![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Sommige snelle informatie over de computer zelf, zij heeft twee afzonderlijke fysieke harde schijven, de een met Windows XP Home is geïnstalleerd die is C: en ik denk dat wordt verondersteld 60GB (al is te zien als 31.4GB in Mijn Computer) en een tweede die 160GB en wordt station D:. Beide zijn verbonden door IO. Ik heb ook een externe schijf die werkt prima. Ik heb niet geïnstalleerd iets vóór of tijdens het probleem, afgezien van wat ik aan het einde. Alle van de volgende gebeurde in dezelfde week of zo, dus het is onwaarschijnlijk dat het gewoon toeval. De computer loopt al minstens een half jaar zonder problemen of open te stellen. Eerst de D:-schijf gezegd was het niet opgemaakt, maar kan nog steeds worden seened in Mijn Computer als een ongeformatteerde drive, volgende keer heb ik het op het was terug, maar de meeste van de tijd niet bewaard toen ik probeerde te kopiëren van bestanden van het dan hij zei ongeformatteerde weer, kwam op maar toegestaan bestanden te kopiëren en vervolgens bewaard schakelen tussen ongeformatteerde en kunnen kopiëren uit totdat de schijf schijnbaar verdwenen. Op de controle op dat punt, de BIOS niet erkennen dat er een D: station verbonden. Het automatisch zoeken naar stations op elke opstarten. Niets gebeurde er een paar dagen, dan begon ik te krijgen Disk Lees fout opgetreden bij het opstarten van de pc. Similiarly op de D:-schijf al gebeurd alleen een deel van de tijd, soms werkt prima voor een paar keer op een rij en soms ook het nemen van ongeveer 10 probeert voordat het verleden kreeg de Disk Read Error en geladen Windows. Een paar keer bij het inschakelen het is heb wat van het schrijven van (Druk F10 voor deze, deze harde schijven ontdekt, etc) en vervolgens bevroor volledig. Ik probeerde met behulp van de Windows-cd te krijgen in de Recovery Console te proberen een fixboot of iets, maar het bleef komen met een fout bij het lezen van een bestand. Ik denk dat dat komt omdat de CD al, heb ik geprobeerd na een gids over het maken van een opstartbare cd XP met SP2 al op maar ik bleef steeds cylclic redundency fout voor 40SP3.cab. Ik heb geprobeerd met een andere opstartbare cd (Spinrite 6.0) en dat geladen geldboete (ondanks dat ik niet kon achterhalen hoe u het doet en dat de Benchmark test mislukt). Het laatste wat moet gebeuren is dat op het beheren van voor het laden van Windows met succes de D: schijf plotseling kwam terug online. Ik heb SP3 net voor dat in het onwaarschijnlijke hoop dat het misschien iets doen met het opstarten. Weet iemand hoe ik misschien een oplossing voor dit probleem en wat er kan van veroorzaakt het? Ik ben een beetje huiverig van de vervanging van de stations sinds indien beide vallen op bijna dezelfde tijd, it makes me wonder als er iets is waardoor ze niet en als het je enige nieuwe stations of deze als ik het formaat ervan. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kunt u ons vertellen wat meer informatie over uw systeem te ... dwz specs en PSU wattage.
