mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

DMA-driver error, CRC fel

Reply

Thread Tools
Old 2 april 2008, 01:34
Ledamot Gruppen

Default DMA-driver error, CRC fel

HI rätt jag har haft dessa fel för ett par veckor nu och kan inte bränna några skivor att det CDR eller DVDR, jag har provat olika märken av skivor och på båda mina DVD-enheter men samma fel kommer up.so långt jag har förlorat 15 cdrs och 10 dvdrs

Problemet började när jag gjorde en ominstallation av XP som befor det var så rörigt och defrag tog alltid. Jag har alla drivrutiner installerade och nej? eller! i Enhetshanteraren så jag vet inte.

Jag använder 2 brinnande progarms
Nero 7
Roxio creater 10 (demo)
både ovan skicka samma fel när det blir till ca 7% bränna fullständig.

DVD-RAM-enheter
LG GSA-4167B
NEC Optiac 7173A

Tack på förhand för alla råd du kan ge
Nic ..
Old 2 april 2008, 01:39
Givargruppen

Installera drivrutinerna Kontrollera kabelanslutningar.

edit: även är de anslutna via IDE?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 2 april 2008, 01:45
Ledamot Gruppen

Tack för svar,
Ja ide förutom 4 HDDs som satas.
willl gå vidare med drivrutiner och kablar nu.

Nic ..
Old 2 april 2008, 04:27
Givargruppen

Nå, detta kan också inträffa om vissa enheter inte gillar sätts som slavar. Tvivel om att du har två olika typer av dem, dock. : /
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 2 april 2008, 08:10
Givargruppen

Gå till Enhetshanteraren / IDE ATA / ATAPI-styrenheter, välj den kanal där brännare finns, högerklicka, välj Egenskaper / Avancerat och kontrollera att den driver (s) har inte återgått till PIO MODE.

Om de har, gå tillbaka till Enhetshanteraren / IDE ATA / ATAPI-styrenheter, högerklicka kanalen igen och välj "Avinstallera", och sedan tillämpa / OK.

Nu startar om datorn och Windows kommer automatiskt att installera IDE Controller och igen och installera om enheter. Om det fanns en Windows miss (känt problem i XP) så kommer detta att spola ut det.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 2 april 2008, 11:06
Ledamot Gruppen

plats på phil bränning som jag skriver nu tack så mycket .....

sjuka köpa dig en öl om jag någonsin se dig lmao;)
Old 2 april 2008, 11:44
Givargruppen

Du får gärna M8 ..... glad att det sorteras det
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
USB Driver Error - Krävda Line hittades inte i INF HydraH Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 0 23 augusti 2009 04:07
BT Voyager 100 förare installation - newdev.dll fel Miki Nätverk, Modem & VoIP 1 30 juli 2009 06:29
Epson Stylus 4800 - Fel vid installation Skrivardrivrutin Tingeling Digital Imaging & Skrivare 1 1 juni 2009 12:10
Fel popup; IE7 har stött och fel ... jonkon2 Webbläsare & FTP Klienter 1 30 maj 2009 00:30
NVIDIA Network Bus Enumerator - Windows Update Driver Error jmleugenio Multimedia & Codecs 1 27 maj 2009 07:43
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.