![]() |
|
| |||
| |||
| . Mest utvinning programmer arbeide i omtrent samme måte. Du må velge disken der de tapte filene ligger, og la programmet analysere innholdet på disken. Deretter velger du filen du vil gjenopprette og gi et sted der du vil lagre filen. Installer en data-utvinning program i tilfelle! Vær forberedt på forhånd Installere programvare etter tap av data vil øke risikoen for tapte data blir overskrevet. En utvinning programmet installeres nå er god forsikring for dine data. Gratis utvinning programvare
Kommersiell utvinning programvare vil øke sjansene for å gjenopprette data. Det er ikke gratis, men kan være vel verdt prisen.
Ferieforslag Bruke systemet så lite som mulig før du gjenopprette alle de tapte filene. Jo mer aktivitet som finner sted på harddisken din, jo større sjanse for at noen av de tapte dataene vil være over skrevet. Hvis du prøver å gjenopprette filer fra en kort, slutte å bruke dette kortet umiddelbart.
Etter utvinning
Etter utvinning de kan inneholde ugyldig informasjon. Avhengig av hvilken type fil involvert, delvis gjenvunnet filer som dette kan være vanligvis utvinnes av kommersiell programvare. Forebygging tips Ta sikkerhetskopier Den første og mest pålitelige måten å unngå utilsiktet sletting eller andre former for tap av data er å gjøre regelmessige sikkerhetskopier av viktige filer. Brukerfeil er ikke den eneste måten du kan miste viktige data, bilder, skolearbeid eller prosjekter. Du kan oppleve et plutselig strømbrudd eller makt kirurg eller en død harddisk. Merk: I tilfelle harddisken svikt, ikke holde backup på samme harddisk du sikkerhetskopiere. Bruk en annen stasjon, en flash-stasjon eller brenne dem på en CD. Det er også gratis og betalt online lagring nettsteder. Noen få tilby opptil 5GB ledig plass og inkluderer deling. Merk: Med noen gratis lagringsplass site lese fine print. Noen tillater større mengder plass men grensen opplastinger per måned (1 GB eller mindre). Med andre ord kan du ikke få store filer lastet opp alle samtidig. The free Webområdene nedenfor har ikke hatt noen laste opp grensene som jeg har lagt merke til. Merk også at med gratis lagringsplass, må du logge deg inn én gang, og en stund. Hvis ikke så kan de purge kontoen til på grunn av inaktivitet. Nedenfor er bare noen få. Gratis online lagring
Bruk en Power Strip / Surge Protector Pass på at du har en pålitelig Surge Protector. Disse kan finnes på de fleste butikker og kommer i mange varianter. Har noen sammenligner tilbud og velge den som passer dine behov. Disse er uvurderligIkke bare til dataene, men til alle dine datamaskinkomponenter. . |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Utmerket som alltid, takk EF!
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Meget godt skrevet. Massevis av nyttig informasjon om fri gjenoppretting programvare også.
|
| |||
| |||
| Siden sluttplasseringen veiledningen jeg ble inspirert til å søke etter hva jeg kan ha gått glipp av og kjørte over noen artikler om KNOPPIX Linux CD. Dette oppstartbar CD har evnen til å montere og lese FAT, FAT32 og NTFS-partisjoner, selv skadet seg. Hvis harddisken krasjet kan du bruke denne til å gjenopprette data og sikkerhetskopiere det på en bærbar stasjon eller en annen harddisk. Utvinningsgraden verktøy fra første innlegget bør arbeide for å gjenopprette filer, men hvis du har en skadet harddisk og ikke har råd til å betale en profesjonell da dette kan være vel verdt å lese involvert. Gå til Computer førstehjelp Bruke Knoppix For svært indepth instruksjoner om hvordan du bruker KNOPPIX å gjenopprette tapte data. Lære om og laste ned KNOPPIX på KNOPPIX.org Se også Cew27's Slik gjenoppretter filer fra Windows bruker en linux live cd |
|
| |||
| |||
| Det noen ganger virker for datagjenoppretting men begge ganger har jeg hatt noen prøver å bruke det på dette forumet har sviktet meg .. Disse instruksjonene du lenker til gode. De er litt gamle, men likevel svært brukervennlig. Jeg synes det er verdt å brenne en disk, slik at hvis du har et problem med Windows kan du feste det i og sortere ting ut raskt.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Takk serverguy. Jeg var ikke om å lese alle at uten absolutt måtte. Forhåpentligvis har jeg aldri vil ... |
|
| |||
| |||
| Jeg har noen instruksjoner for å få tak i Knoppix og brenne den på en disk jeg skrev en gang .... Jeg skal prøve å grave dem opp.
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Data Recovery? | dpal | General Software Chat | 3 | 30 november 2009 05:51 |
| Epic Data Loss? | Xeon | General Software Chat | 1 | 15 november 2009 04:58 |
| Data Recovery !!!!! | tisesunshine | General Software Chat | 6 | 4 november 2009 10:39 |
| IE8 Data Execution Prevention feil | oppfinner | Nettlesere & FTP Clients | 0 | 5 juni 2009 11:52 |
| Data recovery? | sfxhewitt | General Software Chat | 10 | 31 august 2007 08:12 |
| Thread Tools | |
| |