![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Alla Jag är snabb att ta slut på utrymme på min hårddisk och jag är i färd med att titta på att köpa en extern hårddisk som ska användas med min dator. Kan någon rekommendera en hårddisk? Helst Jag söker något 750GB + Jag skulle verkligen uppskatta era åsikter Tack! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Var bor du? för lokala butiker eller vill du helst på nätet.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Personligen är jag bara köpa Samsung och Western Digital diskar, har hittat andra otillförlitliga, men thats just min erfarenhet.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Valfri. Allvarligt. De arbetar, de är likvärdiga. Det finns endast tre varumärken gör 1000GB enheter, välja en.
Fundera på hur lång tid det tar dig att fylla den över en USB2-kontakt ändå. Enligt de flesta Microsoft Windows du har ett de facto-gräns på 200Mbit/sec, det är 12 timmar för att läsa eller skriva hela enheten. Det är en lång lång tid. En SATA-2 anslutning inuti datorn skulle göra samma sak på under tre timmar (Jag ändrade denna uppåtgående när jag insåg hårddisk ihållande överföring skrivhastigheten är lägre än de uppgifter som vägen kan ta). Mitt System: Tim
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Japp ...... Samsung & WD antingen kommer att vara bra.
| |||
| |||
| Vem gör 3.5 "hårddiskar? Det finns WD, Hitachi, Samsung och Seagate, som är det bara fyra företag jag känner till som gör dem. Jag vill använda Hitachi och Seagate utan tvekan precis som jag skulle använda de två andra. |
|
| |||
| |||
| Fujitsu, Hitachi, Maxtor, Samsung, Seagate, Western Digital gör dem, men min smak skulle Western Digital och Samsung, som jag aldrig har haft en av dessa Låt mig ner. Du kan hålla Seagate och Maxtor (samma företag nu) ... skulle inte rekommendera dem till någon. |
|
| |||
| |||
| Du har sett 3.5 "Fujitsu enheter i år? Har jag inte. Det finns inga på eBay heller. Jag tror att det gör våra listor, om inte vår rådgivning, identiska. |
|
| |||
| |||
| Vår lista kan vara samma, men inte våra rekommendationer |
|
| |||
| |||
| Det är värt att registrera sig på storagereview.com har de 50.000 + köra prestanda databas som håller reda på tillförlitligheten långt mer effektivt än vad jag kan göra med min begränsade inköp. Deras nuvarande leaderboard verkar gynna Samsung och Seagate. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Formatera en extern hårddisk | shig | Drives & Removable Media | 3 | 5 oktober 2009 07:08 |
| Överföra data från interna hårddisken till extern hårddisk. | XPC465 | Drives & Removable Media | 1 | 3 mars 2009 06:46 |
| Extern hårddisk | thwapy | Drives & Removable Media | 1 | 27 december 2007 11:42 |
| Var kan jag köpa en extern hårddisk | ken979 | Drives & Removable Media | 1 | 13 august 2007 17:11 |
| Best Extern hårddisk | thwapy | Drives & Removable Media | 3 | 19 juni 2007 11:39 |
| Thread Tools | |
| |