
  • Max minne som stöds: 8 GB
  • Dual Channel stöds: Ja
Eftersom moderkortet säger det tar och inte 800 kommer det fortfarande ta RAM?
Old 14 Januari 2008, 18:55
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av Pyro View Post
Eftersom moderkortet säger 1066 till minne kommer det ta de 800 kommer det ändå ta 800 RAM?
Ledsen för missa typer. Och för dubbel post, jag såg inte en redigera knapp: /.

* Edit *
Det måste finnas en timer, och jag missade det.
Old 14 Januari 2008, 22:59
Givargruppen

Ja. Det kommer att ta upp till den hastigheten, inte bara att hastigheten. Om du är en overclocker och vill köra på en högre FSB utan att behöva oroa dig RAM slå väggen kan du få högre hastighet RAM, men om inte, gå till 800.

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 15 januari 2008, 05:31
New Member Group

Ya, jag tänker inte oroa sig OCing här datorn. Jag är bara 18, och kan inte bara skålen ut pengar till nya delar om jag blåsa en: /.

Tack för konformation.
Old 15 januari 2008, 05:50
Givargruppen

Eh, du kan inte riktigt "blåsa" delar OCing. Det bästa analogi är att Skydiving. Folk ser det som en stor risk, men om du känner till grundläggande färdigheter (hur man kan dra en jävla rep!) Det är mindre riskfyllt än en massa andra saker. Faktum är att höja FSB innebär nästan noll risk - det är bara när du börjar Messing runt med spänning att du riskerar att göra skada, och det är relativt säkert också. Jag fick en gratis ,8 GHz bara genom att höja min FSB, tar ca 30 minuter totalt, och ge mig en processor som skulle kosta mycket mer hade jag köpt den i lager. Den enda aktiva risken är att du inte starta upp windows, eller om det låser när du spelar ett spel - och i detta fall, allt du behöver göra är tillbaka ditt FSB om 10mhz och försök igen.

I båda fallen hoppas att det funkar för dig. Jag ser detta G-Skill RAM i behandlar avsnitt om NewEgg nyhetsbrev en hel del, och samtidigt som jag först avfärdade det som budgeten RAM de specifikationer och recensioner ser övertygande. Jag ska ta en titt på mitt nyhetsbrev och se om jag inte kan hitta en reklamkod för lite pengar av, orsakar det är ganska gemensamma med detta RAM-minne. Om jag gör, jag ska ändra det här inlägget.

EDIT: Nej, det finns några 1066 för $ 75 men ingen rabatt på att RAM. Fortfarande, det är ganska billigt - gå Gult vilda:)
Old 15 januari 2008, 17:47
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av Carbon View Post
Eh, du kan inte riktigt "blåsa" delar OCing. Det bästa analogi är att Skydiving. Folk ser det som en stor risk, men om du känner till grundläggande färdigheter (hur man kan dra en jävla rep!) Det är mindre riskfyllt än en massa andra saker. Faktum är att höja FSB innebär nästan noll risk - det är bara när du börjar Messing runt med spänning att du riskerar att göra skada, och det är relativt säkert också. Jag fick en gratis ,8 GHz bara genom att höja min FSB, tar ca 30 minuter totalt, och ge mig en processor som skulle kosta mycket mer hade jag köpt den i lager. Den enda aktiva risken är att du inte starta upp windows, eller om det låser när du spelar ett spel - och i detta fall, allt du behöver göra är tillbaka ditt FSB om 10mhz och försök igen.

I båda fallen hoppas att det funkar för dig. Jag ser detta G-Skill RAM i behandlar avsnitt om NewEgg nyhetsbrev en hel del, och samtidigt som jag först avfärdade det som budgeten RAM de specifikationer och recensioner ser övertygande. Jag ska ta en titt på mitt nyhetsbrev och se om jag inte kan hitta en reklamkod för lite pengar av, orsakar det är ganska gemensamma med detta RAM-minne. Om jag gör, jag ska ändra det här inlägget.

EDIT: Nej, det finns några 1066 för $ 75 men ingen rabatt på att RAM. Fortfarande, det är ganska billigt - gå Gult vilda:)
Wow, jag inte inse att om OCing. Jag har alltid trott att vissa människor blåste delar / mor styrelser försöker OC sin dator genom överhettning deras rigg. Jag förstår fortfarande inte tror att jag ska försöka bråka med den, eftersom min pappa är beredd att köpa mig delar att bygga datorer varje år, så jag ska bara ta vad jag kan komma och lära sig hur OC med någon erfaren i den.

Och det är fortfarande en bra affär för 1066, men jag tror inte att du kan slå 2GB för 45 och att G. Skill har massor av goda recensioner, så jag tar det: D.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.