mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Datorn inte känner igen eller bränna Blank CD

Reply

Thread Tools
Old 16 juni 2008, 12:46
New Member Group

Default Datorn inte känner igen eller bränna Blank CD

Hej, alla --

Det här är mitt första inlägg, och jag gick med denna webbplats specifikt att be om hjälp med mitt problem.

Jag har en Dell Inspiron 5100, Windows XP. Jag har haft datorn i över fyra år, och fram till för ett par veckor sedan, har jag aldrig haft några problem bränna CD-skivor. Men nu kommer det inte att fungera. Jag har försökt allt jag kan tänka på - Jag har försökt bränna med hjälp av iTunes och flera andra musik-program har jag försökt bränna dem på min dator själv (som data och som musik-cd), jag har provat flera olika typer av tomma CD-skivor. Men varje gång, det här är vad som händer - det säger mig skivan jag införas inte är tomt. "Sätt in en tom skiva," står det. Så jag prova en annan skiva. Samma problem.

Jag har försökt använda felsökning på min dator för att se om det är något fel med själva enheten, eller om jag behövde för att uppdatera drivrutiner, men kan inte hitta ett problem.

Vad är fel? Vad ska jag göra?

Tack själv mycket.
Old 17 juni 2008, 04:39
Givargruppen

Kan du en skiva med något på det och se om man plockar upp den?
Old 17 juni 2008, 11:28
New Member Group

Ja, det kommer att läsa CD-skivor med musik som redan finns på dem och spela eller rippa låtarna på min hårddisk - det bara kommer inte igen tomma cd-skivor.
Old 19 juni 2008, 06:44
Ledamot Gruppen

Tja Jag har haft den här typen av problem tidigare men det gjorde erkänna tomma CD det bara wouldnt bränna dem.

Vid första Jag trodde det var ett problem med den programvara som brännaren faktiskt använder för att bränna data till CD-skivor, men visar sig att det var en disk problem aparently lasern brändes ut inuti eller nåt sånt, var ett tag sedan nu.

Hursomhelst försöker installera programvaran som enheten använder för att bränna CD-skivor, Om du inte har skivan så prova att söka efter programmet på Internet som anslagits för den enhet du har.
Om detta dosent arbete kan bara vara ett maskinvaruproblem och din enhet är probebly döda, om så är fallet bara köpa en ny de reletively billigt.

Hope this helps!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Jag har ingen Internet-anslutning, och datorn känner inte igen Mitt Modem Help Please Alxvga80 Nätverk, Modem & VoIP 12 10 juli 2009 16:23
Min dator kommer inte igen min hårddisk joreel Drives & Removable Media 0 15 juni 2009 08:52
Computer doesnt tolka Floppy Drive deryck unga Drives & Removable Media 1 31 maj 2009 05:28
HD 4670 Installera Hjälp - datorn inte känner igen kortet finns johnaast Grafikkort & Skärmar 1 23 maj 2009 06:55
Kör inte känner igen blank CD / DVD Airescape Drives & Removable Media 1 21 februari 2008 01:25
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.