![]() |
|
| |||
| |||
| Hej kan någon snälla hjälpa mig eftersom jag har blivit förlorade över detta problem. 1. Jag hade nyligen installerat Windows Vista Ultimate + sp1 på min SATA-hårddisk, ungefär en vecka senare min dvd-brännare Lite-on SHM-165p6s02c slutat fungera, (enheten dyker upp på datorn och enhetshanteraren) så hade jag en titt för att se om Jag skulle kunna ta bort den övre och den nedre filter men det isnt någon. 2. även jag har en cd-rom och CDRW-enhet, samma sak händer när jag installerar dessa båda tycks om min dator Enhetshanteraren, den enda skillnaden från tre enheter är CD-ROM-enhet snart få en cd i datorn bara fryser och måste vara avstängd vid kontakten (ps installerat alla tre individuellt) de två andra enheterna inte gör någonting med en CD eller DVD men comp doesnt crash 3. försökte två IDE-kablar fortfarande inte fungerar, om jag har en CD / DVD i DVD-enheten jag kan utforska köra utan visar bara som om ingen cd i enheten, jag har också provat ett PCI IDE ATA-controller med alla tre, men samma sak. 4. Slutligen används ett separat program för att formatera min hårddisk och sedan installerade xp med hjälp av CD-ROM-enhet som nu kraschar datorn som jag metioned innan, så det fungerade att installera xp men snart installerat samma probs med alla tre kör du är det någon som kan ge mig en aning vad jag ska göra kommer att bli förvånad om någon kan hjälpa mig tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du har nog försökt allt! Har du provat att uppdatera BIOS?
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| nej men jag kommer tack kompis tycker du köpa ett SATA DVD-brännare är en bra lösning på detta problem, bara de enheter brukar även arbeta med PCI IDE-adapter för att få mig att tro det inte en ide problem tacka igen |
|
| |||
| |||
| Tja, om en uppdatering av Bios inte fungerar, som en sista utväg ja
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En liten checklista:
Se till att alla IDE-enheter (både hårddiskar och optiska) är jumpered korrekt (Master eller slavej). Kontrollera att IDE-kablar och kraftkabel är ordentligt ansluten till enheter. Kontrollera att IDE-kanaler (både primär och sekundär) är inställda på Auto / Auto Detect i BIOS. Gå till Enhetshanteraren och avinstallera både IDE ATA / ATAPI-styrenheter för primär och sekundär sedan starta om systemet. Windows kommer automatiskt att installera IDE Controllers AMD igen och installera om alla enheter. Om det är en Windows miss detta normalt spola ut det. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| hej jag gjort BIOS uppdateringen redan hade senaste versionen men gjort det ändå fortfarande inte har märkt att under Enhetshanteraren datorn visar ide hamnar primaryidechannel primaryidechannel secondaryidechannel secondaryidechannel Standarddualchannelpci IDE-kontrollern standarddualchannelpci IDE-kontrollern Är detta normal layout i Enhetshanteraren (min pci ATA / IDE-kontrollern är noterat enligt SCSI / RAID-enheter) Jag gjorde försök att skapa en RAID-system med en annan hårddisk men det var fel. bara gissar nu som jag sa förlorade ps ledsen att jag har försökt avinstallera både IDE-kanaler och fortfarande ingenting tack |
|
| |||
| |||
| Japp .... gruvan ser ganska lik det. Även felsökning kan det vara en god idé att ta bort PCI IDE-kort, bara i fall detta är motstridiga. Dessutom har du installled all programvara som ingår Virtual Drives, som Daemon Tools eller Alcohol120? |
|
| |||
| |||
| Är du säker på att du avinstallerat korrekt IDE-kanalen .... dvs den där CDROM / DVDROM Drive (s) är utrustade? ...... Om du är osäker högerklicka varje kanal och välj Egenskaper och klicka på fliken Avancerat .... du söker ATAPI cdrom Även detta tycks hända efter iTunes är installerat ..... kan detta vara en faktor också? |
|
| |||
| |||
| Hej Jag gjorde som du sa att jag avinstallerade poweriso (men driver didnt work på ren installation av xp när poweriso wasnt installerade jag försökte innan jag installerade Windows-uppdateringar och efter) Jag avinstallerade den ide hamnar också under fliken Avancerat det bara har två alternativ som är inställda på automatisk upptäcka och och DMA om tillgängligt, en av de kanaler som säger Ultra DMA 6 som överföringsläget plus jag har en GANSKA NY mobo så en ide-port på det! önskar bara att jag kunde lista ut det här aldrig haft några problem ens i närheten av |
|
| |||
| |||
| tack |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| PC vana Boot när hårddisken är ansluten. Moderkort eller hårddisk Problem? | nightstar | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 9 november 2009 10:30 |
| Hard Drive Problem | matthewforu | Drives & Removable Media | 1 | 25 juni 2008 07:03 |
| DVD Drive Problem .... | Rude | Drives & Removable Media | 1 | 3 februari 2008 15:04 |
| DVD Drive Problem | CD1 | Drives & Removable Media | 10 | 26 januari 2008 08:00 |
| U3 Pen drive kompatibilitetsproblem | :: AARON: | Drives & Removable Media | 5 | 16 august 2007 04:30 |
| Thread Tools | |
| |