XP stängs av om jag inte AVSÄTTA / NYTT RAM! - HP Pavilion DV1000 Hej!
Nyligen min HP Pavilion dv1000 började hibernating utan instruktioner att göra detta, och utan att datorn är låga om makten. Ofta är det övervintrar innan eller omedelbart efter det att logga in på XP. Jag bestämde mig för att försöka stänga maskinen ner och unseating / reseating RAM. Efteråt jag loggat in på XP och började använda maskinen utan problem. Så jag försökte göra det bästa av de möjligheter och funktionshindrade dvala i kontrollpanelen. Tyvärr, liksom en goofball jag gick bort från datorn när den körs på batteri, och när jag kom tillbaka hade stängts. När jag anslutit den till AC och försökt att starta upp den, det gjorde inte övervintra på log-in skärmen. Istället XP gav mig möjligheten att starta om, stänga av, eller stand-by. Jag valde att stänga ner, unseated och reseated RAM igen, startas maskinen, och det fungerar bra igen. Så väl att jag kan skriva det här brevet! Kan någon förklara varför poppar RAM och koppla tillbaka den i gör en skillnad? Är det något jag kan göra för att förhindra att maskinen stängs automatiskt? Jag skulle uppskatta vissa håll!
Tack. |