mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Kör inte känner igen blank CD / DVD

Reply

Thread Tools
Old 20 februari, 2008, 21:52
Ledamot Gruppen

Default Kör inte känner igen blank CD / DVD

Hej alla,

Jag har en Samsung Writemaster SH-S202N CD / DVD - RW. Jag kör Windows Vista 64-bitars. Denna enhet har fungerat utmärkt hittills för de 2 senaste veckorna som jag har haft det, men jag hade inte försökt att bränna en DVD eller CD. Jag ställde en tom CD-skiva i, och enheten inte erkänna det. På "Den här datorn" skärm, det bara visar enheten som "DVD-RW-enhet (D:)", den aldrig laddas tom skiva. Jag försökte sedan en tom DVD, samma resultat. Jag bestämde mig för att ladda upp WMP för att se om jag kunde bränna något, och det för inte upptäcka någonting.

Satsningen laster andra CD / DVD är perfekt. Behöver jag drivrutiner? Jag kunde inte hitta en 64-bitars drivrutin för denna hårddisk.

Jag är verkligen på väg att bara avskaffa Vista 64 bit. Det har inget annat än problem. Absolut hemsk upplevelse med Vista, och 64-bitars. Förenligheten är löjligt och jag förstår inte hur ett företag som Microsoft skulle släppa en sådan instabil OS. Mina högtalare kommer inte spela surroundljud, min mus förare orsakade min dator att krascha slumpmässigt, jag kan inte göra två program spela genom en produktion ljudkälla samtidigt (hela ljudinställningarna är mycket instabilt), Vista gödsvin minne. .. vad är uppåtsidan att med Windows Vista?

Jag hatar att göra det till en Vista eller inte Vista tråd, men jag är verkligen på helspänn här, jag kan inte bestämma om jag skulle bara fortsätta att sätta upp alla dessa problem Vista kastar på mig, eller bara formatera för tredje gången beror på kompatibilitetsproblem och *** Uppgradera *** till XP.

Snälla hjälp?
Old 21 februari 2008, 01:25
Givargruppen

Default Kör inte känner igen blank CD / DVD

Japp ..... det är väl känt att Vista 64 har föraren och oförenlighet frågor. Med detta sagt XP64 är nästan lika illa, så om du går tillbaka, håll dig till 32bit versionen.

Det verkar vansinnigt, men M $ bara verkar inte gå att skriva en fungerande 64bit operativsystem.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.