mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & flytbare medier

Register

Data Loss - Tilbagesøgning & Forebyggelse

Reply

Thread Tools
Old 7 marts 2008, 16:01
Redaktør Gruppen

Default Data Loss - Tilbagesøgning & Forebyggelse

.
Mest inddrivelse programmer arbejde på samme måde. Du er nødt til at vælge den disk, hvor de tabte filer er placeret, og lad programmet analysere indholdet af disken. Derefter vælge den fil, du ønsker at restituere sig og skabe et sted, hvor du vil gemme filen.

Installere en datagendannelse program just in case!

Vær forberedt på forhånd

Installation af software efter tab af data vil øge risikoen for de tabte data blive overskrevet. En inddrivelse program installeret nu er en god forsikring for dine data.

Gratis nyttiggørelse software
Kommerciel nyttiggørelse software

Kommerciel nyttiggørelse software vil øge chancerne for at inddrive vigtige data. Det er ikke gratis, men kan være værd prisen.
Hvad gør man

Brug dit system så lidt som muligt, indtil du gendanne alle dine mistede filer.
Jo mere aktivitet, der finder sted på harddisken, jo større chance for, at nogle af dine mistede data vil være over skrevet.
Hvis du forsøger at gendanne filer fra et medie-kortet, holde op med at bruge kortet straks.
  • Sluk for alle programmer, du ikke har brug for.
  • Fordi de vil skrive til din harddisk ikke lancere alle unødvendige programmer.
  • Undgå at surfe på nettet.
  • Undlad at genstarte computeren.
  • Ikke gør en disk Defrag eller køre en disk renere.

Efter inddrivelse
  • Check at alting korrekt.
  • Hvis du har genvundet applikationer, skal du kontrollere, at de stadig kører.
  • Hvis du har genvundet dokumenter, skal du kontrollere, at dine ord er der stadig.
Selv de bedste inddrivelse software kan ikke garantere 100% resultater. Nogle dele af dine filer kan være blevet overskrevet, hvilket betyder, at andre data blev gemt til denne placering på din harddisk.
Efter inddrivelsen de måtte indeholde ugyldige oplysninger. Afhængigt af hvilken type fil involveret, delvis tilbagebetales filer på denne måde kan som regel inddrevet af kommerciel software.

Forebyggelse tips

Foretag sikkerhedskopiering

Den første og mest pålidelige måde at undgå utilsigtet sletning eller andre former for tab af data er at foretage regelmæssige sikkerhedskopier af dine vigtige filer. Bruger fejl er ikke den eneste måde du kan løs vigtige data, fotos, skolearbejde eller projekter. Du kan opleve et pludseligt strømsvigt eller effekt stigning eller endda en død harddisk.

Bemærk: I tilfælde af harddisk fejl, skal du ikke holde din backup på det samme drev du sikkerhedskopiere. Brug et andet drev, en flash-drev eller brænde dem på en cd.

Der er også gratis og betalt online lagringsanlæg. Et par tilbyde op til 5GB ledig plads og omfatter deling.

Bemærk: Med nogen gratis lagerplads site læse bøde udskrive. Nogle tillade større mængder af plads, men de begrænser uploads pr måned (1 GB eller mindre). Med andre ord kan du ikke få store filer uploadet alle på én gang. Den frie steder anført nedenfor ikke har haft nogen uploade grænser, som jeg har bemærket.
Bemærk også, at med gratis lagerplads, skal du logge ind én gang, og et stykke tid. Hvis ikke så de kan rense din konto på grund af inaktivitet. Nedenfor er blot nogle få.

Gratis online oplagring
Kommerciel oplagring
  • Carbonite.com - Backup hele harddisken automatisk
  • GoDaddy.com - Betalt planer, så lavt som $ 5,99 om året for 50MB, synkronisering mellem flere computere
  • IBackup - Overalt fra 5GB til 300GB lagerplads
Gratis backup softwarePicasa og Picasa Webalbum (gratis)
Brug en Power-striben / bølge Protector

Vær sikker på, at du har en pålidelig Bølge Protector. Disse kan findes på de fleste butikker og kommer i mange sorter. Gøre nogle sammenligning shopping og vælge den, der passer til dine behov. Disse er uvurderlig, Ikke kun til dine data, men at alle computerens komponenter.
.

Old 8 marts 2008, 03:53
Administrator Gruppen

Glimrende som altid takke EF!

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 8 marts 2008, 04:51
Redaktør Gruppen

Meget velskrevet. Masser af nyttige oplysninger om den frie inddrivelse software too.

Mit system: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Bundkort:
Asus P5Q Pro
RAM Hukommelse:
OCZ 8GB 800 MHz
Grafikkort (r):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
Langt
Optisk drev (r):
Sony al cheapo en.
Sag / PSU:
Antec tre hundrede
Køling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfælde fans.
Network / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 20 marts 2008, 17:36
Redaktør Gruppen

Siden faerdigbehandling vejledningen Jeg blev inspireret til at søge efter noget jeg kan have forpasset og løb over et par artikler om de KNOPPIX Linux distribution CD. Denne opstartbare CD har mulighed for at montere og læse FAT, FAT32 og NTFS partitioner, selv skadet dem. Hvis din harddisk styrtede ned kan du bruge denne til at gendanne dine data og tilbage det op på en bærbar drev eller en anden harddisk.

Opsvinget værktøjer fra den første post bør arbejde for inddrivelse af filer, men hvis du har en beskadiget harddisk og kan ikke råd til at betale en professionel så det kan være værd at læse involveret.

Gå til Computer Førstehjælp Brug Knoppix For meget indepth instruktioner om, hvordan du bruger KNOPPIX at genvinde tabte data.

Læs om og download KNOPPIX på KNOPPIX.org

Se også Cew27's Sådan gendannes filer fra Windows ved hjælp af en linux live cd

Old 21 marts 2008, 03:47
Redaktør Gruppen

Den til tider virker for datagendannelse men begge gange har jeg haft nogen forsøger at bruge det på dette forum, det er ikke lykkedes mig ..

Disse instruktioner du linker til, er god. De er lidt gamle, men stadig meget anvendelige.

Jeg synes, det er værd at brænde en disk, så hvis du har et problem med Windows kan du holde fast i og tingene hurtigt.

Old 21 marts 2008, 07:21
Redaktør Gruppen

Takket serverguy. Jeg var ikke om at læse alt dette uden absolut at skulle. Forhåbentlig har jeg aldrig vil ...

Old 23 marts 2008, 18:54
Redaktør Gruppen

Jeg har nogle instrukser for at få fat i Knoppix og brænde det til en disk jeg skrev en gang .... Jeg vil forsøge og grave dem op.

Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Epic Data Loss? Xeon General Software Chat 1 15 November 2009 04:58
Data Recovery? dpal General Software Chat 2 9 november 2009 08:06
Data Recovery !!!!! tisesunshine General Software Chat 6 4 november 2009 10:39
IE8 Data Execution Prevention fejl opfinderen Webbrowsere & FTP Klienter 0 5. jun 2009 11:52
Datagendannelse? sfxhewitt General Software Chat 10 31 august 2007 08:12
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.