![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Plötsligt, (notera: Jag har precis köpt och anslöt till en flyttbar extern hårddisk idag) min dvd / cd-enheten är inte läser något. Ljuset kommer, och skivan snurrar, men det finns ingen DVD / CD-ROM-enhet som anges under Min dator ingenting autoruns och jag kan inte välja att köra bil ... det är det inte existerar längre.
Finns det någon som vet vad jag kan göra för att få min dvd / cd-rom ska tolkas och visas igen? |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Om enheten dyker upp på din bios prova detta
[Start] [Run] [Regedit] Registreringsenheten Nyckel: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ contro l \ tCLASS Skriv Namn: (4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318) Värde Data[Ta bort alla Värde Data från UpperFilters och LowerFilters] Obs: Ta inte bort nyckel eller Multi-Strängvärden. Radera bara datavärden. Avsluta Registereditorn och starta om systemet Mitt System: --
|
|
|
|||
|
|||
|
Det visas inte någonstans alls. Mening, under Den här datorn, etc. Det är som att den inte är ansluten, men den är. Ljuset fungerar det whirs och allt, och jag såg inga kablar är Unplugged. Hjälp! : /
|
|
|
|||
|
|||
|
Låter som enheten kan körda sedan, om din BIOS-inställningar är korrekta så är det den enda lösningen, köpa en ny enhet de är billiga nog få en dvd-rw för omkring £ 20
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag vet inte ens vad BIOS är ...? Något operativsystem jag gissa.
|
|
|
|||
|
|||
|
Tja det är chansen om du inte vet vad BIOS är du inte har ändrat några av inställningarna, så det är windows som har förlorat enheten. Om du går genom det förfarande som jag har sagt i en tidigare post i denna tråd kommer den korrekta enheten problem.
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
(Standard) TCLASS EnumPropPages32 Icon Installer32 LowerFilters NoInstallClass SilentInstall Felsökaren-0 UpperFilter |
|
|
|||
|
|||
|
omg, jag gjorde vad du sa och det fungerat!
Tack SOOOO mycket! Allvarligt, jag trodde jag skulle bli tvungen att köpa en ny ROM-enhet, men jag omstart efter gör vad ni sa, och voila! Insta-perfektion. * dansar * Tack!
|
|
|
|||
|
|||
|
Inga problem, glad att jag kunde vara till lite hjälp, det här problemet är inte ovanligt med fönster, jag har upplevt det här problemet ett par gånger själv
|