Als de fouten en problemen die u ondervindt niet in overeenstemming zijn en de dingen werken dan niet goed werkt, zou ik vermoed Ram, maar de voeding kan een probleem zijn. Ook is uw XP-cd een origineel M $ Installatie CD? Mijn Systeem: Home Bouw
|
|
| |||
| |||
| Voor de specs, ik zet in een gedeeltelijke Everest rapport dat de meeste van. De volledige iets te lang is voor een functie, dus ik kom koppelen hier. Zoals voor de cd is het XP Home op een CR-R (die proberly waarom de cylclic fout), en niet een origineel want ik ben met een OEM-toets. Ik zag iets over het verslag was dat wel mijn C: schijf (De Samsung) is 60GB, maar dan zegt dat de C: partitie die geacht wordt te zijn van en werd 60GB (of liever iets minder) vóór is nu 32GB. --- --------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc ]--------------------------- --------------------------------- Versie EVEREST v2.20.405 Homepage http://www.lavalys.com/ Soort rapport Quick Verslag Computer ALTIMIT (------ s PC) Generator ------ Operating Systeem Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail) Datum 2008-07-05 Tijd 20:44 --------[ Overzicht ]--------------------------------------- -------------------------------------------------- ------------- Computer: Operating Systeem Microsoft Windows XP Home Edition OS Service Pack Service Pack 3 DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c) Computer Name ALTIMIT (------ s PC) User Name ------ Moederbord: CPU Type AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3700 + Naam moederbord ASRock 939Dual-SATA2 (3 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 1 AGP, 1 Future CPU Port, 4 DDR DIMM, Audio, LAN) Moederbord Chipset Uli / ALi M1689, AMD Hammer System Memory 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM) BIOS Type AMI (03/31/06) Communication Port Communications Port (COM1) Communication Port ECP Printer Port (LPT1) Display: Video Adapter NVIDIA GeForce 7300 GT (256 MB) Monitor SyncMaster 732n [NoDB] (HMELC12731) Multimedia: Audio Adapter Uli / ALi M5455 AC'97 Audio Controller Opslag: IDE Controller ALi M5229 PCI Bus Master IDE-controller SCSI / RAID Controller A347SCSI SCSI Controller SCSI / RAID Controller SCSI / RAID Host Controller Floppy Drive Floppy disk drive Disk Drive HDS722516VLAT20 (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100) Disk Drive Seagate FreeAgentDesktop USB Device (698 GB, USB) Disk Drive SAMSUNG SV0602H (60 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100) Optische Drive _NEC DVD_RW ND-2500A (DVD + RW: 8x/4x, DVD-RW: 8x/4x, DVD-ROM: 12x, CD: 32x/16x/40x DVD + RW / DVD-RW) SMART Hard Disks Status OK Partities: C: (NTFS) 32240 MB (1726 MB vrij) D: (NTFS) 157061 MB (67288 MB vrij) G: (NTFS) 715402 MB (570481 MB vrij) Total Size 883.5 GB (624.5 GB vrij) Ingang: Toetsenbord Standaard 101/102 of Microsoft Natural PS / 2 toetsenbord Microsoft Mouse PS / 2 Muis Game Controller Microsoft PC-joystick driver Netwerk: Netwerkadapter Uli PCI Fast Ethernet Controller (192.168.62.52) Randapparatuur: USB1 Controller Uli / ALi M5237 USB Open Host Controller USB1 Controller Uli / ALi M5237 USB Open Host Controller USB1 Controller Uli / ALi M5237 USB Open Host Controller USB2 Controller Uli / ALi M5273 USB 2.0 Host Controller USB-apparaat Logitech QuickCam Express # 2 USB Device USB Human Interface Device USB Device USB Mass Storage Device Problemen & Suggesties: Probleem Disk vrije ruimte is slechts 5% op station C:. --------[ DMI ]--------------------------------------- -------------------------------------------------- ----------------- [BIOS] BIOS Eigenschappen: Vendor American Megatrends Inc Versie P1.70 Release Datum 03.31.2006 Grootte 256 KB Boot