mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

DVD Blank ses som CD

Reply

Thread Tools
Old 17 Juni 2007, 14:00
New Member Group

Default DVD Blank ses som CD

Hej alla,
Jag har en dator med XP Pro, med en DVD + RW (Sony DRU120A). När jag sätter i en DVD + RW tom skiva, för att försöka kopiera en videoinspelning till den, den enda referens jag kan få är att en CD är i enheten inte en DVD.
Jag har försökt detta med Real Player och Windows-spelare, båda med samma resultat.

Några idéer vad problemet kan vara snälla?

Dave
Old 17 Juni 2007, 14:42
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave W View Post
Hej alla,
Jag har en dator med XP Pro, med en DVD + RW (Sony DRU120A). När jag sätter i en DVD + RW tom skiva, för att försöka kopiera en videoinspelning till den, den enda referens jag kan få är att en CD är i enheten inte en DVD.
Jag har försökt detta med Real Player och Windows-spelare, båda med samma resultat.

Några idéer vad problemet kan vara snälla?

Dave
Det skulle inte förvåna mig om det var på grund av felaktig firmware, tyvärr Sonys är kända för det.

Prova att hämta den senaste inbyggda programvaran för enheten och låt oss veta.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 17 Juni 2007, 15:29
New Member Group

Hej Alex, Tack för ditt intresse. Jag har precis gjort som föreslås och det finns ingen skillnad. Jag satte en DVD tomt i som frågade vad jag ville göra med CD i enhet D.
Old 17 Juni 2007, 15:56
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave W View Post
Hej Alex, Tack för ditt intresse. Jag har precis gjort som föreslås och det finns ingen skillnad. Jag satte en DVD tomt i som frågade vad jag ville göra med CD i enhet D.
Okey Doke, det var värt ett försök åtminstone.

Jag hatar att fråga, men är du helt säker på att det är en DVD-skiva du sätter in? ingen förolämpning avsedd fella, its just något vi behöver för att felsöka.

Dessutom kan du prova en annan skiva av samma märke, och ett annat märke (om du redan havn't).

Kom tillbaka till oss efter det.

-Kanoakavirus
Old 17 Juni 2007, 17:51
Administrator Group

Har du verkligen försökt att bränna en DVD eller titta på en?

Vem bryr sig om den tror att dess en CD, om den fortfarande spelar eller brinner det. ;)

För eldning använda något drägligt som Nero.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 17 juni 2007, 17:55
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Har du verkligen försökt att bränna en DVD eller titta på en?

Vem bryr sig om den tror att dess en CD, om den fortfarande spelar eller brinner det. ;)

För eldning använda något drägligt som Nero.
Det skulle absolut bug s ** t ur mig grabben.

Om det inte fungerar rätt, då det inte fungerar. :)

-Kanoakavirus
Old 17 Juni 2007, 17:59
Administrator Group

I kinda håller med, men om det fungerar, vad är problemet.
Old 17 Juni 2007, 18:47
Givargruppen

Dave (w) gjorde enheten kommer med ett Sony-programvara som hjälper till med brinnande etc? (liknande användning som nero etc).

Om så är fallet, gör mig en tjänst och ta bort programmet helt, och försöka skivan med Nero.
Jag inser att du redan har, men det var med sony grejer fortfarande installerat.

-Kanoakavirus
Old 17 Juni 2007, 18:51
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
I kinda håller med, men om det fungerar, vad är problemet.
Vem säger att det kommer att though?

Låt oss säga att han skär skivan, och det är förstås som en cd. Typiska CDR eller CDRW's have a 700MB kapacitet. Han trys att kopiera en spelning av data, och det eventuellt inte kommer att låta honom göra allt på en DVD-skiva han in. Stort slöseri med utrymme, eller han får starta processen igen för de uppgifter som har kopierats inte första gången, som är ett slöseri med tid.

-Kanoakavirus
Old 17 Juni 2007, 18:56
Administrator Group

Jag menade att windows säger att en CD men när han laddar en brinnande program erkänner det ordentligt, så det är egentligen inte ett problem.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Mina ikoner Alla försvann och gick tom. andrewanimation Windows-operativsystem 1 5 juli 2009 13:54
Blank skärm? Vad ska jag göra? PCdummy General Hardware Chat 7 16 januari 2009 15:43
Inte tillräckligt med utrymme att använda 4,7 GB tom DVD? Konstigt tolet Multimedia & Codecs 8 6 januari 2009 17:19
PC kommer Blank CrazyDaizy General Hardware Chat 11 4 november 2008 06:40
Hjälp skärmen blank med dator laventura General Hardware Chat 6 3:e sep 2008 15:17
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.