mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Tillgång redan formaterad HDD

Reply

Thread Tools
Old 11 juli 2007, 18:01
New Member Group

Default Tillgång redan formaterad HDD

Hej,

Jag skulle vilja fråga hur man skulle gå åt och redan NTFS-formaterad hårddisk via en dator som kör Windows. Jag har en färsk installation av XP Pro på en 320GB Western Digital hårddisk som jag vill använda för att komma åt och hämta filer (mest musik, videor och skolarbetet och sånt) från en 160GB Segate hårddisken med XP Home installerat, men inte på grund till en grafikdrivrutin fråga. Jag har redan hoppare satt till Cable Select, med WD som befälhavare och Segate som slavej.

Återigen, Windows inte fungerar på Segate 160GB på grund av en grafikdrivrutin fråga, och jag vill komma åt filer från det inorder att kopiera dem till mina nya 320GB Western Digital hårddisk med XP Pro.

Tack för att du tog dig tid att läsa detta och eventuella råd är mycket uppskattat.
Old 12 juli 2007, 00:04
Banned Group

Hej Safe Insane

Välkommen till TCF

Först måste jag fråga var XP installerat på Seagate den här aktuella dator eller en annan dator?
Jag gissar att det var på en annan och anledningen kan du inte komma åt det därför Det har XP på det som du redan har XP på WD.
Detta är inte en vanlig dual boot scenario.

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 12 juli 2007, 00:15
New Member Group

Det var på den aktuella datorn som nu har WD. Jag har gjort en del forskning och gjort om program som Paragon. Skulle detta göra det möjligt för mig att komma åt filer i installationen av XP på Seagate (som filer i användarnas profiler etc.), eller finns det någon annan metod skulle du föreslå?

Tack för hjälp, jag uppskattar det mycket.
Old 12 juli 2007, 00:32
Banned Group

Tja du kan försöka att jag, det skulle spara en hel del hårt arbete.
Old 12 juli 2007, 22:21
Ledamot Gruppen

Det kanske är möjligt genom Ghost eller Acronis Jag brukade ha en litttle Dos-program som skulle göra det vet inte om det skulle fungera med NTFS men jag gräver ut det se om det fungerar
Old 1 august 2007, 13:19
Ledamot Gruppen

Tja händelsevis de filer du vill ha finns i mina dokument eller i krypterade mappar? Orsak Om så är fallet så måste du överföra det administrativa rättigheter från ett OS till en annan.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Lost Ljud i min dator, formaterade jag hårddisken och nu låter inte fungerar. Köttig Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 5 24 november 2009 13:12
Formaterad dator, åter installerat XP, men nu kan inte installera drivrutinerna. aymanmhmd Multimedia & Codecs 1 28 maj 2009 14:42
Problem blockerar åtkomsten till visst material på Ie8 utan att skada All Access simon1990 Webbläsare & FTP Klienter 2 10 april 2009 01:14
Jag formaterade min dator och förlorade min Ethernet föraren!? MG Walker Multimedia & Codecs 2 21 november 2008 04:10
Disk i enhet F är inte formaterad Vill du formatera den nu? parabolantenn Drives & Removable Media 3 25 december 2007 08:45
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.