mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Större Hårddisk temne

Reply

Thread Tools
Old 30 august 2007, 16:16
New Member Group

Default Större Hårddisk temne

Tja min 40 gig är bara om ur space.need råd om Brand, storlek, och alla andra goda råd i frågan
Tack Marvin
Old 30 august 2007, 16:17
Administrator Group

Jag gillar Western Digital diskar, de är det enda märket jag har använt som inte har gått sönder på mig.

När det gäller storlek som verkligen beror på dina behov och din budget kompis.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 30 august 2007, 17:51
Ledamot Gruppen

40GB finns ingenting i dessa dagar.

Seagate, Western Digital och Maxtor är alla bra tillverkare.

Första frågan, är det en extern USB-enhet, en PATA (IDE) eller SATA (Serial) kör du?

En extern USB vanligtvis ansluter till en strömkabel utbud och sedan till datorn via USB. De kommer i alla former och storlekar, med ungefär 320 GB kostar £ 75. De kan inte användas för att starta upp Windows och de flesta operativsystem (även de kan, men det är komplicerat).

En PATA (IDE) är det - nu gamla - namn på den hårddisk du förmodligen redan. Det ska ha en platt band av kablar går till en lång rektangulär slot på både moderkort och hårddisk. Eftersom dessa är äldre inom teknik, priset har sjunkit dramatiskt under de senaste 6-12 månaderna. För 320GB du titta på ca £ 60.

SATA är den nya tekniken. Det är snabbare, och till synes mer tillförlitliga. Om du kan (om ditt moderkort stödjer det dvs) du skulle vara mer fördelaktigt att bli en av dessa. De kommer i mycket högre kapacitet och är mycket billig. För 320GB du pratar om £ 50.

För att vara helt ärlig mot dig men om du har en 40 GB hårddisk, det finns en god chans att det är rimligt gammaldags (med några år). Med den senaste utgåvan av Dual Core, och multi-kärnhus processorkraft, skulle du inte göra så illa att köpa en ny dator helt och hållet för dina pengar.

Dell erbjuder denna specifikation för närvarande:

http://configure.euro.dell.com/dells...=D09V02A&s=bsd

Intel ® Core ™ 2 Duo E4400 processor (2,0 GHz, 800MHz, 2MB cache)
Vista Business eller XP Professional
160GB SATA hårddisk
Tangentbord
Mus
2048MB (det är 2GB!) DDR SDRAM (Memory)
16X DVD + / - RW-enhet (för att kopiera DVD-skivor)

För £ 311,45. Allt ingår, moms och leverans:)

Se bara till att du ändrar det paket som ovan, du har tagit bort 19 "monitor och Garanti stöd ändras till 1 år bas.

Jag har också fått höra, om du telefonen dem och be dem att göra en affär, de ska kasta in leverans gratis (så subtrahera £ 60.00!)

Voilas:)

PS Mer om Hårddisk här: http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk # Tillverkare
Och mer om SERIAL (SATA) här: http://en.wikipedia.org/wiki/SATA
Old 30 august 2007, 17:53
New Member Group

Tack för den snabba svar
Jag tror också att ju större desto cashe det bättre?
Tack Marvin
Old 30 august 2007, 18:30
Ledamot Gruppen

Just det, desto större cacheminne, desto snabbare datorn kommer liksom datorn kan skicka data till enheten och sedan gå vidare med andra saker direkt.

I bästa fall kan jag tänka på vid den här tiden på kvällen skulle bli en skrivare.

Alla skrivare har minne (eller cache). Om det inte datorn skulle skicka data (men endast vid varvtalet för skrivare). Så för den tid det tog att skriva ut dokumentet datorn skulle vara tillgängligt för användning.

Istället datorn skickar en stor del av dokumentet (förmodligen alla av det) till skrivare cacheminne och skrivaren därefter bekräftar mottagandet av alla uppgifter, och går om att skriva ut dokumentet. Datorns processor kan sedan gå vidare med viktigare saker:)

Exakt samma idé med hårddisken. Hårddisken är mycket långsammare än processorn i en dator, och har alltså cache för att förhindra en orättvis andel av CPU.
Old 31 august 2007, 04:35
Banned Group

Idag kan du få HD i tuberkulos (tetrabyte) av capicity också priser blir billigare dag för dag:)
Tillsammans med cache bör du också söka efter typ av HD (SATA-eller IDE) och försöker få högsta rpm (rotation per minut)

Jag har 80GB Seagate för min hemdator och på min Hosting verksamhet Vi använder SATA-enheter på våra servrar med bra hastighet på 7500 rpm. Vi erbjuder även SAS-enheter på en del av vår höga konfiguration servrar som har en hastighet på 10.000 rpm som är bäst för att hantera tusentals begäran.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Ny hårddisk deltawinguk General Hardware Chat 7 30 November 2009 12:33
Hårddisk fel? deathdude4044 Drives & Removable Media 4 14 november 2008 10:15
Alla Bigger Monitor Suggestions? AMD4LIFE Grafikkort & Skärmar 1 31 december 2007 13:40
Mp3 större än WMA? Nikronius Multimedia & Codecs 2 9 december 2007 06:52
Hade en ny hårddisk, kan inte öppna msn: ( HannahRose E-post, VoIP & IM Diskussion 14 27 sep 2007 21:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.