mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

DVD-brännare brukar läsa blank DVD

Reply

Thread Tools
Old 11 juni 2008, 09:02
Ledamot Gruppen

Default DVD-brännare brukar läsa blank DVD

Jag har en Uniwill laptop 259EN3 eller IBUYPOWER Batallion 101 Turbo, eller också känt som flera andra märken också. Men på senare tid är det inte att läsa alla typer av tomma DVD-media (Detta inkluderar olika märken av DVD + R, och ett märke av DVD-R). Men nu när jag sätter i en tom DVD den bara läser det som en tom CD-skiva. DVD Decrypter när startat står "Device not Ready (Medium inte närvarande) och därmed brukar bränna någonting. Även när jag sätter min en av mina tidigare bränt media det brukar läsa alls. Jag vet att DVD-enheter inte slits ut med tiden, men jag undrar bara om det fanns någon fixa till detta som inte kräver en ny DVD-brännare. Tack killar för hjälpen.
Old 13 juni 2008, 17:51
Givargruppen

enda jag kan tänka på att inte ersätta det komma en ny laser men mycket lättare bara för att få en helt ny enhet

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 14 juni 2008, 13:17
Givargruppen

Har du provat att använda en dvd renare?

En dator en gång slog mig i schack
Men det var ingen match för mig på kick boxning.

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 3 juli 2008, 14:34
New Member Group

Jag var på väg att komma på detta forum med ett liknande problem, men sedan hittade en lösning för mig, jag vet inte om du har Vista eller inte, eller om xp har liknande CD / DVD filterinställningar, men denna korrigeringsfil arbetat på min vista:
http://support.microsoft.com/kb/929461/en-us

hoppas det hjälper
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Computer Wont Läs New Rams. KiraxYamato Processorer, moderkort & RAM 3 20 november 2009 17:49
Min cd-enheten kan inte läsa tomma skivor Kadejd Drives & Removable Media 3 28 august 2007 08:33
DVD-brännare kan inte läsa skivor adeel26 Drives & Removable Media 2 21 juli 2007 10:43
Lite-on shw 1635s wont bränna DVD-skivor chris2626 General Hardware Chat 3 20 februari 2007 14:46
DVD-skivor brukar spela bag29uk General Software Chat 2 25 januari 2007 05:42
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.