Devices Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120 Capabilities Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD, BBS Ondersteunde Standaarden DMI, ACPI Expansion Capabilities PCI, AGP, USB [Systeem] System Properties: Product 939Dual-SATA2 Versie 1.00 Serienummer 00000000 Universeel Uniek ID 00020003-00040005-00060007-00080009 Wake-Up Type Power Switch [Moederbord] Moederbord Eigenschappen: Product 939Dual-SATA2 Versie 1.00 Serienummer 00000000 [Processoren / AMD Athlon (tm) 64 Processor 3700 +] Processor Eigenschappen: Fabrikant AMD Versie AMD Athlon (tm) 64 Processor 3700 + Serienummer TBD Asset Tag TBD Onderdeelnummer TBD Externe Klok 200 MHz Maximum Clock 2200 MHz Lopende Klok 2200 MHz Type Central Processor Voltage 3,3 V, 2,9 V Status Ingeschakeld Socket Aanduiding CPUSocket --------[ Overclock ]--------------------------------------- -------------------------------------------------- ----------- CPU-Eigenschappen: CPU Type AMD Athlon 64 3700 + CPU Alias San Diego S939 CPU Stepping SH-E4 CPUID CPU Naam AMD Athlon (tm) 64 Processor 3700 + CPUID Wijziging 00020F71h CPU Speed: CPU Clock 2199,80 MHz CPU Multiplier 11.0x CPU FSB 199.98 MHz (origineel: 200 MHz) Memory Bus 157,13 MHz CPU Cache: L1 Code Cache 64 KB (Parity) L1 Data Cache 64 KB (ECC) L2 Cache 1 MB (On-Die, ECC, Full-Speed) Moederbord Eigenschappen: Moederbord ID 62-169-0000010-00101111-033106-ALI $ 939M2169_939DUAL-SATA2 BIOS P1.70 Naam moederbord ASRock 939Dual-SATA2 (3 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 1 AGP, 1 Future CPU Port, 4 DDR DIMM, Audio, LAN) Chipset Eigenschappen: Moederbord Chipset Uli / ALi M1689, AMD Hammer Geheugen timings 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS) Command Rate (CR) 2T EPD Memory Modules: DIMM1: Micron Tech. 16VDDT12864AG40BD1 1 GB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 MHz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 MHz) BIOS Eigenschappen: Systeem-BIOS Datum 03/31/06 Video BIOS Datum 05/25/06 DMI BIOS Versie P1.70 --------[ Energiebeheer ]-------------------------------------- -------------------------------------------------- ----- Power Management Eigenschappen: Huidige voedingsbron AC Line Status batterij geen batterij Volledige batterijlevensduur Onbekend Resterende batterijlevensduur Onbekend --------[ Sensor ]--------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------- Sensor-eigenschappen: Sensor Type Winbond W83627HF (ISA 290h) GPU Sensor Type Driver (NV-DRV) Temperaturen: Moederbord 35 ° C (95 ° F) CPU 41 ° C (106 ° F) Aux 39 ° C (102 ° F) GPU 46 ° C (115 ° F) SAMSUNG SV0602H 38 ° C (100 ° F) Hitachi HDS722516VLAT20 41 ° C (106 ° F) Koelingventilatoren: CPU 4327 RPM Spanning Waarden: CPU Core 1.34 V Aux 1.41 V +3.3 V 3.34 V +5 V 5.08 V +12 V 11,86 V -12 V 1.38 V -5 V 2.34 V +5 V Standby 4.87 V VBAT Batterij 0.26 V Debug Info F FF 27 FF Debug Info T 35 41 39 Debug Info V 55 59 D1 BD C4 C6-C9 (01) --------[ CPU ]--------------------------------------- -------------------------------------------------- ----------------- CPU-Eigenschappen: CPU Type AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3700 + CPU Alias San Diego S939 CPU Stepping SH-E4 Instruction Set x86, x86-64, MMX, 3DNow!, SSE, SSE2, SSE3 Min / Max CPU Multiplier 4x / 11x L1 Code Cache 64 KB (Parity) L1 Data Cache 64 KB (ECC) L2 Cache 1 MB (On-Die, ECC, Full-Speed) CPU Fysieke Info: Package Type 939 Pin uOPGA VERPAKKINGSGROOTTE 4,00 cm x 4,00 cm Transistors 114 miljoen Process Technology 11Mi, 90 nm, CMOS, Cu, SOI Die Grootte 112.9 mm2 Core Spanning 1.100 - 1.400 V I / O-Voltage 1,2 V + 2,5 V Maximum vermogen 89 W CPU Fabrikant: Firmanaam Advanced Micro Devices, Inc Product Information http://www.amd.com/us-en/Processors/...30_118, 00.html CPU-gebruik: CPU # 1 0% |
