mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Data Loss - Återvinning & Prevention

Reply

Thread Tools
Old 7 mars 2008, 16:01
Moderator-gruppen

Default Data Loss - Återvinning & Prevention

.
Mest återvinning program fungerar på ungefär samma sätt. Du måste välja disken där förlorade filer som finns och låta programmet analysera innehållet på disken. Välj sedan den fil du vill återhämta sig och ge en plats där du vill spara filen.

Installera ett Data Recovery program för säkerhets skull!

Var beredd på förhand

Installera en programvara efter förlust av data kommer att öka risken för förlorade data skrivs över. En återhämtning programmet installeras nu är bra försäkring för dina data.

Gratis återvinning programvara
Kommersiella återvinning programvara

Kommersiella återhämtning mjukvara kommer att öka sina chanser att återfå viktiga data. Det är inte gratis men kan vara väl värt priset.
Vad du ska göra

Använd ditt system så lite som möjligt tills du in alla dina förlorade filer.
Ju fler aktiviteter äger rum på hårddisken, desto större chans att en del av din förlorade data kommer att vara över skriftligt.
Om du försöker återhämta sig från en media-kort, sluta använda det kortet direkt.
  • Stäng av alla program som du inte behöver.
  • Eftersom de kommer att skriva till din disk inte starta alla onödiga program.
  • Undvik att surfa på webben.
  • Starta inte om datorn.
  • Gör inte en disk defrag eller köra en disk renare.

Efter återhämtning
  • Kontrollera att allt stämmer.
  • Om du har återhämtat ansökningar, kontrollera att de fortfarande köra.
  • Om du har återhämtat dokument, kontrollera att era ord är fortfarande där.
Även den bästa återvinning programvaran kan inte garantera 100% resultat. Vissa delar av dina filer kan ha varit över, vilket innebär att andra uppgifter har sparats till den plats på hårddisken.
Efter återhämtningen de kan innehålla ogiltig information. Beroende på vilken typ av ärende som berörs delvis återhämtat filer så här kan vanligtvis återkrävas av kommersiell programvara.

Förebyggande tips

Gör säkerhetskopior

Den första och mest tillförlitliga sättet att undvika oavsiktlig radering eller andra former av data förlust är att göra regelbundna säkerhetskopior av viktiga filer. Användare fel är inte det enda sättet du kan förlora viktiga data, foton, skolarbete eller projekt. Du kan uppleva plötsliga strömavbrott eller Överspänningsskydd eller till och med en död hårddisk.

Obs! Vid hårddisk misslyckande, inte hålla dina säkerhetskopior på samma enhet du säkerhetskopierar. Använd en annan enhet, en flash-enhet eller bränna dem på en CD.

Det finns också gratis och betalas online lagringsplatser. Några erbjuda upp till 5GB ledigt utrymme och omfattar utbyte.

Obs! Med en gratis lagringsplats läsa det finstilta. Vissa tillåta större belopp i rymden, men de begränsar inlagda per månad (1GB eller mindre). Med andra ord du inte kan få stora filer laddas upp alla på en gång. Den fria platser som anges nedan har inte haft någon ladda upp gränser som jag har märkt.
Observera också att med gratis lagringsutrymme du behöver logga in en gång ett tag. Om inte så får de rensa ditt konto på grund av inaktivitet. Nedan är bara några.

Gratis online-lagring
Kommersiell lagring
  • Carbonite.com - Backup hela din hårddisk automatiskt
  • GoDaddy.com - Betald planer, så lågt som $ 5.99 per år för 50 MB, synka mellan flera datorer
  • IBackup - Där det från 5GB till 300 GB lagringsutrymme
Gratis backup programvaraPicasa och Picasa webbalbum (gratis)
Använd ett grenuttag / Surge Protector

Försäkra dig om att du har en tillförlitlig Surge Protector. Dessa finns på de flesta butiker och finns i många varianter. Har en del jämför priser och välja en som passar dina behov. Dessa är ovärderligInte bara till dina data utan att alla dina datorkomponenter.
.

Old 8 MARS 2008, 03:53
Administrator Group

Utmärkt som vanligt, tack EF!

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 8 MARS 2008, 04:51
Moderator-gruppen

Mycket välskrivet. Massor av nyttig information om den fria återhämtning mjukvara också.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 20 mars 2008, 17:36
Moderator-gruppen

Sedan slutet av guiden var jag inspirerad att söka efter vad jag kan ha missat och körde över ett par artiklar om KNOPPIX Linux CD. Detta startbar CD har möjlighet att montera och läsa FAT, FAT32 och NTFS-partitioner, även skadat dem. Om din hårddisk kraschar kan du använda detta för att återställa dina data och tillbaka upp på en bärbar enhet eller en annan hårddisk.

Återhämtningen verktyg från det första inlägget bör arbeta för att återfå filer, men om du har en skadad hårddisk och inte har råd att betala en professionell kan det vara väl värt att läsa inblandade.

Gå till Computer Första Hjälpen Använda Knoppix För mycket ingående instruktioner om hur du använder KNOPPIX att återställa förlorade data.

Läs mer om och ladda ner KNOPPIX på KNOPPIX.org

Se även Cew27 s Hur man återskapar filer från Windows med en Linux Live CD

Old 21 Mars 2008, 03:47
Moderator-gruppen

Ibland fungerar för data återvinning men båda gångerna har jag haft någon försöker använda det på detta forum har det inte mig ..

Dessa instruktioner du länkar till är bra. De är lite gammal men fortfarande mycket användbart.

Jag tycker att det är värt att bränna en skiva, så om du har problem med Windows kan du sticka in den och reda ut snabbt.

Old 21 Mars 2008, 07:21
Moderator-gruppen

Tack serverguy. Jag var inte om att läsa allt detta utan absolut måste. Förhoppningsvis kommer jag aldrig kommer att ...

Old 23 mars 2008, 18:54
Moderator-gruppen

Jag har några instruktioner för att få tag på Knoppix och bränna den till en skiva jag skrev en gång .... Jag ska försöka gräva upp dem.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Data Recovery? dpal General Software Chat 3 Igår 05:51
Epic Data Loss? Xeon General Software Chat 1 15 november 2009 04:58
Data Recovery !!!!! tisesunshine General Software Chat 6 4 november 2009 10:39
IE8 Data Execution Prevention fel uppfinnaren Webbläsare & FTP Klienter 0 5 juni 2009 11:52
Data återhämtning? sfxhewitt General Software Chat 10 31 august 2007 08:12
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.