![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hallo, Engasjert hjelp, P4 Intel 845 GVSR 40 GB harddisk 256 MB RAM. Jeg har tenkt å oppgradere harddisk på datamaskinen min. Jeg har tenkt å gå for 160 GB hard disk. Engasjert usikker wheather mitt bord støtter det. Fortell meg kan jeg gå for det, eller gi meg en løsning. og jeg vil gjerne vite det maksimale kapasiteten til ram & HDD passer styret. Hilsen James |
|
| |||
| |||
| Max ram er 2GB. 256MB er for lite for Win XP (men 2000 kan være i orden) din virkelig ønsker 512MB +, fortrinnsvis 1GB. Husk dette forumet tar voksne stil ram, noe som kan være dyrere enn den nyere stuff! Skrånende finner en max på harddisken størrelse, men 160GB vil fungere fint. Som med RAM, styret støtter eldre stil harddisker, ikke SATA, bare IDE. Bare noe å se etter når du kjøper en ny HDD, har gjort at feil før |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, kan du benytte muligheten til å foreta en cheapy oppgradering av mobo minst.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Og hvis du har tenkt å erstatte den eksisterende stasjonen og gjøre 160GB drive main OS Drive, må du installere en versjon av XP med SP1 eller senere, så original XP slipper bare støttes HDDs opp 137gb.
| |||
| |||
| Det er alltid en slags logikk bak det, men det alltid slår meg som merkelig at de gjør det maksimale HDD støttes 137 av noe ... Ikke det du vil kalle et rundt tall ![]() (Selvfølgelig er det alltid å gjøre med Computer logikk, ikke menneskelig logikk .. ) |