![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har en dator med 4GB RAM-minne, och jag är medveten om att XP kan bara visa 3.something gb med PAE på. Jag har PAE på, men det visar bara 2GB. Försökte reseating, med olika tider, och en pinne i taget, inget är fel, men det visar bara 2GB ... msinfo visar 4GB, det gör BIOS, men allt annat visas som 2gb. Alla vet varför detta händer? EDIT: Sorry om det är lite svårt att se, inte meddelande om utstationering ...
__________________ HI:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vilket är ditt grafikkort?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är 4GB för allt, så alla ni andra objekt (GFX kort etc.) ta ut av det också.
| |||
| |||
| Ok, mitt grafikkort är HD4870 1GB, eftersom XP kan bara visa 3Gb, det tar 1GB bort det?
|
| |||
| |||
| Japp.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Ahh, okej. Program, spel etc. kan fortfarande använda RAM som inte visar dock är jag rätt? Tack.
|
| |||
| |||
| Nej, det RAM är mappad till grafikkortet när kärnan är laddade, det kan inte omfördelas.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Vänta, så jag har 4GB. 1GB är mappad till grafikkortet, så det finns 3Gb vänster ... men jag kan bara använda 2GB?
|
| |||
| |||
|
|
| |||
| |||
Detta förklarar det mycket tydligt. Tack.