|
| |||
| |||
| Heb je een reserve stok van Ram te proberen, om een einde te maken RAM-geheugen als een probleem? Uw 60GB drive toont duidelijk een partitie van 32240mb .... bent u bepaalde werd eerder gepartitioneerd met de gehele capaciteit van de drive? Hoewel de fout vinden, trek de externe drive .... heeft dit zijn eigen PSU of is het USB-powered? Misschien een goed idee om koppel alle USB-apparaten ook. Hebt u opengesteld de zaak en reseated alle IO & Molex aansluitingen? Wat is de omvang van de PSU? Je echt nodig om te kopen / smeken / lenen of stelen een originele XP-schijf, zoals bij veel verder gaan, je gaat er een nodig. |
|
| |||
| |||
| Helaas heb ik niet over een reserve stok RAM. Ik heb er twee in, maar ik denk dus als het kan slechts een kon ik proberen het verwijderen van een, dan de andere mogelijk. Ik ben bepaald werd opgedeeld naar de volledige capaciteit. Nu kan zelfs niet zien dat er meer dan 31.4GB. De USB-apparaten zijn losgekoppeld, met uitzondering van de externe harde schijf toen ik een back-up gegevens. I've had losgekoppeld terwijl de fout vinden maar het heeft zijn eigen stroomvoorziening. Ja, ik heb opengesteld voor de zaak en reseated alle IDE en Molex connectoren. De PSU is een vreemde een in een andere vorm dan de meeste. Zij kwam met de zaak, aangezien er geen plaats is om een normaal een. Het is een arctische koeling geval. De PSU is 350W en is een Seasonic SS-350 ATC Active PFC. Ik zou hopelijk kunnen lenen een XP Kort later vandaag, maar dezelfde jongen zei dat hij zou krijgen voor mij gisteren en eergisteren ook dus het is niet zeker. Voor sommige onbekende reden toen ik sluit de computer af en bleek het weer op, het kwam weer op de rechte weg, liep chkdsk op D: en beide stations toegankelijk waren. Het is zeldzaam, maar niet ongezien voor haar werk twee keer op een rij voor C: zonder een schijf lees fout, maar aangezien D: terug kwam op (rechts nadat ik SP3 geïnstalleerd als dat verschil maakt) is het werkte beide keren dat is vreemd. |
|
| |||
| |||
| Yep ... Probeer het verwijderen van een stok en dan ruilen, als er geen verbetering ... Dit zal ten minste om de Ram. Ook is het wellicht een goed idee voor het testen van de Ram. Ik heb goede resultaten met dit diagnosegereedschap van M $ ... kunt u een opstart-cd of diskette. Schakel over naar het uitgebreide test-modus (T) bij het uitvoeren van de tests en lopen ten minste 5 passeert. |
|
| |||
| |||
| Probleem mogelijk opgelost. Soort anyway. Ik weet niet zeker waarom, maar het begon goed weer, of in ieder geval is het te doen voor ongeveer vijf maal op een rij nu. Het is wellicht iets dat veranderd op de eerste opstart na installatie van SP3, omdat ik denk dat dat het enige wat ik heb veranderd sinds. Het lijkt vreemd maar dat als het was zoiets, zou het niet van elk station apart. Op elke opstart probeert te gebruiken chkdsk op D: (zonder het vinden van fouten), maar ik heb uitgeschakeld handmatig uit doen. Ik ben nog steeds niet zeker weet waarom hij begon consistantly, als het je weer stoppen en waarom en hoe ik iets minder dan 60GB partitie omgezet in een iets meer dan een 30GB. |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Bij het uitblijven van de computer op te starten over Alternatieve Start Up | dmdougie | Windows besturingssystemen | 6 | 19 mrt 2009 03:12 |
| Monitor niet? | elanorbreton | Grafische Kaarten & Monitors | 11 | De 2 juni 2008 08:35 |
| Internet houdt niet | Demtschuk | Netwerken, modems & VoIP | 24 | 21 mrt 2008 12:06 |
| Bevriezing computer na het opstarten, HELP! | Stup228 | Algemeen Hardware Chat | 2 | 20 Jan 2008 17:13 |
| Thread Tools | |
| |