mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Cant bränna CD-skivor, men DVD bränna fina???

Reply

Thread Tools
Old 27 oktober 2007, 18:40
New Member Group

Default Cant bränna CD-skivor, men DVD bränna fina???

Jag har just upptäckt att min dator inte kommer att bränna CD-skivor, oavsett om det är ljud, data, etc. .. Ive försökt olika brännande program, Nero, Windows Media Player och den går genom bränningen som om det var brännande, när den är klar och jag kontrollera brinna, det ger mig fel, och ingenting har skrivit till disk.Ive testat diskar på en annan dator och de fungerar bra, jag har också använt samma bränning programvara för att bränna DVD-skivor och det fungerar bra aswell.my verksamma Systemet är vista, min laptop är en gateway MT3705, min dvd / cd brännare är TSSTcorp cd / dvdw ts-l632d ata device.I nyligen installerat Vista ca 2 veckor sedan, och jag hade möjlighet att bränna CD-skivor before.Your hjälpa till skulle det bli betydligt appreciated.Thank du i förväg.
Old 30 oktober 2007, 16:14
Moderator-gruppen

Använder du samma skivor hela tiden, så prova att använda ett annat slag, like....CD-R/CD + R

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 30 oktober 2007, 18:50
New Member Group

ive används skivor från samma före och de brände fina jag också kolla på en annan dator för att se om skivan var problemet och de brände fina ...
Old 30 oktober 2007, 19:41
Moderator-gruppen

Om du använder samma skivor på en brännare under lång tid ibland kommer de att sluta arbeta i den brännare och du måste ändra typ
Det är inte skivor enbart som kan vara problemet, men de två i kombination, också det som gör brännaren är det?

Old 31 oktober 2007, 20:23
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av SocialWarfare View Post
Om du använder samma skivor på en brännare under lång tid ibland kommer de att sluta arbeta i den brännare och du måste ändra typ
Det är inte skivor enbart som kan vara problemet, men de två i kombination, också det som gör brännaren är det?
Detta är den modell TSSTcorp cd / dvdw ts-l632d ATA-enhet
Old 1 november 2007, 03:03
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av tremaine66 View Post
Jag har just upptäckt att min dator inte kommer att bränna CD-skivor, oavsett om det är ljud, data, etc. .. Ive försökt olika brännande program, Nero, Windows Media Player och den går genom bränningen som om det var brännande, när den är klar och jag kontrollera brinna, det ger mig fel, och ingenting har skrivit till disk.Ive testat diskar på en annan dator och de fungerar bra, jag har också använt samma bränning programvara för att bränna DVD-skivor och det fungerar bra aswell.my verksamma Systemet är vista, min laptop är en gateway MT3705, min dvd / cd brännare är TSSTcorp cd / dvdw ts-l632d ata device.I nyligen installerat Vista ca 2 veckor sedan, och jag hade möjlighet att bränna CD-skivor before.Your hjälpa till skulle det bli betydligt appreciated.Thank du i förväg.
hi mate, prova Nero burn7 det är en exellent bränna programmet. Låt mig KNO hur u igång
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.