mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

1 TB HDD identifieras men som inte är tillgängliga

Reply

Thread Tools
Old 23 juni 2009, 07:47
Ledamot Gruppen

Default 1 TB HDD identifieras men som inte är tillgängliga

Hej. Jag har en Western Digital 1TB Sata hdd som har använts ganska länge. Idag har jag bestämmer mig för att ta bort det lager men enheten verkar oåtkomlig i "min dator". När jag först inkopplad tillbaka upp Vista ville scanna det innan Windows startas, och det rapporteras alla dessa oläslig / oåterkalleliga fel. Vista verkar se partitionen men när jag höger klickar på den här datorn blir riktigt riktigt långsamt, och jag är tvungen att avsluta explorer.exe och åter köra det. BIOS hittar hårddisken så jag är inte riktigt säker på vad problemet kan vara. Alla tankar? Tack
Old 23 juni 2009, 08:13
Administrator Group

Ljud felaktig eller skadad. Om du inte kan köra diskkontrollen i fönstren inte mycket du kan göra.

Jag skulle starta upp från en XP-skivan och göra om partitionen och ett nytt format.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 23 juni 2009, 16:21
Givargruppen

ok Min gissning skulle vara du har anslutit enheten medan Windows var igång? Om så är fallet stänga av datorn och sedan ansluta på nytt starta upp och förhoppningsvis kan detta sortera ditt problem genom fönstren gör enkla BIOS kontroller sedan MBL / MBR kommer att läsa in oss med enheten enheten installeras nu som kommer att sortera problem. Om detta dosent arbete jag skulle försöka testa köra på en annan dator / laptop jag inte hur det går:)
Old 23 juni 2009, 18:19
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Hybr! D View Post
Ljud felaktig eller skadad. Om du inte kan köra diskkontrollen i fönstren inte mycket du kan göra.

Jag skulle starta upp från en XP-skivan och göra om partitionen och ett nytt format.
: (Jag måste formatera köra? Mig gots många värdefulla uppgifter om dere
Old 23 juni 2009, 18:20
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av mrberty View Post
ok Min gissning skulle vara du har anslutit enheten medan Windows var igång? Om så är fallet stänga av datorn och sedan ansluta på nytt starta upp och förhoppningsvis kan detta sortera ditt problem genom fönstren gör enkla BIOS kontroller sedan MBL / MBR kommer att läsa in oss med enheten enheten installeras nu som kommer att sortera problem. Om detta dosent arbete jag skulle försöka testa köra på en annan dator / laptop jag inte hur det går:)
God dag. Jag vände datorn avstängd. Drivs av, och anslutna hårddisken påslagen påslagen.
Old 24 juni 2009, 00:40
Givargruppen

Har detta arbete Donny?
och jag skulle reccomende formating enheten i Windows med ett separat program jag har glömt namnet just google Format 32 hårddiskar. och du kommer att hitta ett anständigt små program som är gratis och det kan du bara ansluta enheter format dem som någonsin format du vill

Operativsystem - ntfs
Hårddisk lagring VIDS, musik etc. - fat32

hoppas att detta hjälper.
Old 2 juli 2009, 07:05
Ledamot Gruppen

Hej.

Här är det.

Denna hårddisk är erkänt i BIOS genom moidel / serienummer Men när jag försöker installera Windows Vista på det det tar ett reeeeally lång tid att komma till den aktuella installationen. när det äntligen går, efter att ha införts för att en skärm som säger att jag har en okänd skiva i min dator, jag kan för att få tillgång till fordon och formatera den. När jag formatera den och försöker installera Windows på den fönstren har följande lydelse:

"Det gick inte att hitta ett system som uppfyller". Så jag funnit visst stöd i Windows hemsida ... denna länk ..

http://support.microsoft.com/kb/927520

Jag följde dessa instruktioner, men när jag skriver "ren alla " från steg 7, det verkar som om kommandot har körts, men det verkar aldrig slut.

1. Sätt i DVD-skivan i DVD-enheten.
2. På disken urval skärmen, trycker på SKIFT + F10. En Kommandotolken öppnas.
3. Typ Diskpart och tryck ENTER för att öppna Diskpart verktyg.
4. Skriv list disk och tryck på RETUR. En lista över tillgängliga hårddiskar visas.
5. Skriv sel disk nummer och tryck ENTER. nummer är numret på den hårddisk som du vill rensa. Hårddisken är nu markerad.
6. Skriv det disk och tryck på RETUR. En lista över partitioner på hårddisken visas. Använda uppgifterna för att kontrollera att rätt disk är markerad.
7. Kontrollera att disken inte innehåller uppgifter som krävs, skriv clean all och tryck ENTER för att rensa disken. Alla partitioner och alla data på disken är permanent avlägsnats.
8. Skriv exit och tryck ENTER för att stänga Diskpart verktyg.
9. Stäng fönstret Kommandotolken.
10. Klicka på knappen Uppdatera för att uppdatera disken urval skärmen. Detta steg listor disken.
11. Kör installationsprogrammet för Windows Vista för att göra en ren installation av Windows Vista.

------------

Jag gick till Western Digital plats och hämtade testa verktyget för hårddisken. Testet verktyget fullt medveten om mitt fordon och ger modell / serienummer på enheten och medger att "SMART" är aktiverat i grönt. Men när jag gör en Quick test på den här enheten får jag ett felmeddelande:

"Snabb-test på enhet 1 inte komplett! Statuskoden = 07 (inte läsa testet element) Funktionsbortfall kontrollpunkt = 97 (okänt prov) SMART självtestet inte komplett på enhet 1!" Hur kan jag göra den här enheten kan användas?

På denna punkt är jag inte säker på vad jag ska göra. Någon hjälp skulle välkomnas.

Thx
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
My One HD är inte tillgänglig Efter ominstallation sambro Drives & Removable Media 1 10 oktober 2009 16:19
DVD Drive säga Dess inte tillgängliga Plötsligt! nickynibbles Drives & Removable Media 3 26 juli 2009 02:37
G: \ är inte tillgänglig, Åtkomst nekad. jimmyc Drives & Removable Media 3 24 juni 2009 02:43
Windows 2000 Server "Workgroup inte tillgänglig" Willm1987 Windows-operativsystem 0 13 juni 2009 13:12
USB-enhet inte igen yvonnet Drives & Removable Media 2 7 august 2007 10:51
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.