![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej
kan nogen behage hjælp mig som jeg er blevet tabt i løbet af dette problem. 1. Jeg havde for nylig har installeret Windows Vista Ultimate + sp1 på min SATA harddisk, omkring en uge senere min dvd skribent Lite-on shm-165p6s02c holdt op med at virke, (drev vises på min computer og enheden manager), så jeg havde et kig for at se, om Jeg kunne fjerne den øvre og nedre filtre men der isnt enhver. 2. også jeg har en cd-rom og CDRW-drev, det samme sker, når jeg installerer disse de begge synes om min computer Enhedshåndtering, den eneste forskel fra de tre drev er cd-rom-drev snart sætte en CD i min computer bare fryser og skal være slukket på stikket (ps installeret alle tre individuelt) de to andre drev ikke gør noget med en cd eller dvd, men comp doesnt crash 3. forsøgte to IDE kabler stadig ikke virker, hvis jeg har en cd / dvd i dvd-drevet, jeg kan undersøge det drev, men viser blot, som om ingen cd i drevet, Jeg har også prøvet et PCI IDE ATA controller med alle tre, men samme ting. 4. Endelig benyttes et separat program til at formatere min harddisk og derefter installeret xp bruger cd-rom-drev, som nu går ned computeren som jeg metioned før, så det virkede til at installere xp men snart installeret samme probs med alle tre drev du er der nogen, der kan give mig en idé hvad man skal gøre, vil blive overrasket, hvis en kan hjælpe mig, tak |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Du har stort set prøvet det hele! Har du forsøgt at opdatere din Bios?
Den virkelige fare er ikke, at computerne begynder at tænke som mænd, men at mænd begynder at tænke som computere. Hvor der ikke er en mulighed, der kan være noget valg! ![]() Mit system: Nogle andre elsker!
|
|
|
|||
|
|||
|
nej, men jeg vil takket mate tror du at købe en SATA dvd skribent er en god løsning på dette problem, bare drev plejer selv arbejdet med PCI IDE-adapter, så gør jeg tror det ikke en ide proble takker igen
|
|
|
|||
|
|||
|
Tja, hvis opdatering af Bios ikke virker, som en sidste udvej ja
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
En lille checkliste:
Sørg for, at alle IDE-drev (både harddiske og optiske) er jumpered korrekt (Master eller Slave). Sørg for, at IDE-kabler og kabler er forsvarligt tilsluttet til drev. Sørg for, at IDE-kanaler (både primær og sekundær) er indstillet til Auto / Auto Detect i BIOS. Gå til Enhedshåndtering og Uninstall både IDE ATA / ATAPI-controllere til primær og sekundær derefter genstarte systemet. Windows vil automatisk geninstallere IDE Controllers AMD redetect & geninstallere alle drev. Hvis der er en Windows problem, vil dette normalt flush it out. Mit system: Hjem Build
|
|
|
|||
|
|||
|
hi jeg gjort i BIOS-opdateringen allerede havde nyeste version, men gjort det alligevel stadig intet har bemærket, at under Enhedshåndtering min computer viser ide havne
primaryidechannel primaryidechannel secondaryidechannel secondaryidechannel Standarddualchannelpci IDE-controller standarddualchannelpci IDE-controller Er det den normale layout i Enhedshåndtering (min PCI ATA / IDE-controller er opført under scsi / RAID-enheder) Jeg havde forsøgt at oprette et RAID-system med en anden harddisk, men det var defekt. bare gætte nu, som jeg sagde tabt ps beklager, at jeg har forsøgt at afinstallere både ide kanaler og stadig intet takket |
|
|
|||
|
|||
|
Jep .... minen ser svarende til det.
Selv om fejlfinding, kan det være en god idé at fjerne PCI IDE-kort, bare i CAS dette er modstridende. Også, har du installled software, som omfatter Virtual Drives, såsom Daemon Tools eller Alcohol120? |
|
|
|||
|
|||
|
Er du sikker på at du har afinstalleret den korrekte IDE Channel .... nemlig den, hvor CDROM / DVDROM Drive (r) er udstyret? ...... hvis usikker højreklik hver kanal, og vælg Egenskaber og klik på fanen Avanceret .... du søger ATAPI cdrom
Også dette synes at ske efter iTunes er installeret ..... kunne dette være en faktor for? |
|
|
|||
|
|||
|
hej jeg gjorde, hvad du sagde, at jeg afinstallerede poweriso (men drevene gjorde ikke arbejde på ren installation af xp når poweriso var ikke installeret jeg prøvet før jeg har installeret Windows-opdateringer og efter)
Jeg afinstalleret den ide havne også under fanen Avanceret det bare har to valgmuligheder, som er indstillet til automatisk at registrere og og DMA hvis sådanne findes, en af de kanaler, siger Ultra DMA 6 som overførselstilstanden, plus jeg har en newish mobo så en IDE-port på den! bare ville ønske, jeg kunne tallet dette aldrig haft noget problem selv tæt på dette |
|
|
|||
|
|||
|
tak
|