mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

DVD-stasjon problemet kan du hjelpe

Reply

Thread Tools
Old 1 mai 2008, 10:11
New Member Group

Hei
kan noen behage hjelpe meg som jeg har blitt mistet over dette problemet.
1. Jeg hadde nylig installert Windows Vista Ultimate + sp1 på SATA-harddisk, en uke senere min dvd skribent Lite-on shm-165p6s02c stanset arbeider, (stasjon dukker opp på min datamaskin og Enhetsbehandling) så hadde jeg en titt for å se om Jeg kunne fjerne den øvre og nedre filtre men det isnt noen.
2. også jeg har en cd-rom og CDRW-stasjon, det samme skjer når jeg installerer disse de begge ser ut om datamaskinen min Enhetsbehandling, den eneste forskjellen fra tre stasjoner er CD-ROM-stasjonen snart sette en cd i min datamaskin bare fryser og må være slått av på pluggen (ps installert alle tre individuelt) de andre to stasjonene ikke gjør noe med en CD eller DVD, men komp doesnt krasj
3. prøvde to IDE kabler fortsatt ikke fungerer, hvis jeg har en CD / DVD i DVD-stasjonen i kan utforske stasjonen men viser som om ingen cd i stasjonen, jeg har også prøvd et PCI IDE ATA-kontrolleren med alle tre, men samme.
4. endelig brukes et eget program for å formatere min harddisk og installert XP ved hjelp av CD-ROM-stasjonen som nå krasjer datamaskinen som i metioned før, så det fungerte å installere xp men snart installert samme probs med alle tre stasjoner vennligst er det noen som kan gi meg en ide hva som skal gjøres vil bli overrasket hvis noen kan hjelpe meg takk
Old 1 mai 2008, 10:18
Moderator Group

Du har stort sett prøvd alt! Har du prøvd å oppdatere BIOS?

Min System: Noen andre lover!

Prosessor (er):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Hovedkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM-minne:
4GB OCZ PC2-8500 Platinum
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (er):
2
Optisk stasjon (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Cooling:
Big Typhoon VX
Nettverk / Internett:
Chorus / 20MB NTL
Skjerm (er):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 1 mai 2008, 10:21
New Member Group

Nei, men jeg vil takke kompis tror du kjøper en SATA DVD-brenner er en god løsning på dette problemet, bare stasjonene wont selv arbeide på PCI IDE adapter så gjør meg tror det er ikke en ide problem takk igjen
Old 1 mai 2008, 10:44
Moderator Group

Godt hvis oppdatere BIOS ikke fungerer, som en siste utvei ja

Old 1 mai 2008, 12:00
Donor Group

En liten sjekkliste:

Sørg for at alle IDE disker (både harddisker og optiske) er jumpered riktig (Master eller Slave).

Sørg IDE kabler og strømkabler er sikkert koblet til stasjoner.

Kontroller at IDE-kanaler (både primære og sekundære) er satt til Auto / Auto Detect i BIOS.

Gå til Enhetsbehandling og Uninstall både IDE ATA / ATAPI-kontrollere for primær og sekundær deretter omstart av systemet.
Windows vil automatisk installere IDE Kontrollere AMD på nytt og installere alle stasjoner.
Dersom det er en Windows-feil, vil dette normalt skylle den ut.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 1 mai 2008, 13:04
New Member Group

hei jeg gjort i BIOS-oppdateringen allerede hadde nyeste versjon, men gjorde det likevel fortsatt ikke har lagt merke til at under Enhetsbehandling datamaskinen viser IDE porter som

primaryidechannel
primaryidechannel
secondaryidechannel
secondaryidechannel
Standarddualchannelpci IDE-kontrolleren
standarddualchannelpci IDE-kontrolleren

Er dette normal layout i Enhetsbehandling
(min PCI ATA / IDE-kontrolleren er oppført under scsi / raid enheter)

Jeg fikk prøve å sette opp et RAID-system med en annen harddisk, men det var feil. bare gjette nå som jeg sa tapt

ps sorry Jeg har prøvd å avinstallere både IDE-kanaler og fortsatt ingenting takk
Old 1 mai 2008, 13:14
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by johnboy1998 View Post
Er dette normal layout i Enhetsbehandling
Jepp .... mine ser ganske likt det.

Mens feilsøking, kan det være en god ide å fjerne PCI IDE Card, bare dersom det er konflikt.

Dessuten har du installled programvare, som inkluderer Virtual Drives som Daemon Tools eller Alcohol120?
Old 1 mai 2008, 13:31
Donor Group

Er du sikker på at du har avinstallert den riktige IDE Channel .... dvs. en der CDROM / DVDROM Drive (e) er montert? ...... Hvis usikker høyreklikk hver kanal, og velg Egenskaper og klikk kategorien Avansert .... du leter etter ATAPI cdrom

Også dette synes å skje etter at iTunes er installert ..... kan dette være en faktor også?
Old 1 mai 2008, 15:29
New Member Group

hei jeg gjorde det du sa jeg avinstallert poweriso (men stasjonene didnt arbeidet med ren installasjon av XP når poweriso var ikke installert prøvde jeg før jeg installerte Windows-oppdateringer og etter)

Jeg avinstallert IDE porter også under fanen Avansert det bare har to alternativer som er satt til automatisk oppdage og og DMA hvis tilgjengelig, en av kanalene sier Ultra DMA 6 som overføringsmodusen, pluss jeg har en newish mobo så en IDE-porten på den!

skulle ønske jeg kunne finne ut dette aldri hatt noen problemer med nær dette
Old 1 mai 2008, 15:29
New Member Group

takk
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.