![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag är intresserad om detta kommer att ge datorn en liten prestanda boost. Och i så fall vad som behöver göras. mina chanser att uppgradera datorer nästa mars-april. Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej NathanNP, Du kan överklockning av processorn. Du måste ta hänsyn till kylning du har i datorn, och vad är FSB? Du kan uppgradera processorn till en högre FSB, som åtminstone på kanske två steg. Säg att det är en 400 FSB kan du komma undan med 533. Processor bara kostar 10-20 pounds stearling (omräknat från USD). Kan du komma undan med att öka FSB i ditt minne i stället? Det är det som är det aktuella minnet? Är det PC2100? Kommer moderkortet ta en högre FSB? Du kan ta reda på genom att gå till moderkort / dator tillverkar webbplats och leta upp det, se spec's. Gå sedan till Kinston webbplats och kontrollera minnet diagram, de är mycket bra. Jag uppgraderade min IBM T-30 laptop minne från FSB 400 till FSB 533. Jag var bara ute efter 1 gig DDR RAM för det när jag såg diagrammet hade FSB 533 RAM, coolt.