mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

DVD Blank oppfattes som CD

Reply

Thread Tools
Old 17nde Jun 2007, 14:00
New Member Group

Hei alle,
Jeg har en PC som kjører XP pro, med en DVD + RW (Sony DRU120A). Når jeg setter inn en DVD + RW tom disk, for å prøve å kopiere en videoinnspilling til den, den eneste referansen jeg kan få er å være en CD i stasjonen ikke en DVD.
Jeg har prøvd dette med Real Player og Windows-spiller, begge med samme resultat.

Noen ideer hva problemet kan være please?

Dave
Old 17nde Jun 2007, 14:42
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Dave W View Post
Hei alle,
Jeg har en PC som kjører XP pro, med en DVD + RW (Sony DRU120A). Når jeg setter inn en DVD + RW tom disk, for å prøve å kopiere en videoinnspilling til den, den eneste referansen jeg kan få er å være en CD i stasjonen ikke en DVD.
Jeg har prøvd dette med Real Player og Windows-spiller, begge med samme resultat.

Noen ideer hva problemet kan være please?

Dave
Det ville ikke forundre meg om dette skyldes buggy firmware, dessverre Sony er kjent for det.

Prøv å laste ned den nyeste fastvaren for enheten og gi oss beskjed.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 17nde Jun 2007, 15:29
New Member Group

Hei Alex, Takk for din interesse. Jeg har nettopp gjort som foreslått, og det er ingen forskjell. Jeg satte en DVD blank i og ble spurt om hva jeg ønsket å gjøre med CD i stasjonen D.
Old 17nde Jun 2007, 15:56
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Dave W View Post
Hei Alex, Takk for din interesse. Jeg har nettopp gjort som foreslått, og det er ingen forskjell. Jeg satte en DVD blank i og ble spurt om hva jeg ønsket å gjøre med CD i stasjonen D.
Okey doke, det var verdt et forsøk i alle fall.

Jeg hater å spørre, men er du helt sikker på at det er en DVD-plate du setter inn? Ingen fornærmelse ment fyr, det bare noe vi trenger for å feilsøke.

Prøv også en annen plate av samme merke, og et annet merke (hvis du allerede havn't).

Kom tilbake til oss etter det.

-Kanoakavirus
Old 17nde Jun 2007, 17:51
Administrator Group

Har du egentlig prøvd å brenne en DVD eller ser en?

Hvem bryr seg om den tror den en CD, hvis det fortsatt spiller eller brenner den. ;)

For brenning bruke noe skikkelig som Nero.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 17 juni 2007, 17:55
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Dave Hybrid View Post
Har du egentlig prøvd å brenne en DVD eller ser en?

Hvem bryr seg om den tror den en CD, hvis det fortsatt spiller eller brenner den. ;)

For brenning bruke noe skikkelig som Nero.
Det ville helt feil det s ** t ut av meg fyr.

Hvis det ikke fungerer riktig, da det ikke fungerer. :)

-Kanoakavirus
Old 17nde Jun 2007, 17:59
Administrator Group

Jeg ganske enig, men hvis det fungerer, hva problemet.
Old 17nde Jun 2007, 18:47
Donor Group

Dave (w) gjorde stasjonen kommer med noen Sony-programvare for å hjelpe med å brenne etc? (tilsvarende behandling å nero osv).

I så fall gjøre meg en tjeneste og slette programvaren helt, og prøve plate ved hjelp av Nero.
Jeg innser at du allerede har, men dette var med sony ting fortsatt installert.

-Kanoakavirus
Old 17nde Jun 2007, 18:51
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Dave Hybrid View Post
Jeg ganske enig, men hvis det fungerer, hva problemet.
Hvem sier det kommer til å selv?

La oss si at han setter inn platen, og det leses som en cd. Typisk CDR's eller CDRW's har en 700MB kapasitet. Han prøver å kopiere en gig med data, og det potensielt vil ikke la ham gjøre det på DVD-platen han har satt inn. Big avfall plass, eller han må starte prosessen på nytt for data som ikke var kopiert første gang, noe som er bortkastet tid.

-Kanoakavirus
Old 17nde Jun 2007, 18:56
Administrator Group

Jeg mente at Windows sier sin CD, men når han laster en brennende program den anerkjenner det riktig, så det er egentlig ikke et problem.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.