mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Skadade filer - tecken på HD misslyckande?

Reply

Thread Tools
Old 19:e Sep 2008, 13:15
Ledamot Gruppen

Default Skadade filer - tecken på HD misslyckande?

God dag,

Först av allt, min HD är en 250GB Seagate ST3250310AS, och OS är Windows XP Media Center SP3.

Problemet började när datorn startas frysning. Medan du spelar ett spel, spelet ständigt frös (men bara i några sekunder, om 5). vad hände ofta, men i slutändan en BSOD verkade (felkod 0x00000F4).
Efter att systemet inte kan starta upp på skrivbordet. Det skulle kunna klara Windows XP-logotypen, men gick tillbaka till POST-skärmen efter det.
Jag har installerat HD i ett annat system (som slave) och sprang Chkdsk på enheten. Efter Chkdsk klar, jag den problematiska HD till master och den andra, slavej. Systemet skulle kunna starta upp till skrivbordet.
Jag placerade HD på min andra dator och samma problem har hänt igen, det kan inte passera Windows-logotypen. Jag körde chkdsk / r på att datorn med Återställningskonsolen. Detta gav mig 2 felmeddelanden: Filen Boot.ini är ogiltig / skadad windows \ system32 \ system. Jag fick reda på att dessa har hänt att jag förlorat boot.ini och system fil efter chkdsk process.
Jag kopierade filen Boot.ini och hela config mappen (från windows \ system32) till problematiska HD. Men ändå kunde inte starta upp på skrivbordet på min dator men jag kan starta upp på skrivbordet på min andra dator, men med vissa problem (bara i felsäkert läge men som uppstart normalt gav några fel-Windows inte aktiverats. Jag antar fel fick eftersom vissa Windows aktivering filer ströks.) även i felsäkert läge, skrivbordet var ganska konstigt. Jag kan inte öppna några. Exe-filer, några av mina tidigare skrivbordet filer inte var där. Start-menyn var helt tom, med undantag för tillbehör del, som hade några av de filer som redan finns, men inte alla.
Jag startas den andra datorn och den inte ens visa Windows-logotypen, bara en svart skärm. Jag denna problematiska HD till slavej, och gick till windows \ system32 \ config. Jag fick reda på att config mappen var skadat (visade 0 byte, gav korrupt och oläsbar fel, kunde inte ta bort).
Tja, jag fick till det. Jag gick för att få lite information om mitt problem, och läst att det kan vara HD misslyckas.

Kan någon berätta för mig om det finns några lösningar eller är det att HD är verkligen misslyckas?
Old 21 Sep 2008, 03:34
Givargruppen

Default Skadade filer - tecken på HD misslyckande?

försöka reparera windows med xp installations-cd: n också och kan kontrollera hälsan på din hårddisk med speedfan som bör tala u om hårddisken är felaktig eller courruption har orsakats av något annat
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Skadad extern hårddisk, Raw? Behöver för att rädda filer .. Hjälp? Shredder Drives & Removable Media 3 18 august 2009 18:34
Avbrutet IBM System Recovery, fönster filer skadad olsureshot Windows-operativsystem 3 22 januari 2009 01:29
Datorn är långsam och alla exe-filer är skadade alkeshpal Virus, spionprogram och säkerhet 1 25 oktober 2008 03:21
Cant logga in! bradleyjoes Virus, spionprogram och säkerhet 26 29 januari 2008 10:12
Varför kan jag inte logga in ...? markmac5 Webbläsare & FTP Klienter 3 23 oktober 2007 03:59
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.