mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

DVD drive probleem help

Reply

Thread Tools
Old De 1 mei 2008, 10:11
Nieuw Lid Fractie

Default DVD drive probleem help

Hoi
kan iemand me helpen alstublieft als ik verloren zijn geworden over dit probleem.
1. Ik had onlangs geïnstalleerde Windows Vista Ultimate + SP1 op mijn SATA harde schijf, ongeveer een week later mijn DVD-brander Lite-On SHM-165p6s02c gestopt werken, (station te zien op mijn computer en het apparaat manager) dus ik moest kijken om te zien of Ik kon verwijderen van de bovenste en onderste filters maar er isnt enige.
2. ook ik heb een cd-rom en CDRW drive, hetzelfde gebeurt er wanneer ik deze beide verschijnen om mijn computer Device Manager, het enige verschil met de drie stations is de cd-rom-station spoedig een cd in mijn computer gewoon bevriest en moet worden uitgeschakeld bij de stekker (ps geïnstalleerd alle drie individueel) de andere twee stations niets doen met een cd of dvd, maar verplicht doesnt crash
3. probeerde twee ide kabels nog steeds niet werkt, als ik een cd / dvd in de dvd-schijf kan ik verkennen de drive maar toont alsof er geen cd in de drive, ik heb ook geprobeerd een PCI IDE ATA-controller met alle drie, maar hetzelfde.
4. eindelijk gebruik gemaakt van een apart programma voor het opmaken van mijn harde schijf en vervolgens XP geïnstalleerd met behulp van de cd-rom-station die nu crasht de computer als ik metioned voor, dus het werkte te installeren xp maar spoedig geïnstalleerd dezelfde probs met alle drie de schijven alstublieft is er iemand die kunnen geven mij een idee wat te doen zal zijn verbaasd als iemand kan me helpen bedankt
Old De 1 mei 2008, 10:18
Moderator Groep

U heeft behoorlijk veel geprobeerd het allemaal! Heeft u geprobeerd het bijwerken van uw Bios?

Mijn Systeem: Enkele andere liefhebber!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moederbord:
Biostar TPower I45
RAM Geheugen:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINUM
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Sound Card:
Hard Drive (s):
2
Optische Drive (s):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Koeling:
Big Typhoon VX
Netwerk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
ACER X223W 22 "Widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 64bit
Old De 1 mei 2008, 10:21
Nieuw Lid Fractie

nee, maar ik zal dankzij mate denkt u dat het kopen van een SATA DVD-brander is een goede oplossing voor dit probleem, maar de stations wont zelfs werken op de PCI IDE adapter zodat make me think zijn geen ide problemen dank nogmaals
Old De 1 mei 2008, 10:44
Moderator Groep

Nou als het bijwerken van de BIOS niet werkt, als een laatste redmiddel ja

Old De 1 mei 2008, 12:00
Donor Groep

Een kleine checklist:

Zorg ervoor dat alle IDE-schijven (zowel harde schijven en optische) zijn jumpers correct (master of slave).

Zorg ervoor dat de IDE kabels en stroomkabels zijn aangesloten op de stations.

Zorg ervoor dat de IDE kanalen (zowel primair en secundair) zijn ingesteld op Auto / Auto Detect in het BIOS.

Ga naar Apparaatbeheer en Deïnstalleren zowel de IDE ATA / ATAPI-controllers voor Primaire & Secundaire vervolgens opnieuw opstarten van het systeem.
Windows zal automatisch opnieuw de IDE controllers AMD opnieuw & opnieuw alle stations.
Als er een Windows glitch, zal dit normaliter flush it out.

Mijn Systeem: Home Bouw

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moederbord:
Asus M2V REV 1.
RAM Geheugen:
4gb (3.25gb zichtbaar)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Sound Card:
5.1 Reatek On-Board
Hard Drive (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optische Drive (s):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Voorraad / 550W Silent
Koeling:
Voorraad
Netwerk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 1 mei 2008, 13:04
Nieuw Lid Fractie

hallo ik gedaan de bios update al nieuwste versie, maar gebeurt het toch nog steeds niets hebben gemerkt dat onder Device Manager mijn computer toont de ide havens

primaryidechannel
primaryidechannel
secondaryidechannel
secondaryidechannel
Standarddualchannelpci IDE-controller
standarddualchannelpci IDE-controller

Is dit de normale lay-out in Apparaatbeheer
(mijn pci ATA / IDE-controller wordt vermeld onder SCSI / RAID-apparaten)

Ik heb geprobeerd om een RAID-systeem met een andere harde schijf maar het was defect. slechts gissen nu zoals ik al zei verloren

ps sorry ik heb geprobeerd het verwijderen van zowel de IDE kanalen en nog steeds niets dankzij
Old 1 mei 2008, 13:14
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnboy1998 View Post
Is dit de normale lay-out in Apparaatbeheer
Yep .... de mijne ziet er redelijk vergelijkbaar met dat.

Hoewel het oplossen van problemen, is het misschien een goed idee om de IDE PCI Card, alleen in cas dit in strijd is.

Ook heb je installled alle software, inclusief virtuele drives, zoals Daemon Tools of Alcohol120?
Old 1 mei 2008, 13:31
Donor Groep

Weet u zeker dat u verwijderde de juiste IDE-kanaal .... namelijk die waar de CDROM / DVDROM Drive (s) zijn aangebracht? ...... als zeker recht klik op elke zender en selecteer Eigenschappen en klik op het tabblad Geavanceerd .... u op zoek bent naar Atapi cdrom

Ook dit lijkt te gebeuren na iTunes is geïnstalleerd ..... kan dit een factor te zijn?
Old 1 mei 2008, 15:29
Nieuw Lid Fractie

hallo ik heb wat je zei dat ik verwijderd poweriso (maar de stations didnt werkzaamheden aan de schone installatie van xp wanneer poweriso wasnt geïnstalleerd Ik heb geprobeerd voordat ik de installatie van de Windows-updates en na)

Ik verwijderde de ide-poorten ook onder het tabblad Geavanceerd het net heeft de twee opties die zijn ingesteld op automatisch detecteren en en DMA indien beschikbaar, een van de kanalen zegt Ultra DMA 6 als de overdracht modus, plus ik heb een vrij nieuw mobo dus een ide-poort op het!

wou dat ik kon achterhalen nooit enig probleem, zelfs dicht bij deze
Old 1 mei 2008, 15:29
Nieuw Lid Fractie

bedankt
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
PC Wont Boot wanneer Hard Drive is aangesloten. Moederbord of harde schijf Probleem? nightstar CPUs, Moederborden & RAM 4 9 november 2009 10:30
Hard Drive Probleem matthewforu Drives & Removable Media 1 25 jun 2008 07:03
DVD Drive Probleem .... Rude Drives & Removable Media 1 De 3 februari 2008 15:04
DVD Drive Probleem CD1 Drives & Removable Media 10 26 Jan 2008 08:00
U3 Pen drive compatibiliteit probleem :: AARON: Drives & Removable Media 5 16 aug 2007 04:30
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.