![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Nu använder P4 Intel 845 GVSR 40 GB hårddisk 256 MB RAM. Jag planerar att uppgradera hårddisk till min dator. Jag planerar att gå på 160 GB hårddisk. Iam inte säker väderinformation min styrelse stöder den. Tala om för mig kan jag gå för det, eller ge mig en lösning. och även jag skulle vilja veta den maximala kapaciteten för RAM & HDD passar linjen. Hälsningar James |
|
| |||
| |||
| Max ram är 2GB. 256MB är låg för Win XP (även om 2000 kan vara ok) du verkligen vill 512MB +, helst 1gb. Tänk på detta styrelse tar äldre stil ram, som kan vara dyrare än de nyare grejer! Cant hitta ett max på hårddisk storlek men 160GB kommer att fungera bra. Precis som med RAM, styrelsen stöder äldre stil hårddiskar bara, INTE SATA, bara IDE. Bara något att titta på när man köper en ny hårddisk, har gjort det misstaget innan |
|
| |||
| |||
| Ja, du kanske vill ta denna möjlighet att göra en cheapy uppgraderingen av mobo minst. Osäker var XP kom in i det mctw? Men jag håller med, och TBH Jag vill passa på minst 1GB ändå. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Även om du planerar att byta ut befintliga fordon och göra 160GB drive din huvudsakliga OS-enhet, se till att du installerar en version av XP med SP1 eller senare, eftersom originalet XP release bara stöds HDDs upp 137gb.
| |||
| |||
| Det finns alltid någon form av logik bakom det, men jag tycker mig så konstigt att de gör maximal HDD stöd 137 av något ... Inte vad du skulle kalla en runda antal ![]() (Givetvis är det alltid att göra med datorn logik, inte mänsklig logik .. ) |