mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Bigger Harddrive tid

Reply

Thread Tools
Old 30 august 2007, 16:16
New Member Group

Default Bigger Harddrive tid

Vel min 40 gig er omtrent ute av space.need råd om Brand, størrelse og andre gode råd om emnet
Takk Marvin
Old 30 august 2007, 16:17
Administrator Group

Jeg liker Western Digital stasjoner, de er den eneste merkevaren jeg har brukt som ikke har gått til biter på meg.

Som for størrelsen som virkelig er avhengig av dine behov og budsjett kompis.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 30 august 2007, 17:51
Medlem Group

40 GB er ingenting i disse dager.

Seagate, Western Digital og Maxtor er alle gode produsenter.

Første spørsmålet, er det en ekstern USB-stasjon, en PATA (IDE) eller SATA (Serial) kjører du?

En ekstern USB vanligvis kobler til en MAINS strømforsyningen og deretter til datamaskinen via USB. De kommer i alle former og størrelser, med omtrent 320GB koster £ 75. De kan ikke brukes til å starte Windows eller de fleste operativsystemer (godt de kan, men det er komplisert).

En PATA (IDE) er det - nå gamle - navn på harddisken vil du sannsynligvis allerede har. Det vil ha en flate bånd av kabler som går inn i en lang rektangulær spilleautomat på både hovedkort og harddisk. Som disse er eldre i teknologi, prisen har falt dramatisk de siste 6-12 månedene. For 320GB du ser på ca £ 60.

SATA er den nye teknologien. Det er raskere, og tilsynelatende mer pålitelig. Hvis du kan (hvis hovedkortet støtter det som er å si) at du ville være mer gunstig å få en av disse. De kommer i mye høyere kapasitet, og er svært billig. For 320GB du snakker om £ 50.

Å være helt ærlig med deg imidlertid om datamaskinen kjører en 40 GB harddisk, er det en god sjanse er det rimelig gammeldags (etter noen år). Med den nylige lanseringen av Dual Core, og multi-cored prosesseringskraften du ikke ville gjøre det dårlig å kjøpe en ny datamaskin helt for pengene.

Dell tilbyr denne spesifikasjonen i øyeblikket:

http://configure.euro.dell.com/dells...=D09V02A&s=bsd

Intel ® Core ™ 2 Duo E4400-prosessor (2,0 GHz, 800MHz, 2MB cache)
Vista Business eller XP Professional
160GB SATA-harddisk
Keyboard
Mouse
2048MB (som er 2GB!) DDR SDRAM (Memory)
16x DVD + / - RW-stasjon (for å kopiere DVD)

For £ 311.45. Alt inkludert, merverdiavgift og leveranse:)

Bare husk å endre pakken som ovenfor, vil du fjerne 19 "skjerm og garantien støtte er endret til 1 år basen.

Jeg har også blitt fortalt, hvis du telefonen dem og be dem om å gjøre en avtale, vil de kaste i levering gratis (så subtrahere £ 60.00!)

Voilas:)

PS Mer om Harddisker her: http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk # Produsenter
Og mer om Serial (SATA) her: http://en.wikipedia.org/wiki/SATA
Old 30 august 2007, 17:53
New Member Group

Takk for raskt svar
Jeg vil også tro at jo større blir cashe det bedre?
Takk Marvin
Old 30 august 2007, 18:30
Medlem Group

Nøyaktig, jo større buffer, desto raskere datamaskinen din vil være, så maskinen kan sende data til harddisken og deretter komme videre med andre ting med en gang.

Den beste analogi kan jeg tenke på denne tiden av natten vil være en skriver.

Hver skriveren har minnet (eller cache). Hvis den ikke datamaskinen vil sende data (men bare på hastigheten på skriveren). Så for den tiden det tok å skrive ut dokumentet datamaskinen din vil være utilgjengelig for bruk.

I stedet datamaskinen sender en stor del av dokumentet (sannsynligvis alt) til skrivere cache, og skriver deretter bekrefter mottak av alle data, og går om utskrift av dokumentet. Datamaskinens prosessor kan deretter gå videre med viktigere ting:)

Nøyaktig samme ideen med HDD. HDD er mye langsommere enn prosessoren i en datamaskin, og dermed har buffer for å hindre en urimelig del av CPU.
Old 31 august 2007, 04:35
Banned Group

I dag kan du få HD i TB (tetrabyte) av capicity også priser får billigere daglig:)
Sammen med bufferen bør du også lete etter type HD (SATA eller IDE) og prøver å få maksimalt rpm (rotasjon per min)

Jeg har 80 GB Seagate for min hjemme-PC og på min Hosting virksomhet Vi bruker SATA-harddisker på våre servere med god hastighet på 7500 rpm. Vi har også SAS-stasjoner på våre høye konfigurasjonen servere som har en hastighet på 10.000 rpm som er best for behandling av tusenvis av forespørselen.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Ny harddisk deltawinguk General Hardware Chat 5 17 november 2009 07:52
Harddrive feil? deathdude4044 Drivere og flyttbare medier 4 14 nov 2008 10:15
Eventuelle Bigger Monitor Suggestions? AMD4LIFE Kabinetter & Skjermer 1 31 desember 2007 13:40
Mp3 større enn wma? Nikronius Multimedia & Kodeker 2 9 desember 2007 06:52
Hadde en ny harddrive, kan ikke åpne msn: ( HannahRose Email, VoIP og direktemeldinger Diskusjon 14 27. sep 2007 21:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.