mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Datorn vägrar att läsa information från cd eller usb-enheter.

Reply

Thread Tools
Old 8 November 2007, 04:55
New Member Group

Default Datorn vägrar att läsa information från cd eller usb-enheter.

Kväll alla. Jag har haft ett litet problem med min stationära dator (Optima Pentium 4). När en mp3-spelare eller USB-flash-enheten är ansluten till någon av USB-portarna på datorn igen den finns där, och en genväg visas i Den här datorn fil, men alla försök att öppna enheten och visa filerna ger följande meddelande "Sätt in en disk i enhet: X". Jag har unistalled och installerat om drivrutinerna, har jag sökt efter nya uppdateringar och fann ingen. Jag har kört Ad-Aware och Spy Bot och detta har bidragit något. Också när en CD används samma budskap visas inte CD: n var i datorn när den startas om, i vilket fall CD kommer att fungera, men inga andra gör det. Datorn kommer att läsa CD-musik i WMA-format, men kommer inte att läsa data av något slag om inte CD: n var i enheten när datorn är påslagen eller startas om. Jag har försökt flera mp3-spelare och USB-flash-minnen med samma resultat. Allt som fungerar fint på andra datorer.
Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat eftersom jag dont särskilt vill formatera om hårddisken.
Skål
Old 17 november 2007, 08:10
Moderator-gruppen

Default Datorn vägrar att läsa information från cd eller usb-enheter.

Låter som ett problem med Windows.

Jag antar att det är en ny, så du kan prova en systemåterställning som kommer att rulla din dator tillbaka en vecka eller så. Om du kan gå tillbaka förbi när problemet började, kanske du ska sorteras.

Att göra en systemåterställning

Start - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

Låt den göra sitt material och sedan se vad som händer

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Computer Wont Läs New Rams. KiraxYamato Processorer, moderkort & RAM 3 20 november 2009 17:49
Rekommenderad Computer Delar Guide 3 - Läs Innan Spikblad Carbon General Hardware Chat 10 24 maj 2009 05:51
Ny dator kommer inte att läsa Windows Disk Danlennon3 General Software Chat 1 6 mars 2009 03:41
Program vägrar att avinstallera från datorn! polakstanek Windows-operativsystem 7 29 januari 2008 18:16
Computer bara hälften känner en flyttbar USB-enheter? Saffire Drives & Removable Media 5 13 januari 2008 04:11
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.